• Milou3

Tempar/Fertility friend

Zora skrev 2017-09-05 16:46:47 följande:

Alltså.. så skumt? Tog Äl test nyss igen och hade iof bara hållit mig en timme. Men det är ju helt klart svagare än tidigare och cb visar också negativt.

Lägger med en bild där alla testerna är med + en bild på testet från 4/9 Em, när det är nytaget. Måste ju varit positivt då och att jag har Äl nu, eller nyss eller jättestrax?? Men hur kommer det sig att cb digital visat neg hela tiden?? Fattar ingenting.

Jag vet inte hur det är med äl efter mf när missfallet kommer runt V.10-11 ( det var väl då du fick mf?) kanske tar det lite tid innan kroppen är i balans igen?

Hoppas din äl är på g snart så ni kan försöka igen!

Men håller med, jäkligt märkligt med CB digital.
  • Milou3
    Allex skrev 2017-09-05 18:12:06 följande:

Oooh, det vore riktigt nice

Min graf idag:

Hur har det gått för dig?

Skönt att den steg :) det gjorde min med!

Men jag gick in och justerade tempen från i lördags och söndags, kom på att jag faktiskt drack ett par glas vin både fredagkväll och lördagkväll och vaknade 2 timmar senare ...

Så såhär ser min temp ut nu. Hur mycket bör man justera tempen för alkohol och senare uppvaknande tro?

• Milou3
    Allex skrev 2017-09-05 18:12:06 följande:

Oooh, det vore riktigt nice

Min graf idag:

Hur har det gått för dig?

Hur går det Allex??

Min temp höjdes lite till i morse :) men de tidigare två dipparna jag haft känns inge bra : /
  • Milou3
    Allex skrev 2017-09-07 19:50:32 följande:

Ja, du..... Tempen går sakta upp....men nyss hittade jag rosa sekret samt att sekret är lite lösare, vilket det brukar bli för mig ......då jag inte är gravid. Ser inte positivt på det. Min temp kommer säkert gå ner imorrn

Bra ändå att din temp går upp. Hur ser din graf ut nu?

Men kan det inte vara en nidblödning?

Min gick upp ännu mer i morse men börjar känna av en satans molvärk här och testade negativt i morse så gissar på tempdyk i morgon med :(

• Milou3
    Allex skrev 2017-09-08 12:51:25 följande:

Hur gick det? Jag gissade oxå på att min temp skulle dyka, men den smög upp liiiiite till.

Åh!! Har du testat än? Du är ju på äl+9! :)

Min sjönk lite tyvärr men det visste jag. Får se hur det ser ut i morgon.

• Milou3
    Allex skrev 2017-09-08 18:30:29 följande:

Nopes, jag har inte testat. Iomed det rosa som dök upp igår så ökade jag på med min dos på min progesteronkräm.... Funderar om det kan ha höjt min temp. Det brukar inte påverka min temp, inte historiskt iallafall Är borta nu under helgen men kommer fortsätta tempa. Får se vad som händer de kommande dagarna. Jag har annars inga andra symptom som tex ömma bröst. Är lite skeptisk eftersom vi försökt i över 3 år. Fick mf för 1,5 år sedan..... Så jag är som sagt skeptisk.

Hoppas din temp skuttar upp imorgon

3 år! Det är bra kämpat. Har du gjort någon koll?

Har varit gravid ett par gånger genom åren, typ 9-10 ggr och just ömma bröst brukar jag få på bim om jag är gravid. De kan kännas hur sladdriga som helst fram tills dess. Däremot har bröstvårtorna börjat ömma rätt rejält 2-3 dagar innan bim vid just grav. Men allt sånt är så individuellt. Mitt kännetecken utom just bröstvårtorna är att jag får sämre hy några dagar innan bim. Har annars 2 finnar/blommor per år.

Har själv gett helt upp. Testade neg i morse så nya äl-test är beställda och bara ta nya tag.
  • Milou3
    Allex skrev 2017-09-09 06:56:13 följande:

Ja, vi har kollat upp oss och allt ser bra ut. Den "enda" negativa faktorn är min ålder....43..

Imorse kom den.... dippen...

Igår kväll kollade jag sekretet och det var mest krämigt, inget rosa. Lite östrogenigt, iallafall avsaknad av progesteron..... Brukar ju vara mer kladd då. Blev nog inget denna gång heller. Har 3 ggr kvar på min letrozole karta..... får nog köra det....sen vet jag inte.

Nej vad trist :(

Själv fick jag rosa på pappret nyss och molvärk så min mens är 3 dagar tidig. Fan.

Nya tag!
  • Milou3
    Allex skrev 2017-09-09 17:43:52 följande:

Gud så tråkigt! Är du på cd12 (efter äl) idag?

Ja precis! Fast nu är det rosa borta igen. Jag kanske har lågt progesteronvärde Iom spotting?

• Milou3

Och så här såg min kurva ut när jag blev gravid i juni. Inte alls samma dippar där, men ändå rätt lik denna cykel ändå.

• Milou3
    Allex skrev 2017-09-09 19:35:53 följande:

Ja, den kurvan var faktiskt rätt lik den du har nu. Jag har länge haft problem med spottings. Det är nog som du säger, att man kanske har för lågt progesteron. När jag för ca 6 månader sen låg på hög hög dos progesteronkräm så försvann mina spottings.Progesreronet ska ju öka iomed ägglossningen från gulekroppen och det ska ju öka tills ägget ev fäster och sen fortsätta....eller sjunka om det inte fäster... För då slutar ju progesteronet att bildas.... och det ger i sin tur signal om att "yes box, nu släpper vi slemhinnan". Typ så har jag fått det förklarat för mig. Och ligger man lågt så kommer signalen tidigare och därav spottings. Men.... Samtidigt säger en del att man kan få spottings av högt progesteron är den oxå.... Så jag har lite svårt att veta vilket ben man ska stå på

Du har ändå hyfsat hög temperatur.... över 37 och du ligger långt över coverlinen. Brukar du så hög temperatur? Hur ser dina andra kurvor ut?

Jag tempade aldrig med FF innan utan noterade bara tempen för mig själv. Och efter mf i juni så blev jag så ledsen och struntade i julitempen. Tror vi missade den äl också. Så jag vet inte. Kommer fortsätta tempa iaf. Men nu kom mer rosa på pappret samt en liten blodprick i flytningen så mensen är definitivt på g! Gjorde AMH och progesteronprov förra veckan och får svar på det kommande vecka. Blev 41 i går så jag har ju även åldern emot mig också.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend