• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Eleonoratösen

Hm... Någon som kan råda? Enligt appen har jag haft ÄL. Enligt stickor inte alls. Det har de två sista dagarna varit svaga streck men inte lik starka som kontrollstrecket.

Varför jag undrar är när jag ska börja med progrestonkräm. Och vid defekt lutealfas ska den ras 1-2 dagar efter ÄL eller när tempen höjts

• Hellan

Nu har FF satt ut ÄL på julafton 5 dagar tidigare än förvänta (som jag befarade, får ett uselt humör vid stress så sambon har verkligen undvikit mig och mitt humör så sex var det dåligt av just vid ÄL). Så BIM är då den 7/1-18 hoppas så att detta är 5 gången gillt. Är ju lite svårt att veta när vi borde ha sex då vi kör utan ÄL-test och jag är ganska oregelbunden med oftast cykler på ca 36 dagar. Vi lyckades i alla fall ha sex den 22/12 så möjlighet finns det ju. Lycka till till oss alla må vi få glada besked under januari.

• Charlizee

Negativt test idag med clearblue digital men stigande temp? Känner att mensen är på G så är nog förkylning som spökar... såhär ser min kurva ut. Börjat tro det är fel på min termometer, blir att införskaffa en ny i dagarna.

• Natttis
    Charlizee skrev 2017-12-28 12:11:47 följande:

Negativt test idag med clearblue digital men stigande temp? Känner att mensen är på G så är nog förkylning som spökar... såhär ser min kurva ut. Börjat tro det är fel på min termometer, blir att införskaffa en ny i dagarna.

Med förkylning kan man ju få en liten sorts feber för att göra sig av med basiluskerna. Men håller tummarna för dig att det är en bäbis i magen.
  • Wictoria90
    Charlizee skrev 2017-12-28 12:11:47 följande:

Hoppas på tur för dig <3
  • Charlizee
    Wictoria90 skrev 2017-12-28 21:50:21 följande:

Hoppas på tur för dig <3

Tack fina du <3 Tror det är en förkylning... hur har det gått för dig?
  • tempnörden
    shest1417 skrev 2017-12-26 10:36:57 följande:

Åh, jag känner mig så förvirrad! :(

Provar både fertility friend och Natural cycles.

Nu ger dem mig olika svar på när ägglossning skett... har NC rätt är det kört ju :(

Vad tror ni? När var min äl?

Jag skulle gissa den 20e, men det är egentligen för få och osäkra temperaturer före och dessutom osäkra efter!

Om du fick hundraprocentigt utslag på äl-test så räkna med äl den dagen eller plus max 2 dagar. Så jag lutar mer mot FF än NC.
  • Wictoria90
    Charlizee skrev 2017-12-28 22:09:27 följande:

Tack fina du <3 Tror det är en förkylning... hur har det gått för dig?

Plussade ju i tisdags :) Efter missfallen så hoppas jag på 3:e gången gillt... torr som en öken i munnen och dricker kopiösa mängder.. även varm som en kamin. Annars är symptomen lindriga :)
  • Charlizee
    Wictoria90 skrev 2017-12-29 09:53:08 följande:

Plussade ju i tisdags :) Efter missfallen så hoppas jag på 3:e gången gillt... torr som en öken i munnen och dricker kopiösa mängder.. även varm som en kamin. Annars är symptomen lindriga :)

Ja just det, är så många som plussat så jag rör ihop det STORT GRATTIS igen!! <3
Svar på tråden Tempar/Fertility friend