• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Neptun
    FrokenEmme skrev 2018-02-03 06:18:06 följande:

Fortsatt ökning av kurvan, tog ett test som var negativt. Återstår att se vad som händer nu, hoppas att mensen kommer igång eller att jag får ett fint plus! :)

Håller tummarna!!!!

• Neptun

Hur gör ni när ni tempar? Tar ni första resultatet eller tar ni flera tempi mage och tar mellan värdet? Får ju stor skillnad på resultatet om ja tar flera trampningar under samma tid?? Eller har ja en dålig temp? Hur mycket diffar i så fall era på??

• Neptun
    Neptun skrev 2018-02-03 10:06:10 följande:

Hur gör ni när ni tempar? Tar ni första resultatet eller tar ni flera tempi mage och tar mellan värdet? Får ju stor skillnad på resultatet om ja tar flera trampningar under samma tid?? Eller har ja en dålig temp? Hur mycket diffar i så fall era på??

Inte temp i mage utan temp resultat hehe
  • FrokenEmme
    Neptun skrev 2018-02-03 10:07:06 följande:

Inte temp i mage utan temp resultat hehe

Jag tar en temp på morgonen innan jag stiger upp ur sängen och utgår ifrån det :)
  • Erla
    Estrella81 skrev 2018-02-02 19:27:55 följande:

Hejsan!

En fråga ifrån en nybörjare. Det är första månaden jag tempar med Natural Cycles. Cykeldag 13 fick jag utslag på Äl-test på morgonen. Samma dag dippar min temp till 36.10 grader för att dagen efter skjuta upp till 36.51. NC placerade ut min Äl på cykeldag 14.

Som jag förstått det så ökar temperaturen efter Äl.

Så enligt NC och Äl-test Äl cd 14 och enligt temperaturen Äl cd 13.

Nu spelar det väl ingen roll riktigt, men hur ska man tänka. Vilken dag var Äl egentligen?

Bifogar bild på men kurva.

Tack på förhand!

När tempen har stigit har äl redan skett. Jag skulle därför säga att äl troligen skedde kvällen/natten till cd14 :)
  • Erla
    Neptun skrev 2018-02-03 10:06:10 följande:

Jag tar bara en temp direkt när jag vaknar.
  • Bell13

Stort grattis, hoppas det är ett guldägg. Håller tummarna jättehårt.

Allex skrev 2018-01-27 09:59:06 följande:

Min man och jag tänkte ge upp förra cykeln. Har då försökt i över 3,5 år. Men vi tänkte...ett sista, sista försök. Så på ca 37:e försöket..... Min graf var hög fastän det är bim idag. Så.... jag tänkte, kan vara värt att testa och se:

Det är ett svagt streck. Jag hade upp tills igår halvvattnigt Sekret vilket jag brukar ha innan bim och sen 2-3 dagar innan brukar det bli rosa. Igår ändrades sekretet till tjockt, kladdigt och vitt.

Min graf:

Känner nada ibrösten, inte det minsta öm.... Det småkniper där nere.

Det är ju så tidigt detta..... Var gravid för 2 år sen och i slutet på vecka 10 blev det missfall. Jag är 44 år och ja....just nu har jag haft det så stressig på jobbet och ska utredas snart .... Så - med det sagt så är jag såklart orolig för att det inte ska gå vägen. Jag kan inte göra något åt det heller, bara hänga med kroppen.

Håll ALLA tummar ni har! Kram på er!

• Allex
    Symetrical skrev 2018-02-02 07:11:32 följande:

Första gången jag är inne här och läser på hur länge som helst och så möts jag av detta underbara besked! Stort jävla grattis, rätt ut sagt! Ingen förtjänar det som du! Som du kämpat och ändå jämt hållit humöret uppe. Jag är djupt imponerad av dig och så glad å dina vägnar att tårarna är svåra att hålla tillbaka. (Får skylla på att jag råkat gå och bli gravid igen )

Än en gång; stort grattis! <3

Tack tack! Ja, det är helt fantastiskt! Hoppas det håller hela vägen nu bara!

Kram kram och stort grattis till din graviditet!
  • Allex
    Bell13 skrev 2018-02-04 10:59:02 följande:

Stort grattis, hoppas det är ett guldägg. Håller tummarna jättehårt.

Tack tack! Hoppas verkligen! Vecka 5+4 idag...

Iiiiiiiiiiiih!
  • Natttis

Ojämn temp trots att jag trampat samma tid varje dag nu. Men nu har den hållt sig uppe. Men jag vågar inte ha för stora förväntningar. Förens jag ser ett plussa på stickan.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend