• Allex

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag får hoppa in här!

Åh vad kul att hitta denna tråd

Ni verkar vara veterantempare. Jag har tempat i bara en cykel. Men det är vårat 12 försök.

Har nu stött på den omtalade implementationsdippen, vissa kallar myt o andra menar att det med största sannolikhet kan, ev, kanske vara ett tidigt graviditetstecken. Men....min dipp blev under 2 dagar. Vad betyder det?

• Allex
    Iskristall skrev 2015-06-15 21:55:54 följande:

Välkommen Allex! Vet inte vad en dipp på 2 dagar kan betyda. Kan vara en implantationsdipp men behöver inte vara. Det är nog bara att vänta och se vad som händer framöver

Jevana: jag skulle inte tro på en implantationsdipp så sent i cykeln tyvärr...men man vet aldrig Ja, min temp sjunker alltid innan eller samma dag som mensen dyker upp. Progesteronet dalar inför mensen och då sjunker tempen å det är som det ska vara.

Tack för välkomnandet

Jag måste varit hur sömnig som helst imorse. Jag har en termometer som, när man slår på den så visar den det senaste värdet. Jag slog på den nu på kvällen. Ja..jag vet att man inte ska tempa nu...utan på morgonen....men jag var nyfiken på vad kvällstempen skulle visa. När den slogs på visades inte alls den temp jag trodde jag såg imorse. Tempen som visades var inte alls så lågt som igår, då jag hade dippen. Den visade att jag var tillbaka på tempraturen jag hade dagen innan dippen. Jisses! Får verkligen titta nogrannare imorrn

Är det någon mer som smörjer med progesteronkräm?
  • Allex
    Reflexen skrev 2015-06-15 23:32:59 följande:

Hej o välkommen, Allex!

Min termometer ska också visa senaste värdet vid start men visar alltid samma siffror, 36,5, oavsett vad jag haft för temp innan.

Jag har smörjt med progesteronkräm en cykel, märkte ingen skillnad i lutealfaslängd eller symptom. Tempen sjönk innan jag hann till "slutdatum", o när den sjönk ytterligare dagen därefter slutade jag smörja. Mensen kom senare den dagen.

Har för mig att en "äkta" implantationsdipp bara får vara över en dag, men är inte säker.

Jevana: Min temp kan sjunka både innan o efter mensens början.

Ojdå....alltid 36,5... Hmmm, måste hem och slå på termometern...hoppas inte det står 36,5...
  • Allex

Åhnej, den visade 36,5 när jag slog på den. Höll den inne och den visade den sista värdet.

Innebär att jag hade dipp i 2 dagar..... hm......

• Allex
    Reflexen skrev 2015-06-15 23:32:59 följande:

Hej o välkommen, Allex!

Min termometer ska också visa senaste värdet vid start men visar alltid samma siffror, 36,5, oavsett vad jag haft för temp innan.

Jag har smörjt med progesteronkräm en cykel, märkte ingen skillnad i lutealfaslängd eller symptom. Tempen sjönk innan jag hann till "slutdatum", o när den sjönk ytterligare dagen därefter slutade jag smörja. Mensen kom senare den dagen.

Har för mig att en "äkta" implantationsdipp bara får vara över en dag, men är inte säker.

Jevana: Min temp kan sjunka både innan o efter mensens början.

Okej - så du har smörjt med progesteronkräm. Undrar varför tempen sjunker fastän man smörjer. Smörjer man för lite... för lite för att ens kunna påverka då kanske? Jag är inne på min 6:e ggn tror jag......

Angående implamentationsdipp.. så får jag väl helt enkelt se.... Men - det har ju inte gått någe vidare de andra 11 försöken så.... :-/

• Allex
    Iskristall skrev 2015-06-16 18:01:13 följande:

Vi håller tummarna för dig Allex!

Tack
  • Allex

Reflexen- ja, det är riktigt svårt med dosering. Jag köpte ProgestetAll av femalebalanceshop och dät fick jag lite hjälp med dosen. Sen har jag i princip läst hela sajten hormoni.se Jag smörjer 20 mg dag o kväll ca 2 dgr efter äl. Sen dag 21 höjer jag till 40 mg dag o kväll. Min mens kommer alltid på 14:e dagen efter äl och det fast jag smörjer in i det sista. Man ska ju sluta ett par dagar innan mens. Men jag har aldrig vågat sluta ifall man blir gravid, så därför smörjer jag tills den kommer. Om det går åt skogen denna ggn ska jag försöka att stimulera ägglossningen lite mer med krämen. Hon som driver sajten skickar ut intressanta veckobrev och sist skrev hon om just ägglossning.

Min temp har sakta gått ner de senaste dagarna... och det har fyllts på med symptom som uppblåshet och ömma bröst. Allt tyder på mens snart......igen! Imorgon är det dag 11 efter äl och jag tänkte faktiskt, ändå, testa. Håll tummar och tår....ja, det är tidigt att testa....men.... Jag bara måste!

Lilly84-hej Härligt att du börjar få lite koll på äl Lycka till!

• Allex

Gravidtestet jag tog var JÄTTEnegativt....inte ens ett spökstreck! Men tempen drog iväg uppåt igen. Kan inte tyda mina symptom riktigt. Får låta det gå några dagar helt enkelt :-/

• Allex
    Symetrical skrev 2015-06-19 08:39:46 följande:

Kanske en seg implantationsdipp och därför du inte fick positivt..!?

Håller tummarna för dig!

Tack!

Mmmm...kanske. Det är nog för tidigt att testa. Dag 11 efter äl idag. Det sägs ju att man ska minst vänta till 14 dagar efter äl o gärna längre. Är lite fundersam på tempökningen..... får se vad det blir för resultat imorgon. Dottern är förkyld...kanske att jag blivit smittad o jag har en infektion nu och det gör att tempen går upp. Ja, hehe, det analyseras deluxe i mitt huvud nu. Måste försöka slappna av och låta tiden gå helt enkelt....men det är inte lätt :-P
  • Allex

Min temp gick upp igår, kändes tryggare. Sen gick den ner i morse med 0,12 och sen hittade jag rosa sekret Spottings i slutet på mina cyklar har hittills betytt mens. Så...det är kört denna 12:e gång! Blir less....och arg! Lite barnsligt kanske, men vad 17. Jag försöker med allt vad jag kan .... dumma ålder!! Idag är jag på cykeldag 29 o mensen borde komma på måndag. Det finns ju dom som blir gravida trots spotting. I FF stod det att (ynka) 4,4 % av de gravida-diagrammen har spottings på 12 dgr efter äl. Tänk om man kunde tillhöra de 4,4 %! Men....alla andra symptom trumfar just nu...sååå... Bläää bara!

Svar på tråden Tempar/Fertility friend