Erla skrev 2018-02-20 09:54:43 följande:
Lider med dig :(
Min första graviditet slutade med ett MA. Fostret mätte 6 veckor och jag var i vecka 9. Gym väntade ut det till vecka 13 ungefär innan de bestämde sig för medicinsk abort. Hur ditt mf kommer upplevas kan tyvärr ingen säga, men min var inte så kul. Blödde som en gris, men hade inte så värst ont. Fick sitta inne på toaletten och i duschen i ca 2 timmar då det bara forsade ut så fort jag reste mig upp. Hade fått en sån störtblödning veckan innan hela alltet kom ut. Andra mf var värre för då hade jag förlossningsont och blödde minst lika mycket trots att jag bör ha varit i max vecka 5. Ditt ma kan bli hur som helst med andra ord :/ jag vågade inte låsa dörren till toan ifall något skulle hända. Då kunde sambon ta sig in så det är kanske bra att ha någon nära. Oftast sker väl mf rätt komplikationsfritt.
Tack för ditt svar. Mitt ma kom ut igårkväll. Det gjorde inte särskilt ont, som medioker mensvärk ungefär. Eftervärkarna jag haft i natt och nu är mkt värre än själva utdrivningen. Men jag är så glad över att det kom ut av sig själv och relativt snabbt, ca en v efter att jag fått veta att fostret dött. Nu blöder jag som en större mens ungefär.