• Allex

Tempar/Fertility friend

Aniroma skrev 2015-06-20 14:59:28 följande:

Ja, det är väl lätt hänt såklart. Men tycker det är konstigt att den kl halv sex på morgonen var på 36,0 och sedan fyra timmar senare så var den 0,4 högre. Men jag gör nog så att jag lägger in ett medelvärde på 36,2 för det är där jag brukar ligga (36.2-36.3) innan äl. Känner idag att jag har fått lite ökade flytningar, blir lite blött emellanåt i trojan. Kan väl va början på de fertila flygningarna? Vattniga kommer före äggviteflytningar?

För mig är det tvärtom, först äggvita och sen blir de riktigt vattniga....fortfarande trådiga iallafall....de är väl det man kallar peakday. Sen dagen efter är de som bortblåst...blev helt plötsligt klibbigt.
  • Allex

Onsdag 36,4

Torsdag 36,32

Fredag 36,6

Lördag 36,48

Idag 36,68

Enligt appen är det mens imorgon. Men jag tror mer på tisdag. Har haft rosa sekret from lördag. Jag får (ursäkta) verkligen leta efter det. Pregtest idag (13 dgr efter äl enl appen) var negativt, inte ens spökstreck. Jag känner tyvärr igen alla mina symptom, de lutar åt mens. Det enda som ger mig hopp just nu är tempen. Det är första cykeln jag tempar. Just att det gått upp lite..... Men...den dyker dagen innan eller samma dag har jag läst. Gör den Alltid så?

• Allex
    Symetrical skrev 2015-06-21 10:05:36 följande:

För mig är det alltid så. Har nattliga svettningar 1-2 dagar innan mensen kommer och oftast en liten tempsänkning dagen innan + spottings och sen ytterligare tempdipp + mens morgonen därpå.

Det är lite drygt, men samtidigt skönt att veta vad man skall ställa in sig på.

You had me at "nattliga svettningar" .... Både igår och inatt hade jag det...... Om tempdipp imorrn så vet jag nog.... :-/
  • Allex
    Iskristall skrev 2015-06-21 10:26:11 följande:

Min temp går också alltid ner dagen innan eller samma dag som mensen. Dock har jag aldrig haft nattliga svettningar inför mens.

Mina svettningar kanske har att göra med min ålder ioförsig.... ? Jag är 41... och det händer ju en del när man är i den åldern... hormoner ur balans, ingen riktig äl osv.... 

En tanke dock.Om man ser till hur hormonerna varierar sig under cykeln... Väldigt lågt i progesteron och östrogen i början av cykeln. Sen ökar östrogenet för att komma till en maxnivå då det triggar ett annat hormon som i sin tur säger "släpp ägget". Sen sjunken östrogenet snabbt... och sen tar progesteronet vid och ökar. Vid äl och innan mens kan man ju bli öm i brösten. Jag har aldrig lyckats läst mig till vilket hormon som gör det. Det står oftast att det antingen är östrogen eller progesteron. Om man nu ser till sig själv... jag brukar oftast bli öm i brösten ngr dagar innan mens (ej vid äl)  - och då är det ju progesteronet som dominerar. Så i mitt fall, så är det progesteronet som gör mina bröst ömma. Jag tänker sen vidare på att det är oftast svårare för 40+ att bli med barn för att ägglossningen inte är som den brukar - vilket leder till att progesteronet inte är i den nivå den var när man var ung. Så.... slutsats på det - jag borde ju väl då inte ha progesteronbrist? Right? Och har jag inte progesteronbrist så är chansen större att jag faktiskt ägglossar. Men - och andra sidan sägs ju spottings bero på dålig/ingen ägglossning. Det finns även de som säger att spottings beror på sämre ägg - vilket kan stämma om man ser till åldern. Så ..... en till slutsats, jag har ägglossning men äggen är inge vidare.. eller?
  • Allex

Här störtdök tempen efter en orolig natt. Jag är nu nere på "coverlinen" Vaknade minst 4 ggr stirrandes på klockan..tänkte mycket på tempen och om det skulle komma mer spottings, när mensen skulle komma...massor av tankar. Sov kanske max 2 sammanhängande timmar åt gången. Inte det ultimata för tempning.... Men antar då att mensen kommer ikväll/inatt/imorgon bitti.

Tempen ljuger väl aldrig?

• Allex
    Iskristall skrev 2015-06-22 18:37:37 följande:

Hur går det med tempen pugs?

Allex: man ska aldrig säga aldrig! Men är det i menstid så att säga, så ska man väl inte hoppas för mycket. Min mens har aldrig ljugit så Men jag hoppas för dig.

Min kurva ligger fortfarande över coverline, gick upp ett litet steg idag till 37,2 på äl+8. Jag vill ju så gärna att den ska stanna förhöjd...men vem lurar jag egentligen haha bara att vänta...

Tack för orden - hoppet är ju det sista man har....

Oooh..din temp gick upp...mycket bra tecken Håller tummarna nu!

Ja -Pugs...hur går det?
  • Allex
    pugsnotdrugs skrev 2015-06-22 19:40:03 följande:

Blev inte direkt någon höjning imorse heller. Får se hur den ser ut imorrn, känner mig precis som vanligt:)

Ökning iallafall
  • Allex

Enligt en min app P Tracker skulle mensen komma i söndags, enligt FF skulle mensen komma igår. Enligt mina beräkningar så ska den kommit idag. 8/10 ggr kommer dem på morgonen. Kollade sekretet nyss, det var ingen mens i sikte, krämig...gulvit (ursäkta). Ömma bröst, lite uppblåst....men inget annat. Jag har tagit progesteronkräm i 7 cykler, alla gånger så kommer mensen som beräknat, jag behöver inte ens sluta med krämen, mensen kommer iallafall. Jag kanske ändå ska sluta m krämen idag.....tänk om jag (denna gång) förhindrar mensen iomed krämen? Men Om jag är gravid...och slutar med krämen...då kanske jag signalerar att "släpp hinnan". Jag är på dag 14 efter äl.....tog ett test nyss = negativt. Tempen har gått ner till coverlinen. Men...det är svårt att lita på det då jag sov knappt 2 timmar i sträck.

Vad göra? Ska jag sluta m krämen?

• Allex

Tack! Jag gör så som ni sa. Jag smörjer vidare i ett par dagar till...om ingen mens på torsdag så testar jag igen. Sen får jag sluta smörja o invänta mensen. Puh! Tack igen- känns bra att få ventilera det och få råd

Svar på tråden Tempar/Fertility friend