• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • ensamärstark
    FrokenEmme skrev 2018-02-18 21:31:33 följande:

Tempen går som en berg och dalbana, vad säger ni? Tror ni att jag möjligen har haft ägglossning i dagarna?

Svårt o se om

Du haft ägglossning ännu. Väldigt många tomma

Cirlklar som tyder på osäkra tempar, du har tagit olika tider kanske därför den hoppar så mycket?
  • Jeex

Det har tagit sin lilla tid innan och jag och ff blev överens :) Nu får vi bara hoppas att det lilla myset vi hann med räcker för ett plus.
  • FrokenEmme
    ensamärstark skrev 2018-02-19 08:18:30 följande:

Svårt o se om

Du haft ägglossning ännu. Väldigt många tomma

Cirlklar som tyder på osäkra tempar, du har tagit olika tider kanske därför den hoppar så mycket?

Ja, jag jobbar skift och därför är tempen tagen vid olika tider. Det är svårt att hålla sig till ett enda klockslag men idag fick jag utsatt ägglossning vilket föll på dag 13 :)
  • Mimipig
    Erla skrev 2018-02-15 13:43:51 följande:

Nej! Vilken jäkla otur ni har :( Hur långt gången var du?

Fostret mätte till v 7, jag var 9+0. Nu ger jag det till måndag att komma ut naturligt, det har börjat komma lite droppar blod och brunrosa flytning sen i fredags. Någon som vet vad jag har att förvänta mig? Kram.
  • saijda

Godmorgon, idag dök min mens äntligen upp efter missfallet den 11 januari. Så vi får kämpa vidare för vårt nya pluss. Ska beställa ny temp-mätare idag från Babyplan. Men sänkningen stämde överens igår med att mensen kommer. Idag låg tempen på 36.5 när jag vaknade :)

Men lycka till alla <3 Håller tummarna hårt för er! <3

• Erla
    Mimipig skrev 2018-02-19 21:02:10 följande:

Fostret mätte till v 7, jag var 9+0. Nu ger jag det till måndag att komma ut naturligt, det har börjat komma lite droppar blod och brunrosa flytning sen i fredags. Någon som vet vad jag har att förvänta mig? Kram.

Lider med dig :(

Min första graviditet slutade med ett MA. Fostret mätte 6 veckor och jag var i vecka 9. Gym väntade ut det till vecka 13 ungefär innan de bestämde sig för medicinsk abort. Hur ditt mf kommer upplevas kan tyvärr ingen säga, men min var inte så kul. Blödde som en gris, men hade inte så värst ont. Fick sitta inne på toaletten och i duschen i ca 2 timmar då det bara forsade ut så fort jag reste mig upp. Hade fått en sån störtblödning veckan innan hela alltet kom ut. Andra mf var värre för då hade jag förlossningsont och blödde minst lika mycket trots att jag bör ha varit i max vecka 5. Ditt ma kan bli hur som helst med andra ord :/ jag vågade inte låsa dörren till toan ifall något skulle hända. Då kunde sambon ta sig in så det är kanske bra att ha någon nära. Oftast sker väl mf rätt komplikationsfritt.
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-02-19 08:53:47 följande:

Det har tagit sin lilla tid innan och jag och ff blev överens :) Nu får vi bara hoppas att det lilla myset vi hann med räcker för ett plus.

Jag håller tummarna för dig!

Jag blev riktig flunssig så min temp stämmer inte riktigt så svårt att veta om jag haft ÄL. Gissar på igår eller idag.
  • Mimipig
    Erla skrev 2018-02-20 09:54:43 följande:

Lider med dig :(

Min första graviditet slutade med ett MA. Fostret mätte 6 veckor och jag var i vecka 9. Gym väntade ut det till vecka 13 ungefär innan de bestämde sig för medicinsk abort. Hur ditt mf kommer upplevas kan tyvärr ingen säga, men min var inte så kul. Blödde som en gris, men hade inte så värst ont. Fick sitta inne på toaletten och i duschen i ca 2 timmar då det bara forsade ut så fort jag reste mig upp. Hade fått en sån störtblödning veckan innan hela alltet kom ut. Andra mf var värre för då hade jag förlossningsont och blödde minst lika mycket trots att jag bör ha varit i max vecka 5. Ditt ma kan bli hur som helst med andra ord :/ jag vågade inte låsa dörren till toan ifall något skulle hända. Då kunde sambon ta sig in så det är kanske bra att ha någon nära. Oftast sker väl mf rätt komplikationsfritt.

Tack för ditt svar. Mitt ma kom ut igårkväll. Det gjorde inte särskilt ont, som medioker mensvärk ungefär. Eftervärkarna jag haft i natt och nu är mkt värre än själva utdrivningen. Men jag är så glad över att det kom ut av sig själv och relativt snabbt, ca en v efter att jag fått veta att fostret dött. Nu blöder jag som en större mens ungefär.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend