MissKelli skrev 2018-03-10 10:34:32 följande:
Kurvan är väldigt hoppig. Hur gör du när du tempar? Samma tid varje dag? Skippar dagen efter alkohol? Sätter in tempen i munnen innan du slår på den? Samma ställe i munnen varje gång? Om inte, så gör det :) Annars är detta nog ett resultat av att dina hormoner är lite i obalans. Säger som ensamärstark att det inte ser ut som att du har haft ägglossning ännu.
Innan ägglossning ligger tempen på en lägre nivå, efter hoppar tempen upp ca 0,2-0,5 grader och håller sig på den högre nivån fram till mens. Då FF hittar ägglossningen sätter de ut en coverline och då brukar man rätt tydligt kunna se att nästan alla mätningar innan ägglossningen ligger under linjen och de efter ligger över.
Jag tar tempen i munnen alltid samma ställe till vänster nere under tungan så att säga, samma tid varje dag 07.05.. inte druckit alkohol på gud vet när så ej behövt skippa...slår alltid på temometern Innan stoppar i munnen. Så gör allt som man ska.
Ok detta med tempning verkar bara krångligt tycker ja haha... för enligt mina symtom å hur känt innan ska jag ha haft ägglossning denna veckan nu som gått, mes sannolikt runt måndagen... känner oftast av ägglossning...men antar att det ej blev någon denna gången då...åt provera som mellan 23/2-4/3 då min mens vart väldigt sen från Jan å kom i feb å GYN konstatera hormonrubbning... ej fått bortfallsblödningen som skulle kommit efter dock jätteskumt.. ugh hatar detta.
Tack för era svar!:D