• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Mimipig
    Eleonoratösen skrev 2018-01-05 12:23:20 följande:

Hallå! ÄL +8 enligt FF. Är på dag 29 och tempen har inte droppat än. Har säkert med progestronkrämen att göra. Spännande dock. Nästa månad kan jag inte ta krämen då det ska lämnas hormonprover CD23. Men jag hoppas lite denna månad

Dock håller sig temperaturen väldigt jämn och borde väl fortsätta uppåt?!

Jag är på ÄL+10 idag. Så löjligt förväntansfull den här gången! Brösten är som två svullna meloner. Det har bara hänt de två ggr jag varit gravid. Men visst, kroppen kanske spelar mig ett spratt. I övrigt har jag inga nya symptom - förutom att jag fryser hela tiden. Är det ens ett tecken?
  • Eleonoratösen

Åh nu är jag lite lite nervös! CD 31, längsta cykel jag haft. ÄL +10 enligt FF. Inga direkta spottings. Svagt svagt rosa men det är knappt synbart och konstiga flytningar.

Kan ju vara progestronkrämen men alltså.... nervigt mer än de andra månaderna. Då har jag ju haft så mycket spotting så man liksom "insett" att det nog inte blir något. Maken säger att jag brukar vara mer pms-ig men inte nu så krämen kan nog känns mig vara något som jag kan använda mig av desto mer.

Dock sjönk temperaturen något i morse, men tog tempen en timme Senare då vi fick sovmorgon. Men ovan linjen i alla fall. Enligt appen mens imorgon.

• Eleonoratösen
    Mimipig skrev 2018-01-05 14:38:12 följande:

Jag är på ÄL+10 idag. Så löjligt förväntansfull den här gången! Brösten är som två svullna meloner. Det har bara hänt de två ggr jag varit gravid. Men visst, kroppen kanske spelar mig ett spratt. I övrigt har jag inga nya symptom - förutom att jag fryser hela tiden. Är det ens ett tecken?

Hur känns det idag?
  • Mimipig
    Eleonoratösen skrev 2018-01-07 10:13:19 följande:

Hur känns det idag?

Jag tog ett cb testa tidigt - som visade ett svagt streck!!! Fick även svagt streck på en vanlig testlagrets gravidsticka. BIM är på tisdag. Må det gå väl den här gången!
  • Belinday
    Mimipig skrev 2018-01-07 18:57:19 följande:

Jag tog ett cb testa tidigt - som visade ett svagt streck!!! Fick även svagt streck på en vanlig testlagrets gravidsticka. BIM är på tisdag. Må det gå väl den här gången!

GRATTIS! :) håller tummarna. Kan du inte dela med dig av din tempkurva ?
  • Neptun

Grattis!!!!
  • Njcm

Åh kan du inte lägga in bild :D testar också med testlagret och vill gärna se ditt tidiga test :D kram
  • Eleonoratösen
    Åh vad roligt! Grattis
  • Mimipig
    Njcm skrev 2018-01-07 19:13:51 följande:

Åh kan du inte lägga in bild :D testar också med testlagret och vill gärna se ditt tidiga test :D kram

Det blev ingen bra bild tyvärr, syns knappt/ inte på testlagret här, men syns i verkligheten.

• Mimipig
    Belinday skrev 2018-01-07 19:00:20 följande:

GRATTIS! :) håller tummarna. Kan du inte dela med dig av din tempkurva ?

Den konstigaste kurva jag haft.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend