Inlägg från: Körsbärsblom90 |Visa alla inlägg
  • Körsbärsblom90

Tempar/Fertility friend

Vad... Är.... Det... För... Fel... På... Min... Jäkla... Kurva!? NC har bytt plats på min äl två gånger denna månaden (första gången jag tempar), andra gången, här i dagarna, för att jag fick positivt på ägglossningstest. Men varför i hela friden går inte tempen upp någon sablans gång då?? Ååååh...

Haha, ursäkta min frustration...

• Körsbärsblom90

Så här ser min kurva ut nu. Hade positivt på ältest 29/11, tror jag hade äl 30/11. Fertility friend är rätt så nära, men NC satte av någon anledning äl den 25e..

• Körsbärsblom90

Spottings igår och idag (har alltid det I totalt ca 5 dagar innan mens) och tempen hade sjunkit lite imorse. Blir nog mens snart men blir så besviken, känns som jag då har jättekort luteal fas ju:(

• Körsbärsblom90
    Eleonoratösen skrev 2017-12-06 10:05:43 följande:

Du verkar som jag också har kört luteal fas. Har också spotting s och haft nu ett par dagar. BIM på lördag. Så trist. Men jag har inte haft så kort lutealfas tidigare utan är sedan spiral.

Usch då. Jag har dock inte haft preventivmedel på 4-5 år kanske.. Trodde snarare att jag hade lång luteal fas tidigare, vet inte vad som händer. Ska nog faktiskt ta och kolla upp så allt fungerar som det ska där nere efter denna cykeln!
  • Körsbärsblom90
    Eleonoratösen skrev 2017-12-07 09:29:04 följande:

Jaha ÄL+9 och tempen sjönk igår en bit och idag ner totalt. Känner att mensen är på gång. Är så otroligt ledsen idag. Om ÄL åtminstone kommit tidigare eller BIM förskjutits så hade jag nog känns att kroppen fungerar men nu känns det helt hopplöst...

Åh nej, håller tummarna för er nästa nästa månad! Om det inte var en väldigt djup tempdipp vid implantation? Hoppas inte mensen kommer..

Går själv från hopp till förtvivlan varje gång jag går på toaletten. 3e dagen med bruna flytningar, tempen sjönk igår en bit, lite upp igen idag men inte mycket. Vill så gärna bli gravid nu. Känner stressen, dottern är 1 år och 8 månader och jag MÅSTE säkra min SGI. Andra alternativ finns liksom inte!
  • Körsbärsblom90
    Elsaida skrev 2017-12-07 18:58:29 följande:

Hur långt får de max vara mellan barnen för att sig ska vara säker då?

Tycker din kurva ser fin ut än så länge, kan vara en inplantations dipp, håller tummarna för dig :)

Jag har fått höra att det är 1 år och 9 månader det äldsta barnet ska vara när man blir gravid med ett syskon.

Att du ser något på min kurva verkar lovande för jag tycker bara det ser ut som en berg och dalbana och FLO, NC och FF har alla satt ut olika dagar för äl.. Suck. Kvällstempen (jag vet, säger inget om basaltempen....) är iaf högre idag igen så man kan ju hoppas på implantation-dipp. Men skulle vara för bra för att vara sant att ha både nidblödning och implantation-dipp haha!
  • Körsbärsblom90
    Elsaida skrev 2017-12-08 09:23:20 följande:

Okej!

De visste inte jag, kan ju vara bra att veta :)

Du får försöka se positivt på allt oxh försöka se dig själv som gravid, de är så lätt att de negativa tar över oxh blockerar.

De är inte alltid lätt, de förstår jag, men vi får hoppas på att din kurva denna gång är lite extra allt!!

Heja dig! <3

Elsaida skrev 2017-12-08 09:23:20 följande:

Okej!

De visste inte jag, kan ju vara bra att veta :)

Du får försöka se positivt på allt oxh försöka se dig själv som gravid, de är så lätt att de negativa tar över oxh blockerar.

De är inte alltid lätt, de förstår jag, men vi får hoppas på att din kurva denna gång är lite extra allt!!

Heja dig! <3

Ja heja mig! Men vaknade med en låg tapp, lite rosa brunt på fingret när jag kände efter och tyngdkänsla I magen. Känns som mensen kommer, fasen! Samma halvlåga temp som igår.
  • Körsbärsblom90

Jag fick positivt på graviditetstest igår! Helt galet. Trodde verkligen inte det när jag haft så mycket bruna flytningar, svajig temp och inga symtom. Så tittar jag ner och i chock över vad jag ser tittar jag genast bort igen och tror att jag sett i syne...Men kan inte riktigt slappna av och acceptera det då jag är inne på kanske dag 8 med bruna/rosa flytningar nu, och igår kväll var det nästan rosa/rött som färskt blod. Sov givetvis inget inatt. Strecket är precis lika svagt idag som igår... hade velat se en stegring.. men tempen hade i allafall gått upp lite till.. så nervös att det inte stannar!

• Körsbärsblom90
    Eleonoratösen skrev 2017-12-11 21:25:43 följande:

Pratat med privat gyn och hon fokuserade  på att jag fått mens i alla fall sedan uttag av spiral. att det var kort lutealfas var inget att bry sig om tyckte hon, utan blir jag inte gravid på ett år kan man återkomma. Däremot var inte mia ihållande spottings okej så efter årsskiftet har jag tid för undersöka det.  

Annars har jag bara deppat. Ganska liten mensblödning denna månaden så det får man väl ändå vara "glad" över. Köpte mig en menskopp inför spiraluttaget och den är verkligen bra.

Styrkekramar till dig! Bra att du i alla fall får kolla upp spottings, det är ju galet frustrerande att småblöda länge innan mensen! 
  • Körsbärsblom90
    TheKlister1990 skrev 2017-12-12 14:31:14 följande:

Testar igen med bilden

Åh ser ingen bild! Tog digitalt också som visade gravid 1-2 veckor :) hoppas det stannar!
  • Körsbärsblom90
    emizz skrev 2017-12-13 06:01:30 följande:

Det efterlängtade plusset kom igår :) nu hoppas jag att pyret vill stanna denna gången <3

Stort grattis! Plussade själv också denna månaden :D
  • Körsbärsblom90
    Mimipig skrev 2017-12-13 09:00:59 följande:

Ja, det verkar inte bättre. Cd30 nu. Det känns som ett hån.

Jag hade ägglossning 2 veckor senare än vanligt denna månaden. Plussade sen på cykeldag 41..håller tummarna för att äl kommer snart!
  • Körsbärsblom90
    Mimipig skrev 2017-12-13 11:38:03 följande:

Rättvist! Hoppas det smittar...

Haha jag ska göra mitt bästa för att smitta dig över cyberrymden :)!
  • Körsbärsblom90
    Mimipig skrev 2017-12-13 15:28:24 följande:

Näe. Där kom mensen. Det blev en ÄL-lös cykel. Känns så orättvist! Att entré ens få en chans till befruktning.

Men nääääe!?! Elakt av kroppen....
  • Körsbärsblom90
    Belinday skrev 2017-12-16 15:59:47 följande:

Rättelse 15/12

Det tar ett par dagar för appen appen hitta ägglossning då den vill att man ska ha en hög temp ett visst antal dagar först. Om du vill utesluta en temp väljer du den dagen och under BBT väljer du temperature discarded.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend