• Milou3

Tempar/Fertility friend

Haha tydligare än så här kan det ju inte bli!

Dags för planering och hopp inför nästa äl då. Suck ...

• Milou3
    Allex skrev 2017-09-10 17:36:12 följande:

Oj.... den dök ordentligt.... :-/

Min temp steg drastiskt istället!?. Märkligt! Det var ioförsig väldigt varmt i sovrummet så det kanske ger effekt på tempen.

Wow hoppas!

Grejen är den att jag drack både vin i går samt sov apdåligt så tempen borde vara högre pga det :) dvs en fet jäkla sänkning!
  • Milou3
    Allex skrev 2017-09-11 14:54:20 följande:

Upp som en sol....ner som en pannkaka...

Har mensen kommit också?

Min sjönk ännu mer och 2 timmar efter kom störtfloden. Fast det förstod jag ändå mtp den första dippen mot slutet.

Nya tag då :)
  • Milou3
    Allex skrev 2017-09-11 19:16:05 följande:

Nej, ingen mens....inga spottings...inga ömma bröst.... Bim är på torsdag.

Hoppas hoppas! Har du varit gravid förr?
  • Milou3
    Allex skrev 2017-09-11 22:43:02 följande:

Gaaah, hittade rosa i sekretet nu på kvällen

Ja, 2 ggr. För 10 år sen och för 1,5 år sen som slutade i mf.

Blir nog mens på torsdag...... :-/

Åh nej :(

Ja då är det nog kört.

Satsar på oktober. En fin månad att bli gravid i!
  • Milou3
    oONinniOo skrev 2017-09-12 13:09:01 följande:

Tempen dök idag. Här börjat känna av halsbränna, men det kan lika gärna vara stress.. Här ondare i kroppen och läkaren misstänker samma som jag - fibromyalgi. Så det ska väl utredas.. Mycket på jobbet just nu också och jag väntar på att få gå ner i tid, men det kan dröja ett par veckor till.. Så att tempen ser ut som den gör nu och att ÄL kom ett par dagar senare förvånar mig inte.

Fibromyalgi är väl en immunologisk sjukdom? Och har du har väl haft en del kemiska graviditeter? Tänkte lite på om det kan vara ett för aggressivt immunförsvar du har?

Men halsbränna låter bra :) har jag känt de senaste 2 graviditeterna ett par dagar efter äl!
  • Milou3
    oONinniOo skrev 2017-09-13 06:53:30 följande:

Just vad som orsakar fibromyalgi är de fortfarande inte säkra på. Men det är väl inte helt omöjligt att det skulle kunna påverka.

Halsbrännan dök upp igår igen och nu steg tempen rejält. Bara hoppas det är ett bra tecken.

Oavsett vad som orsakar fibromyalgi så kan immunologiska sjukdomar ( endometrios, allergier, fibromyalgi) göra att man utvecklar ett mer aggressivt immunförsvar, och det i sin tur kan göra det svårare att bli gravid då kroppen har ett väldigt bra immunförsvar och inte accepterar nya celler i kroppen - så som ett embryo ex. Nu är det säkert inget du har, men det kan vara en förklaring till fler kemiska graviditeter.

Jag har själv misstankar om det då jag endast verkar bli gravid när jag redan är sjuk eller går på antibiotika - dvs mitt immunförsvar är lite nedtryckt redan.
  • Milou3
    oONinniOo skrev 2017-09-13 18:59:32 följande:

Det är ju i och för sig något att ta upp med fertilitetsenheten, om det kan ha något samband. Jag hade inga såna problem när vi försökte med sonen (nu 4), det tog helt enkelt bara tid. Men å andra sidan hade jag inte alls lika ont i kroppen, då kunde jag känna av ryggen på sin höjd, inte ont överallt på samma gång.. Förhoppningsvis så behöver vi inte vänta såpass länge..

Det är just det. Första barnen går oftast bra men sen lär sig kroppen och problemen kommer oftast efter första barnet. Nu är det säkert inte alls några problem för dig men skulle du få fortsatta kemiska graviditeter kan det vara värt att kolla vidare på.

Fast jag tror nog du blir gravid snart :)
  • Milou3
    oONinniOo skrev 2017-09-16 07:51:17 följande:

Lyckades inte hålla mig särskilt länge från att testa.. Gissar dock på att testet igår kväll mer är ett spökstreck, med tanke på hur svagt PE är.. Visserligen snäppet mer koncentrerad urin igår kväll.. Tempen fortsätter uppåt, men det har den ju gjort förut och det ändå gått åt pipsvängen..

Igår kväll, inom tiden.

Torkat.

Morgonens PE inom tiden..

Torkat..

Dagens kurva.

Spännande!! Ser nåt svagt på första testet :) håller tummarna!
  • Milou3
    oONinniOo skrev 2017-09-16 14:56:28 följande:

Det störande är dock att PE inte visar något.. Men jag har i alla fall köpt hem ett gäng billiga stickor att testa med, som förhoppningsvis kommer på måndag eller tisdag.

Jag det är störande. Men jag fick sist ett svagt streck på äl+13 och då såg jag ändå ett väldigt svagt streck på testlagret äl+9, så PE ÄR nästan mer seg än testlagret!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend