• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Meej
    Jeex skrev 2018-02-22 21:37:41 följande:

Vaknade upp med feber idag och får se hur länge den håller i sig :( Är på BIM-7 och jag hoppas jag blir frisk snart så jag kan fortsätta hålla koll på tempen.

Attans! Men du får se det som ett extra överraskningsmoment när BIM närmar sig att du inte kan utgå från tempen..!!
  • Jeex
    Meej skrev 2018-02-22 23:17:15 följande:

Attans! Men du får se det som ett extra överraskningsmoment när BIM närmar sig att du inte kan utgå från tempen..!!

Ja på ett sätt så kom ju febern lägligt för nu kan jag bara vänta in BIM utan att behövs analysera tempen.
  • Baraentilligen

Äl+6-7 idag (missade en tempdag och nästa var den på efter äl nivå). Igår fick jag en liten ljusröd flytning, men har haft problem med spottings den senaste tiden så det behöver inte betyda något. Idag dök tempen ner under coverline. Har aldrig hänt den här tiden förut. Hoppas verkligen inte att mensen kommer redan! Den är nere på samma nivå som den i princip alltid är innan äl. Så skumt...

• SofiaS95
    Jeex skrev 2018-02-22 21:37:41 följande:

Vaknade upp med feber idag och får se hur länge den håller i sig :( Är på BIM-7 och jag hoppas jag blir frisk snart så jag kan fortsätta hålla koll på tempen.

Men äschdå. Hoppas att det tar sig i allafall! Kan ju vara lite skönt också att pausa i tempandet och försöka slappa av och invänta bim. Även om det är svårt upplever jag det samtidigt skönt ;)
  • FrokenEmme

Är det någon som har erfarenhet av tempdip några dagar efter äl? Vad kan det bero på? :)

Såhär ser mitt diagram ut nu, hoppas att vi får en fin överraskning nästa helg <3

• sofiaaa91
    FrokenEmme skrev 2018-02-23 11:54:26 följande:

Är det någon som har erfarenhet av tempdip några dagar efter äl? Vad kan det bero på? :)

Såhär ser mitt diagram ut nu, hoppas att vi får en fin överraskning nästa helg <3

En temp dipp kan indikera att ägget fäster, men de kan också förekomma i en vanlig cykel. 2 dagar efter ägget fäst kan man läsa av hcg i urinen, jag plussade svagt på ÄL+9 nu och digitalt på ÄL+10 förra veckan. Här är min kurva

• Jagheteralma

Någon som vet?

Jag har fortfarande inte fått temp ökning efter positivt äl test..?

Positivt på cd12 och är nu på cd15... kan det ta så långt tid eller är det helt kört för mig denna månaden? Att ägget inte släppt alltså :(

• FrokenEmme
    sofiaaa91 skrev 2018-02-23 12:25:45 följande:

En temp dipp kan indikera att ägget fäster, men de kan också förekomma i en vanlig cykel. 2 dagar efter ägget fäst kan man läsa av hcg i urinen, jag plussade svagt på ÄL+9 nu och digitalt på ÄL+10 förra veckan. Här är min kurva

Tack för ditt svar! Och stort grattis till plusset!
  • sofiaaa91
    Jagheteralma skrev 2018-02-23 12:45:49 följande:

Någon som vet?

Jag har fortfarande inte fått temp ökning efter positivt äl test..?

Positivt på cd12 och är nu på cd15... kan det ta så långt tid eller är det helt kört för mig denna månaden? Att ägget inte släppt alltså :(

LH stegringen kommer 24-36 timmar innan ägget släpper. sen ungefär ett dygn efter ägglossning så går tempen upp. Så borde göra de imorgon om den inte gjort de idag
Svar på tråden Tempar/Fertility friend