• Milou3

Tempar/Fertility friend

oONinniOo skrev 2017-07-19 19:51:51 följande:

Får kolla upp det lite närmre. Men aldrig varit med om kemiska graviditeter förrän efter hormonspiralen dock..

Känner samma här med! Just nu känner jag mig mest arg och leds!Ja, jag tror det kan bli åtminstone lite bättre om jag får svart på vitt hur det ser ut. Om allt ser bra ut, då vet jag i alla fall det. Ifall det inte ser bra ut så får vi ta nästa steg då.

Det blev till slut att jag beställde rosenrot och även omega 3. Maken skulle börja med sina zinktabletter sa han idag när jag öste ur mig lite av min frustration. Så får vi se hur det går.

Det kommer nog gå jättebra!

Efter att min sambo och jag börjat äta rosenrot har vi plussat varje månad utom den första. Alltså tre månader på raken. Först kemisk sen mf sen kemisk igen. Så något positivt har ändå RR. Nu ska vi bara få Grynet att stanna nästa gång!
  • Milou3
    lilaemma skrev 2017-07-23 06:21:41 följande:

Det här ser inte bra ut. Blir nog ännu en "kemisk graviditet". Blä. Då var vi uppe i 7 kemiska och 1 tidigt mf (v 7). Får vara glad att vi ändå har 3 fina barn också!

Men herregud, 7 kemiska!? Usch stackare :(

Har du fått mens nu eller är det bara tempen som sjunkit?
  • Milou3
    lilaemma skrev 2017-07-23 08:51:45 följande:

Bara tempdrop än så länge. Fortfarande illamående, men inte lika illa som igår.Det diffar rätt mycket, men det gör det alltid ;) Jag försöjer vara konsekvent med att ta tempen så fort jag vaknar, men tiden kan slå +-2h

Har man haft många kemiska så förstår jag att du tempar och oroar dig, men det bästa vore kanske att inte tempa nu?
  • Milou3
    Isafina skrev 2017-07-24 16:48:09 följande:

Okej, supertråkigt med missfall :(

Äl+5 idag & jag mår så illa till & från att jag nästan spyr...

Det har jag också gjort runt äl+5 när jag varit gravid :)

Håller tummarna på plus om några dagar!
  • Milou3
    oONinniOo skrev 2017-08-14 13:11:19 följande:

Känner mig febrig och har gjort i några dagar nu. Har dessutom huvudvärk sen igår och har svårt att sova, så jag känner mig typ överkörd av en buss.. Och även fast jag inte tänkt testa för tidigt, så kunde jag inte hålla mig. Lika bra att överge den planen helt, för den håller aldrig. Hur som helst så kan jag för första gången någonsin faktiskt se något svagt på CB (aldrig lyckats se mer än ett supersvagt torkstreck). Det konstiga är att jag ser det ljusblåa strecket utan problem, men får inte med det på bild...

Cb är så luriga! Även om man ser nåt svagt så har man sett jättetydligt tidigare på tester som ändå varit spök.

Men dina symptom låter ju lovande! Har du inget PE eller test från testlagret?

• Milou3
    Olivia1995 skrev 2017-08-17 16:40:03 följande:

Tempat väldigt dåligt men vad tror ni. Att äl är på g? Har äl flytningar iallafall och ska börja med progesterall! Brukar tempen dippa för er innan äl?

Ser ut som du har äl nu! Så sexa på och vänta med progesterall till tempen höjts ytterligare, typ i morgon! :)
  • Milou3
    lilaemma skrev 2017-08-24 22:51:26 följande:

Det är efter förlossning som man får en spruta. Tror inte det påverkar tidiga mf - då har ju inte mamman och bäbisen gemensamt blodomlopp ännu ( grnom moderkakan) men de kollar upp sånt vid varje graviditet.

Fast vem vet? Kanske det har nåt samband ändå?

Det handlar ju mer om att ens egna blod kanske inte "tolererar" killens blod och DNA/ celler.

Jag tycker det låter logiskt iaf!
  • Milou3
    lilaemma skrev 2017-08-25 16:03:59 följande:

Fast du fårju inte in killens blod i dig, det är bara om barnet får positivt blod och det blandar sig med ditt... Vid fölrlossning eller missfall...

Nä det är sant. Men tänk om mannens spermie då innehåller celler och DNA med just RH positiv och mitt ägg innehåller RH negativt. Eller är det bara blodet det gäller? Tänk om det inte är det. Äh jag bara analyserar här :)
  • Milou3
    Allex skrev 2017-09-03 22:27:28 följande:

Rejäl tempstigning de senaste dagarna Har nog haft äl ändå....trots negativt på ältesterna. Idag har jag tyvärr haft huvudvärk.... vilket brukar tyda på höga förändringar i hormonobalans. Tempen gick ner idag..så därför huvudvärk Brukar ni har så? Fick även lite spottings igår..inte bara rosa sekret utan mer lite blod som blandats med vitt sekret....inte haft så tidigare.

Kanske en nidblödning? :)
  • Milou3
    Allex skrev 2017-09-04 13:16:58 följande:

Milou3 - ja, det hade vart nåt det

Men titta! Idag störtdök den

Kan tydligen göra det när ägget fäster har jag läst!

Min temp störtdök också i morse. Vi får hålla tummarna att det var en implantationsdipp :)

Svar på tråden Tempar/Fertility friend