• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • stragge

Är det tre tempökningar som räknas som ägglossning? Eller är det kört om det gick ner idag som de gjorde för mig? Drömde att jag va med om en förlossning inatt så vet inte om tempen är pålitlig..

• MissKelli
    stragge skrev 2018-02-21 10:14:58 följande:

Är det tre tempökningar som räknas som ägglossning? Eller är det kört om det gick ner idag som de gjorde för mig? Drömde att jag va med om en förlossning inatt så vet inte om tempen är pålitlig..

Det är inte tre tempökningar rent generellt. Det ska vara tre dagar med temp som är på en högre nivå. Är det första cykeln du tempar? Tänkte om du vet hur tempen brukar ligga efter ÄL? Din temp behöver nog hoppa upp till 36,5-36,7 ungefär och hålla sig där för att räknas som en höjning.
  • Erla
    Mimipig skrev 2018-02-21 10:06:27 följande:

Tack för ditt svar. Mitt ma kom ut igårkväll. Det gjorde inte särskilt ont, som medioker mensvärk ungefär. Eftervärkarna jag haft i natt och nu är mkt värre än själva utdrivningen. Men jag är så glad över att det kom ut av sig själv och relativt snabbt, ca en v efter att jag fått veta att fostret dött. Nu blöder jag som en större mens ungefär.

Skönt att det gick bra ändå, mitt i allt elände. Tänker på er.
  • Jeex
    SofiaS95 skrev 2018-02-20 11:51:35 följande:

Jag håller tummarna för dig!

Jag blev riktig flunssig så min temp stämmer inte riktigt så svårt att veta om jag haft ÄL. Gissar på igår eller idag.

Tack så mycket :)

Så tråkigt med flunsan. Så typiskt att den kommer i en sådan period där man verkligen behöver hålla koll på tempen. Mår du bättre nu då ?
  • stragge
    MissKelli skrev 2018-02-21 11:04:43 följande:

Det är inte tre tempökningar rent generellt. Det ska vara tre dagar med temp som är på en högre nivå. Är det första cykeln du tempar? Tänkte om du vet hur tempen brukar ligga efter ÄL? Din temp behöver nog hoppa upp till 36,5-36,7 ungefär och hålla sig där för att räknas som en höjning.

Började tempa efter nyår precis, har inte haft någon ägglossning sedan jag slutade med minipiller i december :/ så vet tyvärr inte hur den ska ligga då..
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-02-21 13:23:37 följande:

Tack så mycket :)

Så tråkigt med flunsan. Så typiskt att den kommer i en sådan period där man verkligen behöver hålla koll på tempen. Mår du bättre nu då ?

Mår bättre nu men tempen visar inte ännu på ÄL och jag är på CD19... Förra cykeln hade jag ÄL dag 19. Känner av lite värk nere i magen men mina ÄL flytningar har försvunnit och tappen är inte längre lika öppen.
  • Mimipig
    Erla skrev 2018-02-21 13:04:37 följande:

Skönt att det gick bra ändå, mitt i allt elände. Tänker på er.

Ja, jag är väldigt glad över att slippa medicinsk abort. Det var tusen ggr värre än detta. (Och iofs dubbelt så långt gånget då). Kan inte greppa att jag ska åter till ff, tempande, ÄL-stickor och jakt på plus igen så småningom. Undrar hur lång tid det tar innan ÄL kommer igång den här gången. Sist tog det 2-3 månader. Tiden bara rinner iväg!
  • Jeex
    SofiaS95 skrev 2018-02-21 14:36:07 följande:

Mår bättre nu men tempen visar inte ännu på ÄL och jag är på CD19... Förra cykeln hade jag ÄL dag 19. Känner av lite värk nere i magen men mina ÄL flytningar har försvunnit och tappen är inte längre lika öppen.

Vad jobbigt att tempen ska motarbeta dig. Håller mina tummar för dig att äl bara är lite sen denna månaden.
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-02-22 17:27:54 följande:

Vad jobbigt att tempen ska motarbeta dig. Håller mina tummar för dig att äl bara är lite sen denna månaden.

Tack! Hur ser det ut för dig?
  • Jeex
    SofiaS95 skrev 2018-02-22 18:21:11 följande:

Tack! Hur ser det ut för dig?

Vaknade upp med feber idag och får se hur länge den håller i sig :( Är på BIM-7 och jag hoppas jag blir frisk snart så jag kan fortsätta hålla koll på tempen.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend