• Milou3

Tempar/Fertility friend

Sajo25 skrev 2017-04-01 17:58:35 följande:

Visst borde jag ha haft ägglossning igår?

Ja eller torsdags.
  • Milou3
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-04 20:13:38 följande:

Ja. Helt galet... cd 19 känns ju mest troligt enligt tempen, men... MEN, Jag har inte haft någon som helst älvärk sen i söndags! Så 15 eller 17 är mest troligt men det blir ändå jobbigt haha. Jag får väl utgå efter att jag har bim den 17 april då.. Senast möjliga om man tänker på höjningen idag. ..

Men så sjukt irriterande.

Förra månaden var det lätt som en plätt.

Får nöja mig med att vi i vilket fall prickat in det hyfsat bra ändå.

Det där undrar jag med. Den dagen man har som mest äl-värk, är det strax innan ägget släpper eller är det precis efter ägget släppt? Läste nåt om att det blod och vätska som kommer ut vid själva ägglossningen kan orsaka smärta.

För mig nu sist så hade jag positivt äl-test måndag, värsta krampen på tisdagen och lägst temp på onsdagen med ytterst svag molvärk följt av väldigt hög temp och noll molvärk på torsdagen.
  • Milou3
    FrökenE1985 skrev 2017-05-06 09:13:32 följande:

Fortfarande en hel del kramper i magen och tempen ökar fint. Jösses vad hoppet tänds trots att det känns som att "varför skulle det gå nu när det inte gått på ett år?"

Den där kurvan ser ju jättefin ut!!

Och även om tankarna går som du skriver så kommer det ju förr eller senare bli er tur, och vem vet, kanske det är denna gång? :)
  • Milou3

En fråga till er tempexperter!

Jag vet att man ska tempa direkt när man vaknat men om tempen ex ligger på 36.3 mitt på dagen, ska man helt tänka bort det då? Låg nämligen på 36.6 direkt när jag vaknade men testade nyss då jag fick sånt molvärk då hade tempen sjunkit till 36.3 och misstänker att äl kommer ske under dagen.

• Milou3
    FrökenE1985 skrev 2017-05-11 12:49:30 följande:

Jag tempar lite sporadiskt även på dagen och har märkt skillnaden genom cykeln även då så det kan nog stämma att äl är väldigt väldigt nära.

Åh tack för svar! :) får se om den ökar rejält i morgon bitti då. Då borde äl skett under dagen nu.
  • Milou3
    oONinniOo skrev 2017-05-18 18:50:46 följande:

Har haft sån grym halsbränna idag och varit rejält trött, så var tvungen att köpa av samma märke som jag tog igår kväll. Nog syns det tydligare idag.

Grattis!! Halsbränna hade jag sist runt äl+9-10 och trötthet. Och ett starkare test på det.
  • Milou3
    elma1 skrev 2017-05-22 16:34:23 följande:

Vad tror ni om det här? Har en regelbunden cykel och brukar få utslag på ägglossningstesterna men inte den här omgången, då har alla varit negativa. Har vanligtvis äl på cd 14. Kan jag ha haft äl ändå?

Ser ut som din äl var cd 13!
  • Milou3
    oONinniOo skrev 2017-05-25 07:17:17 följande:

Jag blir visst kvar i den här tråden ett tag till.. Igår störtdök tempen och idag kom störtfloden.. På exakt samma dag efter ÄL som förra missfallet. Nu hoppas jag att jag fått min beskärda del av otur, så det blir något syskon någon gång..

Min kurva..

Usch beklagar :(

Min mensvärk drog precis i gång med råge så lär få den inom någon timme. Håller tummarna att juni är månaden då det blir ett bestående plus som resulterar i en februaribebis!
  • Milou3
    typ89 skrev 2017-06-03 10:57:44 följande:

Monitorn har visat hög i 13 dagar nu. FF satte först ut äl till dag 13 sen flyttades den till dag 16. Fick aldrig maximal men kan det ha varit äl ändå? Vad tror ni?

Ja det tror jag!
  • Milou3
    FrökenE1985 skrev 2017-06-06 20:03:57 följande:

Jösses! Dessa hugg jag kände i helgen hade i princip försvunnit så tänkte "jaha, det var det." Men nu kom de tillbaka. Än värre. Gör även ont när jag andas djupt samt när jag reser mig lite fort eller gör andra snabba rörelser. Gjorde därför ett nytt test. Tog ett från billiga tester och ett från testlagret. Billiga testers visade ett svagt, men helt klart rosa, streck medan testlagret är blankt. Hoppas så in i bomben nu att det blir starkare och STANNAR. Kan tillägga att även sambon såg strecket.

Åh spännande!! Kan du inte lägga upp bilden från billiga tester? Har några test från de som jag kommer använda om sisådär 9-10 dagar :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend