• Milou3

Tempar/Fertility friend

Zora skrev 2017-11-11 09:35:42 följande:

Alltså. Min temp nu för tiden är så konstig. Visst, jag sover lite knackigt, men det brukar ändå tydligt gå att se äl. Tempen kan diffa så himlamycket också. Ta den 8:e, dagen efter äl. Min första temp tog jag vid 5 och den var på 36.69. Klev upp och gick på toa efter det. Sedan försökte jag somna om men lyckades inte helt. Tog en ny temp vid 6 och fick då 36.44. La in första eftersom den borde vara mer rött. Men borde inte tempen ha ökat istället för att minska när jag varit vaken ett tag? Här är kurvan iallafall. Har väldigt hög coverline nu också. Har haft det sedan senaste missfallet..

Kanske dags för en ny termometer? Tyckte min gamla varierade sig sjukt mycket på bara någon minut mellan så jag köpte en ny! Nu är den mer stabil :)
  • Milou3
    Zora skrev 2017-11-11 11:21:10 följande:

Kanske det, men den här är bara 1,5 år. Borde ju fungera bra längre än så tycker jag?

Min var bara 1 år när jag bytte ut den :)

Men det kanske inte alls har med tempen att göra.
  • Milou3

Ok nu behöver jag lite FF-proffshjälp här :)

Nu har FF satt ut min äl på CD 10. Har normalt väldigt ont när ägget släpper men denna gång kändes det som lite mol bara. Släppte inte ägget då? Eller kan det variera? Eller beror det på mitt rätt höga intag av omega 3 sedan 3 veckor tillbaka?

Sen är ägglossning på CD 10 lite väl tidigt :( Brukar variera mellan CD 10-12. Är det FÖR tidigt? Och hur "ändrar" man sånt för kommande cykel?

Och sista frågan: är det garanterat att ägget släppt om tempen ökar eller kan tempen öka ändå?

Här kommer grafen iaf om någon orkar analysera lite :)

• Milou3
    Zora skrev 2017-11-17 08:09:22 följande:

Tabletter... ta bort ska det stå!!!!

Jag testade men då blev det en streckad linje så lät det stå kvar. Är ganska säker på att äl skedde natten mellan CD 10-11 - iaf då jag kände av som mest vid vänstra äggstocken, men ändå långt från lika kraftigt spm jag brukar göra. Kan man ändå lita på att äl har skett?
  • Milou3
    Zora skrev 2017-11-17 08:33:53 följande:

Ok, då är nog äl ändå hyfsat satt. Men tog du bort alla inmatningar? Inte bara W? När du lagt in några fler temperaturer så kommer du ju se om den håller sig hög. Gör den det tror jag att du kan vara ganska säker på att äl varit.

Ibland flyttar FF även äl när fler temperaturer kommit in. Om du vill experimentera kan du testa att lägga in flera dagar med rimligt höga temperaturer (36.70, 36.75) några dagar framåt. Testa både med och utan CM inmatningarna och se om det blir skillnad.

Jag är mest nojig över att min äl sker så tidigt jämt! Hinner ett ägg ens mogna färdigt CD 10-11?
  • Milou3
    tempnörden skrev 2017-11-17 09:57:00 följande:

Varför är FF inte säker på min ägglossning? Är det för att jag har hyfsat höga temperaturer i början av cykeln?

Märkligt. Ser ju ut som en klockren ägglossningsdag!
  • Milou3
    hoppitossa skrev 2017-11-17 10:55:02 följande:

Om ägget släpper har det ju mognat. Vad som KAN vara problematiskt är att slemhinnan i livmodern inte hunnit byggas upp tillräckligt för att ett befruktat ägg ska kunna fästa om äl sker för tidigt. Säger inte att det är så i ditt fall utan rent teoretiskt. 

Kanske förklarar varför jag fått 2 tidiga mf samt ytterligare 2 kemiska senaste året : /

Ska till gyn på onsdag så ska ta upp detta då!
  • Milou3
    hoppitossa skrev 2017-11-17 16:30:07 följande:

Nu är jag inte hundra på denhär infon men kan tänka mig att de kemiska kan bero på det men om det är ett tidigt mf bör väl ägget ha fäst men inte utvecklats av någon anledning. Men du får alldeles säkert ett säkrare svar på gyn. Lycka till!

Grejen är att vid de 2 tidiga mf ( 3-4 dagar efter bim) så fick jag äl på CD 10 och vid de 2 kemiska så kom äl på CD 12 : /

Får se vad gyn säger om det hela! Tack för input iaf :)
  • Milou3
    Zora skrev 2017-11-18 08:36:17 följande:

Idag är det starkare! Är ingen tvekan om att jag är gravid (just nu iallafall) bara att önska att det går bra den här gången! Ska ta ett digitalt imorgon, bara för säkerhetsskull. Det borde väl inte vara för tidigt för det?

Den borde nog visa redan i dag! Stort grattis Zora!!
  • Milou3
    Zora skrev 2017-11-19 08:33:44 följande:

Fick det här imorse :)

Vad härligt att se!!
  • Milou3
    Zora skrev 2017-11-21 07:12:48 följande:

Vet att testernas styrka kanske inte har någon betydelse för om det blir missfall eller inte, men den här gången har dom ökat väldigt mycket bättre ön vid de två missfallen. Det känns lite bättre iallafall. Vid de två tidigare gångerna har testerna på Äl+13 (första MA:t) och äl +16 (andra MA:t) varit ungefär lika starka/svaga som nu på äl+11/12.

Härligt!! :) hur ser din tempkurva ut?
  • Milou3

[quote=78209662][quote-nick]Zora skrev 2017-11-21 09:54:39 följande:[/quote-nick][/quote]

Stadigt uppåt:)

• Milou3
    tempnörden skrev 2017-11-25 11:06:53 följande:

Tempen fortfarande hög, 37 idag igen så testade och fick ett plus! :D

Grattis!
  • Milou3
    sofiaaa91 skrev 2017-11-30 07:42:57 följande:

Hej jag hänger på här också. Första månaden jag tempar och första försöket till graviditet. Idag gjorde den ytterligare en stegring. Vad tror ni om de? :)

Se bild

Ser ut som en klassisk gravidkurva! :)
  • Milou3
    ensamärstark skrev 2017-12-02 08:35:36 följande:

Ser ni något? Kunde inte låta bli stt testa!

Är ju bara på äl+9

Jag tycker verkligen jag ser något.

Bilderna är tagna efter ca 2-3minuter

Absolut! :)

Det där är svagt positivt!
  • Milou3
    ensamärstark skrev 2017-12-06 07:18:31 följande:

Brösten ömmar inget typ längre. O idag blev INGEN höjning på stickorna, har ändå haft höjning varje morgon innan... Äl+13... fan om det blir missfall en tredje gång här nu :(

Ju mer hcg som utsöndras desto längre tid tar det för hcg att synas på stickan. Jag fick också så runt äl+13! Även ömheten i brösten kan tydligen komma och gå lite i början. Testa varannan dag från och med nu ist.
  • Milou3
    ensamärstark skrev 2017-12-06 08:20:48 följande:

Ser ut såhär idag, det nedersta är från idag och jag ser stt det är till och med svagare idag :(

HHar en känsla av att det har skitit sig även denna gång

Jag tror ändå inte att du behöver oroa dig!

Testa i kväll igen, efter att du hållt dig i 3-4 timmar så ska du se att det är starkare igen.

Håller tummarna för dig! Vet paniken!!
  • Milou3
    ensamärstark skrev 2017-12-07 06:35:20 följande:

Nu blev det fel! Den översta är från imorse, nedersta för två dagar sen

Det är ju en ökning! Hur lång lutealfas har du?

Mina test ökade markant precis i början, mellan äl+9-13, sen såg de nästan likadana ut i 2 dygn för att öka igen sen. Så va nöjd med din ökning och kolla igen om 2 dagar. Megasvårt jag vet men tror inte du behöver vara orolig.

Strunta i CB och testa varannan dag med testlagret bara.
  • Milou3
    ensamärstark skrev 2017-12-07 08:47:46 följande:

Ja tack! :) jag börjar lugna mig nu!

Såhär såg det ut nu! Tycker nog själv att det ser fint ut

Jättefin ökning! Försök njuta lite mellan oron ;)
  • Milou3
    Belinday skrev 2017-12-15 06:58:03 följande:

Hej tjejer grattis till er som + . Jag är lite fundersam hade pos ägglossningtest i onsdags, igår neg men tempen i morse var låg ändå? Kan de vara så att jag inte haft ägglossning då ?

Ligg i dag! Tempen kommer säkert öka tills i morgon bitti.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend