• Allex

Tempar/Fertility friend

Reflexen skrev 2015-07-09 21:23:28 följande:

Eftersom min cykel är så konstig den här månaden, är jag osäker på när bim kan tänkas vara. Enligt FF är det ungefär nu dock. Vill inte ta nåt test, eftersom jag troligtvis inte ens haft äl

Stort grattis till Aniroma!!

Okej, ja, svårt att tyda ens cykel om den är konstig. Vi får vänta och se då helt enkelt Tummar hålls...hårt!
  • Allex
    pugsnotdrugs skrev 2015-07-10 07:47:05 följande:

Ja nu är man tillbaka i världen dör man känner sig värdelös, man frågar sig vad som är fel på ens kropp eftersom man aldrig blir gravid:( jag är 28år, överviktig men inte extremt, jag tränar 4-6 dagar i veckan, röker inte, dricker inte, och får ju uppenbarligen äl o mens varje månad, bara att det är långa cykler.. Så varför blir Kerstin, 23 gravid på fyllan med ett one night stand? Eller varför blir Lisa mamma för 6e gången när jag inte ens kan få en endast liten bebis?

Nä, nu är jag i stadiet där livet är orättvist och jag är patetisk!

samtidigt tänker jag att det är dom som har det värre än mig, dom som försökt hur länge som helst och som fortfarande hoppas, men när släcks hoppet? Går man vidare i livet vid en tidpunkt eller fortsätter man hoppas varje cykel?

Kram! Ja, man känner sig värdo varje gång mensen kommer. Jag äter enligt lchf då det kan hjälpa eftersom man drar ner på kolhydrater och speciellt de snabba. Ingen bantning, utan bra mat helt enkelt. Jag tränar, men försöker hålla ner antalet till 3 ggr/v och inga långa pass och speciellt inte långa konditionspass. Styrka är det bästa. Långa pass stressar kroppen och det vill man inte när man vill bli gravid. Inga värktabletter (typ treo) kring ältider, men det vet du redan.

Svårt..jobbigt...uttröttande.... Ja...drygt är det. Man vill inte ge upp, samtidigt som man blir så urlakad vid varje negativt besked. Men vet du, man ger inte upp. Man vill så mycket, trots att det känns så orättvist när man möter tjejer i sin omgivning som blev gravida på tredje försöket! Suck! Men... upp igen. Ta tag i problemet, sök hjälp och inte bara då hos den traditionella sjukvården. Kom igen! Klart du inte ger upp, du kämpar på. Du kan ta en liten paus och släpp det i någon/några månader. Det gjorde jag, även om det kändes läskigt. Jag är 41 och att låta tid "gå" är ju eg inget jag har tid med....men....jag kände att jag var tvungen.

Kram! Kämpa på!
  • Allex

2 dgr efter utslag på älsticka och jag är öm i bröstvårtorna...inte brösten direkt...utan bröstvårtorna. Någon som känner igen det?

• Allex
    Symetrical skrev 2015-07-10 12:15:56 följande:
    Hade precis likadant nu!
    Okej... då får vi se då... vart det tar vägen Tempen har sett ut så här: dippen: 35,49, igår: 36,21, idag: 36,37.  En ökning till imorgon hoppas jag på och då borde FF rita ut ägglossning.

Ska du hålla ut och testa imorgon, på bim?
  • Allex

Vilket märkligt inlägg det blev....

Pugs, länken var till dig. Längst ner på sidan finns flera olika yogasessioner - ett tips

• Allex
    Symetrical skrev 2015-07-11 07:27:23 följande:

Tack för era lycka till, men här vart det ett stort fett minus på stickan! Känner mig helt chockad efter alla symptom (som fortfarande finns kvar!)

Är det helt kört nu? Äl +12 idag (om jag nu ens hade någon sådan...)

Nej, det är inte kört. Ge det minst ett par dagar till, ge kroppen chans att "tillverka" hcg. Säger som Iskristall, du har ingen mens än. Håll ut o testa på söndag. Kram!
  • Allex
    Symetrical skrev 2015-07-11 11:09:04 följande:

Ni är så goa hela bunten! Vill typ inte plussa nu, bara för att få hänga kvar här med er, utan att riskera stalkervarning!

Fining..hehe ????

Idag satte FF ut min ägglossning på den 8/7 (CD15), då jag fick utslag på älstickan. Idag (CD 18) har jag kännt ett knip/nyp till vänster i "tjejmagen". Jag kan väl omöjligt känna av nåt...det måste väl vara hjärnspöken? Man vill ju så gärna..... Men på riktigt...kan man känna nåt redan nu?
  • Allex
    Symetrical skrev 2015-07-11 20:51:07 följande:

Jag kände tidigt, skall du veta! Både nu och förra gången när det slutade i MF. Tror att det är olika, men känner man saker som sker i sin kropp tydligt är jag övertygad om att man även kan känna ett ev befruktat ägg vandra nedåt. :-P

Okej Ja, ett tag kände jag mig lite öm tom. Vid lätt tryck på det "nypiga" stället kände jag mig nästan öm.... Ägget är ju yttepytte litet... Nåja, vi får helt enkelt vänta o se vad som händer. Men det är bra svårt att totalt slappna av...allt analyseras
Svar på tråden Tempar/Fertility friend