• Milou3

Tempar/Fertility friend

Skywalker skrev 2017-02-03 10:53:31 följande:

Men! Tog ett nytt cb ägglossningstest nu och det visade fast gubbe alltså max fertilitet. Men igår var det en tom ring alltså låg fertilitet. Förra gången fick jag iaf två dagar med blinkande gubbe/hög fertilitet innan det slog om till max.

Jaha... Då är det väl kört. Min käresta har över 39 graders feber så även om vi skulle lyckas ha sex lär hans grabbar inte må så bra...

När du klickar ur ditt positiva äl test, hur starkt är teststrecket jämfört med kontrollstrecket?
  • Milou3
    Bell13 skrev 2017-02-04 09:33:08 följande:

Jag fick dip på dag 10 och testade positivt på dag 15.

Hur länge va dippen?

Min temp dippade rejält morgonen efter jag vaknade av hugg i magen på äl +7 men efter någon timme steg den igen. Nu dag 8 ökade den till 37.4, alltså ännu mer.
  • Milou3
    mamalolo skrev 2017-02-06 10:17:30 följande:

CD19 och äntligen är ÄL på g. Fick just blinkande på CB Digital dubbelindikator (bilden visar strecket som inte ens är i närheten lika starkt) men lika starka streck på ett billigt ÄL-test. Hur ska ni tolka detta? Någon som varit med om samma? Är bortrest tis-ons, känns lite trist. :(

Exakt så hade jag cd8 denna månad. När sen äl sekret dök upp 5-6 dagar senare testade jag igen med Apotekets test som visade tokpositivt.

Sexa på allt ni orkar i dag och fortsätt på torsdag :)
  • Milou3
    mamalolo skrev 2017-02-06 12:28:58 följande:

Ah, fick du t o m starkare streck än kontrollsträcket då?

Japp fast den gången testade jag bara med Apotekets äl test. På dag cd7 blinkande gubbe med cb dubbel hormonindikator, cd 8 fast gubbe. Men när jag klickade ur stickan så såg den ut exakt som din. Men jag litar väl på att den funkar? Så antagligen hade jag två äl med 6 dagar mellan eller så släppte aldrig ägget cd8 och försökte sen igen cd14? Har man bara sex varannan, var tredje dag har man nog gjort vad man kan ändå tänker jag :)
  • Milou3
    Mimipig skrev 2017-02-07 08:51:13 följande:

Vad denna väntan är enerverande! Om mensen tänker komma - kom då! Så man kan sluta hoppas i onödan.

När har du bim?
  • Milou3
    Mimipig skrev 2017-02-07 10:43:29 följande:

Imorgon. Min kurva verkar långsamt dala neråt, så jag försöker att inte hoppas för mycket. Men det är ju svårt. Jag vågar inte ta något test, så länge jag inte testar neg så finns det ju liksom hopp. Fånigt, jag vet...

Förstår precis! Har själv bim på torsdag.

Man sjunker ju ner i ett depphål ett par dagar när mensen kommer :/
  • Milou3
    Mimipig skrev 2017-02-07 15:43:25 följande:

Japp. Det blev depphålet - mensen kom nu på eftermiddagen.

:( köp en massa godis och njut av rödvin och charkmat som du inte hade kunnat om du var gravid! Det brukar bli min tröst när mensen kommer.

Lovar att jag kommer göra dig sällskap på torsdag!

Nya tag bara.
  • Milou3
    Mimipig skrev 2017-02-07 16:28:27 följande:

Och tonfisk och chevre. Synd att jag är lite bakis idag, vinet lockar inte.

Men så jobbigt det är! Varför blir det inget? Jag blev ju gravid utav bara farten med vår son. Har jag blivit för gammal? Har jag för dåliga ägg? Saknar jag nåt hormon? Är det något FEL? Eller är allt bara helt normalt och man får bara acceptera att sånt här kan ta tid... Ja, vi tänker väl alla här dessa tankar ibland...

Hur gammal är du?

Jag är 40!! Värsta tanten ;)

Nä, såg att Jessica Almenäs väntar sitt 3:e barn och hon fyller 42 i höst.

Hur länge har du försökt?

Nya tag bara men vet exakt hur du känner dig.
  • Milou3
    Mimipig skrev 2017-02-07 20:28:40 följande:

Jag fyller 37 i mars, var 35 när jag fick sonen. All hets om att fertiliteten rasar efter 35, jag blir så ledsen av det snacket, det måste väl vara ett snitt, vi har väl inte inbyggd äggtimer...

Vi har inte försökt så länge, fyra månader, men det känns redan som ett Sysofosarbete. Jag har tid för utredning i april om inget händer... får du hjälp?

Tack för de fina orden.

Jag tog ut hormonspiralen i september så detta var vårt 5:e försök. Blev gravid på 3:e försöket men fick tidigt mf.

Jag känner att vi testar fram till sommaren iaf. Har inget hänt då ringer jag en privat gyn! :)
  • Milou3
    Mimipig skrev 2017-02-08 12:44:51 följande:

Åh, MF måsta ha varit tufft. Stackare. Får jag fråga i vilken vecka?

Plussade 4 dagar innan bim på digitalt cb.

Började blöda 2-3 dagar efter bim så hann vara glad en vecka typ :/
Svar på tråden Tempar/Fertility friend