• Allex

Tempar/Fertility friend

Iskristall skrev 2015-08-03 17:23:00 följande:

Ja, mycket trevligt gäng det här! Kan inte annat än hålla med!

Min nya kurva har börjat stabilare än förra. Jag vet ju inte om vi lyckas/kan få till nåt den här månaden heller. Men jag följer min kurva och letar äl ändå framöver. Allt för tidigt än, men jag kommer inte kunna låta bli Vi får ta en dag i taget. Alltid så här i början på cykeln är man så positiv och har så stora förhoppningar...så tråkigt bara att det hittills alltid slutat i besvikelse. MEN nu, än är jag bara positiv!

Håller med oxå Fine bunch of ladies Solig

Javisst, man är sååå positiv i början på cykeln - tankar som "jaa, men nu, det är nu det kommer hända... jag känner det på mig" dyker upp ibland. Och visst är väl det bra, man är positiv.... och det är ju lite märkligt. För det gör man i princip varje månad - även om man är skeptisk. Sen slutar det i mens.. och allt rasar. Men - efter mensen .... så är man på "hästen" igen så att säga

Men vad annars kan man göra. Man har ju två val.. ge upp eller kämpa på..... och ge upp vill man inte... så man kämpar på! Och my gods vad starka vi är ändå. Vi kämpar på och vi kommer lyckas - på ett eller annat sätt - så är det bara!

Status hos mig då.. ja... sekretet är väldigt vattnigt och jag ser en början till broar, så äl är verkligen på gång hos mig (CD12). Denna cykel har jag dock haft massor av acne som dykt upp.... inte bra... känns som att det är ett tecken på obalans. Det var ju så bra i förra cykeln! Hmmm.. kanske har att göra med att det då var mer sol ute och jag hann faktiskt med att sola lite... det är ju "bra" mot acne.

Tog ältest idag - negativt - fast det var ett spökstreck - så... äl is comming

Började jobba idag efter 4 veckors semester och som en "smäll" i ansiktet berättar en kollega att hon är gravid.. sån fin liten mage. Så glad för henne.... men.. ja ni vet ju hur man tänker. Vi har försökt så länge.... och tjopp en till mage in my face. Men som jag skrev ovan - denna månad - det är då det händer. 

Right ladies?! Cool
  • Allex

Idilia-mycket märkligt att FF inte satt ut äl.... tycker den att det fattas information om sekretet kanske?

Emmsie - vad tråkigt att höra att mensen kom. Förstår att det kommer upp tankar om att lägga ner. Du har helt rätt, man blir så besviken när mensen kommer. Man är så fokuserad på att lyckas, man gör sina försök och så vill det sig inte.... :-/ Hoppas det löser snart för er. Det är verkligen inte kul att bli hoppas så mycket och så kraschar allt när det inte blir av. Kämpa på! Försök 4 - here you come!

• Allex
    Symetrical skrev 2015-08-05 06:25:00 följande:

Känns skönt att cb och jag är överens om vilken vecka jag är i (4+1 idag)

Åh vilket fint foto

Det borde finnas mer såna i den här tråden
  • Allex

Rapport: massor av fin älsekret kommer in söderifrån. Iomed detta älsekret finns även risk för uppblåshet och en del knip i de nedre regionerna. Tyvärr, i norr, har en kallfront dragit fram och då påverkat halsen så den är öm. Det finns därmed risk för halsont. Därför har en varning, klass 1, utfärdats - varning för förhöjd temp (om det nu utvecklas till en halsinfektion och därefter feber).

*hihihi*

• Allex
    Ja - hehe.. jag fick ett inslag av skriva det som en väderleksrapport igår... hehe...
    Pugs - wohooo! Way to go
    Idilia - hmm.. nej... den ska inte ner... upp upp upp....

Iskristall - men visst är det väl ok att den går ner.... för att sen gå upp - right
    Själv så trodde jag att jag kissat på mig på väg till jobbet imorse... Det är riktigt blött idag. Det känns som att det borde bli ett positivt utslag på älstickan i eftermiddag. Idag skönk tempraturen ytterligare.
    Så - på schemat ikväll är MYS!
    Så här ser min kurva ut just nu....

Eller vad tror ni - aka spådamer
  • Allex
    Symetrical skrev 2015-08-06 10:44:47 följande:

Ser väldigt lovande ut! Håller med om att det borde vara positivt idag och nedsläpp imorgon!

Hur såg gårdagens äl-test ut då?

Jag tar på morgonen och eftermiddagen. Igår fanns inget streck på morgontestet, igår var det svaaaagt på em testet. Imorse var det svagt streck (brukar aldrig få svagt på morgonen, bara tomt). Så det känns som om det svaga nu på morgonen borde bli starkt på em. Jag ska verkligen se till att inte dricka så mycket vätska efter lunch... Så det blir ett bra test i eftermiddag. Jag återkommer med resultatet. Allt hänger lite på tempen imorgon...den borde hamna runt 36,2 enligt historiken.

Jag har dock sett mina tidigare dipp vid äl att tempen var 35,65 och 35,5. Denna gång blev det bara 35,88. Så den kanske måste ner mer. Nåja det visar sig imorrn. Antingen går den ner mer eller upp.....hihi.....talat som en börsanalytiker :-P
  • Allex
    Reflexen skrev 2015-08-06 13:39:03 följande:

Jag fick se ett pickande hjärta idag på vul, så kanske går det vägen den här gången! Vecka 8 idag.

Yeeeey!
  • Allex

Tolka järnet.....

A - nääästan positivt

B - se det som positivt

C - glöm det...det är negativt

D - eget alternativ

• Allex

Åh, tack för tolkningen Imorgon är det nog starkare Det innebär att tempen borde gå ner lite mer tills imorgon då....spännande värre

• Allex

Vad säger ni om detta? Rejäl temphöjning och ältest nu på morgonen. Brukar bara få positivt utslag på morgonen om jag haft pos utslag på kvällen innan......

Svar på tråden Tempar/Fertility friend