• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • ensamärstark
    becca90 skrev 2017-12-17 12:23:02 följande:

Så här ser min kurva ut. Hade äl 4 el 5. Hoppas den går upp imorn igen!!

Hm är du säker på äl? Tycker tamparna ser tveksamma ut att äl varit oxh du har väldigt många tomma cirklar, då du tagit temp vid annan tid? Då blir ju dom temparns lite opålitliga
  • MissKelli
    becca90 skrev 2017-12-17 12:23:02 följande:
    Så här ser min kurva ut. Hade äl 4 el 5. Hoppas den går upp imorn igen!!
    Det ser inte ut som att du haft ÄL ännu. Vad är det som gör att du tror att du haft det? 
  • becca90
    ensamärstark skrev 2017-12-17 18:51:02 följande:

Hm är du säker på äl? Tycker tamparna ser tveksamma ut att äl varit oxh du har väldigt många tomma cirklar, då du tagit temp vid annan tid? Då blir ju dom temparns lite opålitliga

4e var äl testet positivt. Kan nog vara så för att jag aldrig skriver in tiden.. faktiskt aldrig tänkt på att det är därför de blir sådär.. har tagit runt 8-9 varje morgon..
  • Belinday

Äntligen nu kunde den sätta ut, det måste varit att jag sov med öppen mun den 15 som påverkat varför den inte ville sätta ut ägglossningen :) nu börjar den eviga väntan o spänningen.

• Elsaida
    Erla skrev 2017-12-16 23:48:51 följande:

Jag tycker det ser ut som en alldeles för djup dip för att det ska kunna vara en implantation. Tippar nog mer på mensdip. Alltså, det kan ju ta ett tag innan hormonerna stabiliseras efter en graviditet. Speciellt om du ammar. Men om du nu ändå känner att det kan vara något så skulle jag nog testat närmare 14 dagar efter beräknad äl. Då kan du näst intill utesluta en graviditet. Testar du för tidigt är ju risken stor att det visar negativt just för att hcg inte är högt nog.

Blödningen försvann på dag 3, detta är dagens kurva

• becca90
    MissKelli skrev 2017-12-17 19:14:26 följande:

Det ser inte ut som att du haft ÄL ännu. Vad är det som gör att du tror att du haft det? 

För att jag hade positivt än test.. kollade i appen och alla tider är konstiga och ställer in sig själv. Ställde tillbaka dom till klockan 9 som är när jag tar tempen och nu är alla runda ifyllda .
  • ensamärstark
    becca90 skrev 2017-12-18 11:07:49 följande:

För att jag hade positivt än test.. kollade i appen och alla tider är konstiga och ställer in sig själv. Ställde tillbaka dom till klockan 9 som är när jag tar tempen och nu är alla runda ifyllda .

Positivt äl test garanterar tyvärr inte stt man får ägglossning tyvärr. Bara stt nivån på hormenerna är höga. Oxh med tanke på hur temparna ser ut så tror jag verkligen inte att du haft någon ägglossning
  • MissKelli
    becca90 skrev 2017-12-18 11:07:49 följande:
    Men ett positivt ÄL-test är ju ingen garanti för att det faktiskt släpper. Så länge du har mätt rätt tid skulle ju kurvan visa att äl varit. Ser inte ut som att du haft en ihållande temphöjning? 
Svar på tråden Tempar/Fertility friend