• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Milou3
    Belinday skrev 2017-12-15 06:58:03 följande:

Hej tjejer grattis till er som + . Jag är lite fundersam hade pos ägglossningtest i onsdags, igår neg men tempen i morse var låg ändå? Kan de vara så att jag inte haft ägglossning då ?

Ligg i dag! Tempen kommer säkert öka tills i morgon bitti.
  • Belinday
    Milou3 skrev 2017-12-15 07:36:10 följande:

Ligg i dag! Tempen kommer säkert öka tills i morgon bitti.

Tack för svar då får ja försöka lösa detta :)
  • Baraentilligen
    Belinday skrev 2017-12-15 06:58:03 följande:

Hej tjejer grattis till er som + . Jag är lite fundersam hade pos ägglossningtest i onsdags, igår neg men tempen i morse var låg ändå? Kan de vara så att jag inte haft ägglossning då ?

Min temp dippade också lite två dagar efter äl, men sen gick den upp igen :)
  • Elsaida

Hej tjejer ?

Längesedan jag skrev här nu men känner att jag behöver eran hjälp.

Fick min son i sep, har sedan dess inte fått tillbaka mensen men hade en liten blödning som jag la in i blrjan på november.

La in de och började tempa efter ett tag då jag var nyfiken på var i cykeln jag befann mig.

Appen hittade en äl, 7/12, som jag följt, och vid 23.00 11/12 Fick jag ett jätte hugg i livmodertrakten, de sved ordentligt efteråt.

Sen sjönk tempen precis som en inplantationsdipp, i går 13/12 Fick jag en blödning som fortfarande pågår, som en mindre mens än vad jag brukar ha, tänkte att detta var ju skit att den kom nu så tidigt, men i dag ökade tempen igen....

Vi planerar ingen graviditet utan ville mest se hur kroppen funkar nu efter fl.

Har dock haft en del symtom på att ev kunna vara gravid, och hade sex vid äl, dock med kondom så känns rätt osannolikt.

Men hur funkar de med nidblödningar?

Och hur kan de te sig?

Hur snabbt efter de kan man testa sig för att säkerställa att de inte är något?

Här är min kurva i går.

Och här är min kurva idag

• Belinday
    Baraentilligen skrev 2017-12-15 10:14:21 följande:

Min temp dippade också lite två dagar efter äl, men sen gick den upp igen :)

Se där ja :) Kanske den ändå trots allt redan varit då. Men ja tänkte på att jag sov med öppen mun i morse när jag vaknade. Tror ni de påverkar tempen då jag mäter i munnen ?
  • Baraentilligen
    Belinday skrev 2017-12-15 11:16:12 följande:
    Se där ja :) Kanske den ändå trots allt redan varit då. Men ja tänkte på att jag sov med öppen mun i morse när jag vaknade. Tror ni de påverkar tempen då jag mäter i munnen ?
    Vad jag har läst så påverkar det nog om man sover med öppen mun. Mäter själv alltid under armen typ en halvtimme. Brukar somna med tempen ;)
  • ensamärstark
    Belinday skrev 2017-12-15 16:37:07 följande:

Har ägglossningen varit mellan 13-14 tro ?

Ägglossningen inträffar oftast 12-48 timmar

Efter positivt test. Ditt test var positivt 13/12
  • Belinday
    Baraentilligen skrev 2017-12-15 11:53:48 följande:

Vad jag har läst så påverkar det nog om man sover med öppen mun. Mäter själv alltid under armen typ en halvtimme. Brukar somna med tempen ;)

Jaha då kanske den mätningen är fel :) åter står att se. Hahahaha ja har somnat med den i munnen lät hänt.
  • Belinday
    ensamärstark skrev 2017-12-15 16:48:00 följande:

Ägglossningen inträffar oftast 12-48 timmar

Efter positivt test. Ditt test var positivt 13/12

Tack snälla för hjälpen :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend