Tempar/Fertility friend
....och där kom mensen! Tempade i morse och den sa wopping low 36,1 och nyss kom mensen. Så - det är bara att börja på ny kula.... och hoppas det blir en "kula" denna gång
Min plan denna gång är att stimulera ägglossningen med progesteronkräm och munkpeppar.
Min plan:
Låg dos kräm from cykel dag 7 och även börja med munkpeppar. Det ska bidrar till att stimulera ägglossningen samt progesteronbildning i gulkroppen. Jag ska använda 10mg progesteronkräm per dag från dag 7 till och med dag 28. Det kan ta ganska lång tid för ägglossningen att bli av, det kanske händer på dag 20. Då kommer inte heller mensen förrän ca 2 veckor efter det, dvs runt dag 34.
Detta har jag läst som tips till en annan tjej som också försökt länge (tipset kommer från Sylvia Oppenheimer på hormoni.se). Denna cykel som jag hade nu, blev rekordlång för mig, 33 dagar. Så detta som hon föreslår känns ju inte främmande för mig.
Så - det är bara att "dundra" på med denna plan. Jag kommer även att fortsätta med q10, och ta evitamin från mensens sista dag till äl. Jag kommer även ta b6 fram till mens. Både evitamin och b6 sägs hjälpa slemhinnan.