• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Jeex
    SofiaS95 skrev 2018-03-29 16:08:59 följande:

Vad roligt att du frågar! :) Jo jag borde haft äl på dag 15 eller 16 eftersom jag har haft hög temp i flera dagar nu. Har Bim på måndag... Har haft vanlig pms symptom som ömma bröst i flera dagar men det ger inget hopp då jag alltid har det. Idag även lite mensvärk men det kan jag också ha ibland innan BIM. Är redan inställd på att mensen kommer då jag annars inte haft nå tecken på graviditet. Vad tråkigt med neg test. Har du fått mensen ännu? Några tecken på att du kan va gravid?

Åh så spännande med BIM snart. Håller sig tempen fortfarande hög ? Har du börjat smygtesta eller tänker du hålla dig till BIM ? Ingen mens och fortfarande neg. Inga tecken eller symptom på varken mens eller graviditet. Nu ska jag låta påskhelgen gå här och har inte mensen dykt upp på måndag tar jag ett test då.
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-03-30 11:28:36 följande:

Åh så spännande med BIM snart. Håller sig tempen fortfarande hög ? Har du börjat smygtesta eller tänker du hålla dig till BIM ? Ingen mens och fortfarande neg. Inga tecken eller symptom på varken mens eller graviditet. Nu ska jag låta påskhelgen gå här och har inte mensen dykt upp på måndag tar jag ett test då.

Tempen är fortfarande hög. Brukar sjunka en dag före mens. Jag testade idag då jag vakna men det var negativt. Brösten ömmar bara lite idag så antar att jag får vänta in mensen. Är ju fortfarande bara på ÄL+10/+11 så visst kan det bli ett plus men testet var totalt blankt och jag är symptomfri...

Hoppas du får ett plus! Hur många dagar har gått sedan äl?
  • Jeex
    SofiaS95 skrev 2018-03-30 11:43:10 följande:

Tempen är fortfarande hög. Brukar sjunka en dag före mens. Jag testade idag då jag vakna men det var negativt. Brösten ömmar bara lite idag så antar att jag får vänta in mensen. Är ju fortfarande bara på ÄL+10/+11 så visst kan det bli ett plus men testet var totalt blankt och jag är symptomfri...

Hoppas du får ett plus! Hur många dagar har gått sedan äl?

Men än finns det hopp om att plussa för dig :) Men jag förstår, bättre att stålsätta sig med att mensen är på ingång. Men jag har lärt mig att inte lita på några symptom. Gjorde abort för många år sedan och då kräktes jag varje morgon och i aug förra året fick jag utomkveds och hade inga symptom alls. Visste inte att jag var gravid förens jag började få smärta och då var jag i v.8.

Det har gått 14-15 dagar efter äl nu.
  • Elsaida

Hej tjejer, måste fråga, är på äl+8 och hade en tempdipp i förgår (implantationsdipp?) Sen ökade tempen igen i går fick även då ett jätte hugg i magen på vänster sida, och ökade ytterligare i dag, nu i dag har jag kännt mig oerhört varm, fått jätte vallningar till och från, mått illa och varit super trött, har nu mitt på dagen en temp på 37,9, men har inte feberfrossa och så utan är som vanligt, dock varm och trött.

Kan de vara så för att man blivit gravid eller är de bara 100% säkert en förkylning på g?

Såhär ser tempen ut....

• SofiaS95
    Jeex skrev 2018-03-30 13:22:09 följande:

Men än finns det hopp om att plussa för dig :) Men jag förstår, bättre att stålsätta sig med att mensen är på ingång. Men jag har lärt mig att inte lita på några symptom. Gjorde abort för många år sedan och då kräktes jag varje morgon och i aug förra året fick jag utomkveds och hade inga symptom alls. Visste inte att jag var gravid förens jag började få smärta och då var jag i v.8.

Det har gått 14-15 dagar efter äl nu.

Ja så är det. Väntar till måndag nu och tar nytt test om inte mensen kommit. Oj har du haft utomkveds :( håller tummarna fortfarande för dig! Uppdatera gärna hur det går :)
  • imsevims

Vaknade upp till en alldeles blank app :/ Alla mina data från flera månader tillbaka verkar vara borta! Går jag till AppStore så finns liksom inget att uppdatera.

Någon som varit med om samma? Hur får jag igång appen igen? Och fram för allt, hur får jag tillbaka mina data och kurvor?

• Mimipig

Jag hittade ett verktyg i ff härom dan där man kan jämföra sin temperaturkurva med sin temptagningstid. (Mkt intressant!) Nu hittar jag den inte igen. Någon som vet vad den fiktionen heter och var den gömmer sig. Jag har betalversionen av ff.

• Jeex

5 dagar över tiden och neg gravtest. Om inte mensen kommer under veckan så blir det till att boka tid och kolla upp så inget har börjat krångla.
  • Erla
    Jeex skrev 2018-04-02 14:27:52 följande:

5 dagar över tiden och neg gravtest. Om inte mensen kommer under veckan så blir det till att boka tid och kolla upp så inget har börjat krångla.

Hur ser tempen ut?
  • Jeex
    Erla skrev 2018-04-03 07:22:56 följande:

Hur ser tempen ut?

Har inte mätt på ett tag nu, så vet ej hur tempen ser ut.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend