• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Belinday
    Mimipig skrev 2018-01-07 20:44:45 följande:

Den konstigaste kurva jag haft.

Hade du Pos på ägglossningtest i 3 dagar ? Intressant att den skjuter i höjden i slutet av kurvan .
  • Mimipig
    Belinday skrev 2018-01-07 21:47:14 följande:

Hade du Pos på ägglossningtest i 3 dagar ? Intressant att den skjuter i höjden i slutet av kurvan .

ÄL-testerna - alltså jag får aldrig fullt positivt på dem, inte en enda gång, så jag har bara kryssat i de tre starkaste dagarna. Jag har pco, kan vara därför har jag hört.

Ja, kurvan fick verkligen fart på slutet, iofs fick den en extra skjuts av vin på fredagen, men nu är det ju slutdrucket, så lördagens temp är ju hög fast ?nykter?. Återstår att se hur morgondagen ser ut. Min förra gravidkurva är inte alls lik den här.
  • Eleonoratösen

Så ledsen idag. Nu kommer det rosa, så mensen är väl på ingång. Tempen har inte sjunkit men gravid lär jag inte vara. Kändes så igår så nu känns det riktigt ledsamt. Blir att lämna hormonprover så man se om är något som kan göras.

• barnlangtanivf

Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast, och överallt där poddar finns. Vi tycker att det är så viktigt att det börjas prata om barnlöshet, som är så vanligt - även bland unga par! Vi skulle bli hemskt glada om ni ville lyssna och rekommendera till andra. Nytt avsnitt kommer varje torsdag! kram

• Belinday
    Eleonoratösen skrev 2018-01-08 09:09:55 följande:

Så ledsen idag. Nu kommer det rosa, så mensen är väl på ingång. Tempen har inte sjunkit men gravid lär jag inte vara. Kändes så igår så nu känns det riktigt ledsamt. Blir att lämna hormonprover så man se om är något som kan göras.

Tyckte jag såg att du plussat i en annan tråd idag ? Eller jag jag blandat ihop dig med nån annan ?
  • Eleonoratösen
    Belinday skrev 2018-01-08 18:47:34 följande:

Tyckte jag såg att du plussat i en annan tråd idag ? Eller jag jag blandat ihop dig med nån annan ?

Mådde så illa så av någon envis känsla tog jag ett test. Och svagt svagt puss är det. Men har fortfarande rosa spottings. Vet inte om det är så kallas kemisk graviditet eller vad man kallar det. Så tänker bara ha tålamod och vänta. Fast på något mer positivt humör.

Inte vågat berätta för maken än. Men mått illa hela kvällen.
  • Belinday
    Eleonoratösen skrev 2018-01-08 19:03:12 följande:

Mådde så illa så av någon envis känsla tog jag ett test. Och svagt svagt puss är det. Men har fortfarande rosa spottings. Vet inte om det är så kallas kemisk graviditet eller vad man kallar det. Så tänker bara ha tålamod och vänta. Fast på något mer positivt humör.

Inte vågat berätta för maken än. Men mått illa hela kvällen.

Jag håller mina tummar att de går bra ! :) illamåendet är ju ett bra tecken ! Hoppas hoppas !
  • Mimipig

Så idag på BIM bekräftade ett digitalt också. 15 månader av försök, varav en avbruten graviditet pga trisomi. Ååååh, må det gå väl den här gången. Och må det smitta er andra i gruppen!

• Eleonoratösen
    Belinday skrev 2018-01-08 21:10:19 följande:

Jag håller mina tummar att de går bra ! :) illamåendet är ju ett bra tecken ! Hoppas hoppas !

Tack! Tog ett test imorse men lika svagt men idag tog tempen ett skutt uppåt så måtte det gå åt rätt håll. Visade maken som ansåg att han inte såg något streck. Ska försöka hålla mig till torsdag fredag innan nästa test...
  • Eleonoratösen
    Mimipig skrev 2018-01-09 08:02:23 följande:

Så idag på BIM bekräftade ett digitalt också. 15 månader av försök, varav en avbruten graviditet pga trisomi. Ååååh, må det gå väl den här gången. Och må det smitta er andra i gruppen!

Åh Grattis! Så roligt!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend