• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Jeex
    SofiaS95 skrev 2018-02-23 07:10:50 följande:

Men äschdå. Hoppas att det tar sig i allafall! Kan ju vara lite skönt också att pausa i tempandet och försöka slappa av och invänta bim. Även om det är svårt upplever jag det samtidigt skönt ;)

Ja, det var nästan lite skönt att Kinna vakna upp av sig själv och inte behöva ställa någon klocka eller tempa. Tänker bara köra på överraskningsmomentet denna gången och se ifall mensen kommer eller inte. Skönt att få slappna av lite ;) Hur går det för dig nu ?
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-02-23 17:36:44 följande:

Ja, det var nästan lite skönt att Kinna vakna upp av sig själv och inte behöva ställa någon klocka eller tempa. Tänker bara köra på överraskningsmomentet denna gången och se ifall mensen kommer eller inte. Skönt att få slappna av lite ;) Hur går det för dig nu ?

Jaa precis så känner jag också! Tror att jag hade ÄL i förrgår. Min kurva är så ojämn så måst vänta och se ifall tempen hålls uppe ännu då. Sen tänkte jag tempa några dagar framåt innan det blir en kort weekend resa till nästa helg. Då får tempandet va. Ifall NC visar rätt äl dag borde bim vara 6/3.
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-02-23 17:36:44 följande:

Här kommer ännu min tempkurva

• Erla
    FrokenEmme skrev 2018-02-23 11:54:26 följande:

Är det någon som har erfarenhet av tempdip några dagar efter äl? Vad kan det bero på? :)

Såhär ser mitt diagram ut nu, hoppas att vi får en fin överraskning nästa helg <3

Det beror på hur många dagar efter äl. Ett par dagar efter beror oftast på att östrogenet möter progesteronet, vilket kan resultera i en liten tempdip. Från 5 dagar efter äl kan en dip indikera att ett ägg fäst, men som någon tidigare nämnde kan det också bli så utan att ett ägg fäst :) håller tummarna för att ett ägg fäst ^^
  • ensamärstark
    FrokenEmme skrev 2018-02-23 11:54:26 följande:

Är det någon som har erfarenhet av tempdip några dagar efter äl? Vad kan det bero på? :)

Såhär ser mitt diagram ut nu, hoppas att vi får en fin överraskning nästa helg <3

Jag fick tempdipp på äl+6 månaden som vi plussade. Men vet inte om det har med

O göra att jag var gravid då jag inte har några andra egna tempmånader att jämföra med. Men såhär såg våran gravidkurva ut

• Jeex
    SofiaS95 skrev 2018-02-23 20:35:27 följande:
    Jaa precis så känner jag också! Tror att jag hade ÄL i förrgår. Min kurva är så ojämn så måst vänta och se ifall tempen hålls uppe ännu då. Sen tänkte jag tempa några dagar framåt innan det blir en kort weekend resa till nästa helg. Då får tempandet va. Ifall NC visar rätt äl dag borde bim vara 6/3.
    Vad härligt med en liten weekend och kunna samla lite nya krafter :) Spännande sedan att se hur allt ser ut efter du har varit iväg då. 

Verkar som både mobil och dator inte längre visar några bilder för mig, så kan tyvärr inte se din graf :(
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-02-24 11:11:07 följande:

Vad härligt med en liten weekend och kunna samla lite nya krafter :) Spännande sedan att se hur allt ser ut efter du har varit iväg då. 

Verkar som både mobil och dator inte längre visar några bilder för mig, så kan tyvärr inte se din graf :(

Ja precis. Jo jag har också samma problem
  • Jeex
    SofiaS95 skrev 2018-02-24 18:34:09 följande:

Ja precis. Jo jag har också samma problem

Hur går det för dig nu :)
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-02-26 15:01:03 följande:

Hur går det för dig nu :)

Roligt att du frågar, tempen har stigit fint men idag efter att jag satte in tempen flyttade NC min ÄL till dag 20 från dag 19. Förstår verkligen inte varför. Så jag är alltså fortfarande bara på ÄL +4 eller +5. Brukar få ont i brösten några dagar efter äl men känner inget ännu.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend