• Allex

Tempar/Fertility friend

Symetrical skrev 2015-07-20 13:26:14 följande:

För mig är det alltid gulvitt mellan äl och bim. Skillnaden mellan när jag varit gravid och inte har varit konsistensen. Sekretet går alltid över från lotionaktigt till klistrigt om mensen är på g. Är den inte det förändras det inte.

Gulvitt - jepp känns igen. Jag kollade sekretet nyss, mycket o gulvitt. Känner mig lite uppblåst oxå. Inget rosa än iallafall....alltså spottings. Vet inte vad som flög i mig...men.... Jag tog tempen nyss... vaginalt... 37,49..... Inget att lite på direkt, så här på em när man varit igång hela dagen. Jaa....hmmm... grrpmpff...jag vet ju att den siffran inte säger speciellt mycket, men den var hög, right? Alltså...man blir ju helt koko den här tiden innan bim. Gör galna saker o tolkningar.....

Imorgon är det 13 dgr efter äl och sista dagen jag är hemma på många dagar. Det ligger ett ynka litet gravtest i lådan..... Jag ska nog ta det imorrn.

*iiiiiih*
  • Allex

Tempen gick ner 0,03 från 36,49 till 36,46. Pregtestet negativt, inte ens ett spökstreck.Sov jätteoroligt, vaknade ett par gånger. Det var lite nervöst kan man säga....kändes som att allt skulle hänga på testet idag....vilket är galet. Det är inte kört än.....men att tempen gick ner i kombination med att pregtest var negativt är inte bra tecken.

Äventyr Jepp, vi (jag o min 8-åring) ska åka tåg i dryga 6 timmar. Ska hälsa på min syster

• Allex

Mycket osäkert här! Igår kväll kollade jag sekretet och det var gulvitt som vanligt...men....jag tror jag kunde skymta ljuus ljus rosa också

Sover borta nu i ngr dagar....sov otroligt dåligt inatt och tempen är då inte mycket att lita på. Den gav 36,49. (lör 36,22, sön 36,41, mån 36,49, tis 36,46 de senaste dagarna).Enligt FF är det bim imorgon. Det kan ju vara så att FF tolkar min äl ngn dag fel och bim är på fredag. Brösten är fortf ömma, men jag tror det ömma gått ner lite, lite.....Hmm...... Tempen är ju mycket osäker iomed att jag sov så dåligt.... Argh! Bara att vänta då....igen. Vad tror ni?

• Allex

Symetrical - ja, tempen är stabil...alltid nåt Min gissning på din äldag är nog dag 39...om din temp går upp imorrn vill säga.....

jevana - jag håller med. De sista dagarna runt bim är väldigt påfrestande. Man kan göra annat än att vänta....och tolka/spekulera/analysera...... :-P

Iskristall - ja, suck....vänta! Det är det enda. Det är bara såååå tråkigt!

Mitt sekret nu på em/kväll har blivit väldigt mycket vattnigare...inte alls så där gulvitt o krämigt. Nu mer som lotion...lite utspätt. Uppblåst som en ballong är jag också :-/ Jag var nervös för tempningen imorse...men imorrn! My gods! Sååå nervig. Och samtidigt vet jag att jag borde försöka släppa det...jag kan ju inte gör nåt....

Frustrerande tid nu ladies

• Allex
    Symetrical skrev 2015-07-22 20:37:53 följande:

Men dag 39 hade jag ju inte ens fått positivt äl-test. Hahaha. Förvirrande, det här!

Håller tummarna både för att du får både en god natts sömn och hög temp imorgon!

Men jisses! Jag är ju helt snurrig! Missade ditt positiva ältest. Jag ändrar på mig ....borde bli runt 41. Sorry!

En god natts sömn på er alla!
  • Allex

Morrn morrn! Efter ännuen orolig natt så gick tempen ner lite. Fortf över coverlinen iallafall. FF tror ju bim idag... Så ja.....jag vet inte vad jag ska tro. Jag tror mer på bim imorgon. Det brukar vara så. Jag brukar testa äl...och sen 15 dgr efter ett positivt ältest kommer min mens. (det var innan jag började tempa) Därför tror jag bim imorgon. Kurvan ser ut så här:

Jevana - oj så spännande..spökstreck säger du....hmmm... Ska du ta mer test senare idag? Eller väntar du tills imorgon?

• Allex
    Symetrical skrev 2015-07-23 08:21:02 följande:

Ja, jag tror också på äl på cd 41 för min del. Har ändrat min standardtid för tempning till 5-5:30 nu (då jag jämt vaknar av sonen vid den tiden) istället för en timme senare. Även ändrat mätningarna från senaste dagarna till vad jag fått vid den tidigare mätningen.

Så såhär ser kurvan ut nu.

Tycker att ff borde sätta ut äl imorgon!

Okej Du får lägga ut en ny bild av din kurva imorrn då. Promise?
  • Allex
    jevana skrev 2015-07-23 09:15:07 följande:

Tyvärr, det var så himla svagt så jag inte fick det att fastna på bild ens. På finska finns ett härligt begrepp - översatt blir det sopspöke. Det är alltså ett sådant spökstreck som dyker upp då testet hunnit spendera tid i soptunnan.. Det här var ett sådant. Jag slängde nåt i sopen typ en halvtimme efter testet och då såg jag det svaga,svaga strecket. Är hyfsat säker på att det inte fanns där inom testtid. Fortfarande är jag osäker på om min hjärna lurats eller ej. Hur som - det testet var på 25mIu, det andra 1,5 h senare på bara 12,5 mIu och det var tokblankt. Hjälpte inte ens att förvara det i soptunnan..... 

Sopspöke.....hehe....roligt uttryck :-P
Svar på tråden Tempar/Fertility friend