• Milou3

Tempar/Fertility friend

PuLoha skrev 2017-07-17 06:52:46 följande:

Äl+11

Tempen dippade lite idag. Men tempade strax efter 6 var tvungen att gå upp och kissa. Annars brukar jag tempa mellan 7-8.

Fick som sagt en blödning igår som kom på pappret när jag var på toaletten. Kunde ana en svag nyans av rosa nu på morgonen också, hoppas bara det inte är mens på väg.

Tog även ett graviditetstest nu på morgonen och tycker mig kunna ana ett svagt streck?

När jag tempade i våras så märkte jag stor skillnad på temp och tider, bara 1h kunde skilja upp mot 0,3 grader.
  • Milou3
    PuLoha skrev 2017-07-17 07:30:20 följande:

Nu kommer det ännu mer rosafärgade flytningar.. :(

Man ser strecket! Åh spännande! Hoppas flytningarna försvinner. Är strecket starkare i morgon så betyder de flytningarna att det är nidis ju :)
  • Milou3
    PuLoha skrev 2017-07-17 10:49:47 följande:

Jag kunde inte vänta tills imorgon med att ta ett nytt test.

Så tog ett nytt test ca 3 timmar senare:

Oj herrejösses vad snabbt det ökade på! :) grattis!!

Är de rosa flytningarna borta nu?
  • Milou3
    PuLoha skrev 2017-07-17 11:23:56 följande:

Tack tjejer! Jag är helt skakis och så har det kommit ett par glädjetårar.

Men det är ju väldigt tidigt än, har BIM torsdag/fredag så allt kan hända.Och de rosaflytningarna verkar vara borta än så länge. De gärna hålla sig borta nu och inte komma tillbaka..

Milou3 så nu håller vi tummarna för att ditt test ökar :) När tänkte du testa igen?

Väntar in posten. Och sitter och håller mig nu. Såå kissnödig. Om posten inte kommit inom en timma kommer den i morgon. Men rosa flytningar för mig brukar betyda tidigt mf så har noll hopp tyvärr. Men är för otålig och nyfiken för att inte testa.

Känner du några andra symptom än?
  • Milou3
    PuLoha skrev 2017-07-17 17:25:32 följande:

Nu har mina rosa flytningar kommit tillbaka.. :(

Om det är missfall på G tror ni gravtesterna kommer öka fram till BIM? Tänkte testa fram tills dess..

Har ingen aning. För mig betyder rosa flytningar varning. Mina tidiga mf har alltid börjat så och jag har aldrig blödit vid lyckat graviditet. Men man läser ju att det verkar vanligt också. Själv testade jag helt blankt på ett PE så jag är definitivt inte gravid. Bim om 3 dagar så det borde visat något svagt om jag vore gravid.

Håller tummarna för dig! Ditt test hade ju ändå ökat i styrka!
  • Milou3
    oONinniOo skrev 2017-07-18 19:17:17 följande:

Inga tester i brevlådan idag, så då kommer de imorgon. Tempen håller sig på samma höga nivå. Imorgon och på fredag kommer jag dock inte att lägga in tempen, då jag kommer bli tvungen att tempa 45 minuter tidigare än jag brukar och då kommer den bli mycket lägre än vad den egentligen skulle varit. I vilket fall börjar det bli mer påtagliga symptom. Brösten ömmar och växer. Och tröttheten kom precis över mig! Gäspar konstant på jobbet och när jag väl kommer hem skulle jag definitivt somna om jag lade mig ner..

Även fast kurvan ser fin ut så finns ändå oron att det kan vara ytterligare en kemisk graviditet.. Börjar bli leds på dem..

Förstår oron över kemisk graviditet men njut av ökade symptom! Har själv BIM i morgon men testade helt blankt på ett PE i går efter två dagar svaga svaga streck med test från testlagret. Och mitt tidigare illamående har helt försvunnit. Väntar också in mina test från testlagret som inte kom i dag. Men räknar verkligen med att mensen kommer i morgon. Så less på detta! Försökt sen september förra året med 2 mf och 2 kemiska sen dess.

Hur jäkla svårt ska det vara??!! :(

Håller tummarna för dig! Tror nog det blir ett fint plus i morgon :)
  • Milou3

Får du ett positivt graviditetstest innan BIM men börjar blöda på BIM räknas det som kemisk graviditet. Om du testar positivt men går över BIM kallas det för tidigt mf. Egentligen är det väl nästan samma sak som tidigt mf och det handlar väl att embryot inte fäster ordentligt eller utvecklats normalt.

• Milou3
    oONinniOo skrev 2017-07-19 17:08:18 följande:

Trots fin kurva verkar det gå åt pipsvängen... Fortfarande svaga streck, eller blankt.. Inget bra tecken. Det borde definitivt ökat vid det här laget. Men den här gången känner jag mig mer besviken än någonsin, för jag hade sån bra känsla denna månad..

ÄL+9 överst och ÄL+10 underst.

Idag, ÄL+12..

Du fick som mig, en kemisk graviditet. Suger som fan!

Tror dessvärre att det är kört nu. Ett test som blir svagaste brukar inte bli starkare efter ett par dagar :(

Håller alla tummar jag har att du får ett starkt plus nästa månad!
  • Milou3
    oONinniOo skrev 2017-07-19 18:28:28 följande:

Nä, jag räknar det som kört nu. Så de tester som är kvar får ligga till nästa månad. Sitter och googlar på kosttillskott som kanske kan hjälpa på traven..

Jag äter alla möjliga kosttillskott men 2 mf och 2 kemiska sedan starten i september förra året. Hade också hormonspiral. I mitt fall tror jag mer på överaktivt immunförsvar. Googla det med. Har själv fått en tid till gyn snart och vi får se vad de säger.

Inväntar mens nu efter svagt streck som sen blev blankt.

Blä för detta!!! Så låg och förbannad på min egen kropp!!
  • Milou3
    PuLoha skrev 2017-07-19 19:06:29 följande:

Glandin 25 hette kosttillskottet :)

E-vitamin i höga doser och progesteron ska hjälpa till med detta också. Kör båda men har inte hjälpt mig än.

Men i bland behövs det nåt nytt att ha fokus på för att kroppen ska slappna av, så tror definitivt på att testa!

Tack för tips!!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend