• Elsaida

Tempar/Fertility friend

Körsbärsblom90 skrev 2017-12-07 10:18:29 följande:

Åh nej, håller tummarna för er nästa nästa månad! Om det inte var en väldigt djup tempdipp vid implantation? Hoppas inte mensen kommer..

Går själv från hopp till förtvivlan varje gång jag går på toaletten. 3e dagen med bruna flytningar, tempen sjönk igår en bit, lite upp igen idag men inte mycket. Vill så gärna bli gravid nu. Känner stressen, dottern är 1 år och 8 månader och jag MÅSTE säkra min SGI. Andra alternativ finns liksom inte!

Hur långt får de max vara mellan barnen för att sig ska vara säker då?

Tycker din kurva ser fin ut än så länge, kan vara en inplantations dipp, håller tummarna för dig :)
  • Elsaida
    Körsbärsblom90 skrev 2017-12-07 20:15:39 följande:

Jag har fått höra att det är 1 år och 9 månader det äldsta barnet ska vara när man blir gravid med ett syskon.

Att du ser något på min kurva verkar lovande för jag tycker bara det ser ut som en berg och dalbana och FLO, NC och FF har alla satt ut olika dagar för äl.. Suck. Kvällstempen (jag vet, säger inget om basaltempen....) är iaf högre idag igen så man kan ju hoppas på implantation-dipp. Men skulle vara för bra för att vara sant att ha både nidblödning och implantation-dipp haha!

Okej!

De visste inte jag, kan ju vara bra att veta :)

Du får försöka se positivt på allt oxh försöka se dig själv som gravid, de är så lätt att de negativa tar över oxh blockerar.

De är inte alltid lätt, de förstår jag, men vi får hoppas på att din kurva denna gång är lite extra allt!!

Heja dig! <3
  • Elsaida
    Körsbärsblom90 skrev 2017-12-08 09:49:55 följande:

Ja heja mig! Men vaknade med en låg tapp, lite rosa brunt på fingret när jag kände efter och tyngdkänsla I magen. Känns som mensen kommer, fasen! Samma halvlåga temp som igår.

Men näää, så typiskt i så fall
  • Elsaida

Hej tjejer ?

Längesedan jag skrev här nu men känner att jag behöver eran hjälp.

Fick min son i sep, har sedan dess inte fått tillbaka mensen men hade en liten blödning som jag la in i blrjan på november.

La in de och började tempa efter ett tag då jag var nyfiken på var i cykeln jag befann mig.

Appen hittade en äl, 7/12, som jag följt, och vid 23.00 11/12 Fick jag ett jätte hugg i livmodertrakten, de sved ordentligt efteråt.

Sen sjönk tempen precis som en inplantationsdipp, i går 13/12 Fick jag en blödning som fortfarande pågår, som en mindre mens än vad jag brukar ha, tänkte att detta var ju skit att den kom nu så tidigt, men i dag ökade tempen igen....

Vi planerar ingen graviditet utan ville mest se hur kroppen funkar nu efter fl.

Har dock haft en del symtom på att ev kunna vara gravid, och hade sex vid äl, dock med kondom så känns rätt osannolikt.

Men hur funkar de med nidblödningar?

Och hur kan de te sig?

Hur snabbt efter de kan man testa sig för att säkerställa att de inte är något?

Här är min kurva i går.

Och här är min kurva idag

• Elsaida
    Erla skrev 2017-12-16 23:48:51 följande:

Jag tycker det ser ut som en alldeles för djup dip för att det ska kunna vara en implantation. Tippar nog mer på mensdip. Alltså, det kan ju ta ett tag innan hormonerna stabiliseras efter en graviditet. Speciellt om du ammar. Men om du nu ändå känner att det kan vara något så skulle jag nog testat närmare 14 dagar efter beräknad äl. Då kan du näst intill utesluta en graviditet. Testar du för tidigt är ju risken stor att det visar negativt just för att hcg inte är högt nog.

Blödningen försvann på dag 3, detta är dagens kurva

• Elsaida
    Erla skrev 2017-12-18 13:27:12 följande:

Ja, man vet aldrig. Tycker fortfarande att dippen är för djup för en implamtation, men som sagt får tiden utvisa :)

Ja den är djup, så vi får se, har dock haft så djup förut vid graviditet, här är den.

Tack för att du tittar och svarar :)

• Elsaida
    Isathe skrev 2017-12-18 13:41:46 följande:

Men ser inte den där kurvan ganska lovande ut för en graviditet?

Den kurvan här över är från en gamal graviditet

Här är min nuvarande, tycker den ser både lovande och inte lovande ut :-/

• Elsaida
    Isathe skrev 2017-12-18 14:12:09 följande:

Men denna kurva ser väl också lovande ut? Kanske lite låg dipp där, men du kanske mätte tidigare den morgonen?

Ja, var inne och

kollade och jag hade tydligen mätt vid halv 3 på natten måste ha varit lite borta när jag trampade där :-/ brukar mäta vid 06.00, om jag tar bort den så om jag tar bort den tempen så blir de såhär i stället

• Elsaida
    Isathe skrev 2017-12-18 14:33:59 följande:

Ja du ser, de där ser ju riktigt bra ut!! När var BIM för dig?

Vet inte riktigt då jag inte fått mensen sedan sonen föddes, men enligt app 26:e
  • Elsaida

Hej tjejer, måste fråga, är på äl+8 och hade en tempdipp i förgår (implantationsdipp?) Sen ökade tempen igen i går fick även då ett jätte hugg i magen på vänster sida, och ökade ytterligare i dag, nu i dag har jag kännt mig oerhört varm, fått jätte vallningar till och från, mått illa och varit super trött, har nu mitt på dagen en temp på 37,9, men har inte feberfrossa och så utan är som vanligt, dock varm och trött.

Kan de vara så för att man blivit gravid eller är de bara 100% säkert en förkylning på g?

Såhär ser tempen ut....

Svar på tråden Tempar/Fertility friend