• Allex

Tempar/Fertility friend

....och där kom mensen! Tempade i morse och den sa wopping low 36,1 och nyss kom mensen. Så - det är bara att börja på ny kula.... och hoppas det blir en "kula" denna gång

Min plan denna gång är att stimulera ägglossningen med progesteronkräm och munkpeppar.

Min plan:
    Låg dos kräm from cykel dag 7 och även börja med munkpeppar. Det ska bidrar till att stimulera ägglossningen samt progesteronbildning i gulkroppen. Jag ska använda 10mg progesteronkräm per dag från dag 7 till och med dag 28. Det kan ta ganska lång tid för ägglossningen att bli av, det kanske händer på dag 20. Då kommer inte heller mensen förrän ca 2 veckor efter det, dvs runt dag 34. 

Detta har jag läst som tips till en annan tjej som också försökt länge (tipset kommer från Sylvia Oppenheimer på hormoni.se). Denna cykel som jag hade nu, blev rekordlång för mig, 33 dagar. Så detta som hon föreslår känns ju inte främmande för mig.

Så - det är bara att "dundra" på med denna plan. Jag kommer även att fortsätta med q10, och ta evitamin från mensens sista dag till äl. Jag kommer även ta b6 fram till mens. Både evitamin och b6 sägs hjälpa slemhinnan.

• Allex

Håller med Iskristall där. Jag brukar testa 2 ggr, dels på morgonen och sen på em och hittills har det positiva utslaget kommit på testet jag gjort på eftermiddagen.

• Allex

:'(

Ringde gyn och försökte få en tid för att komma in och göra ett vul...för att se om jag ens har ägg kvar...men Nej, de hjälper inte till med det! Hon kunde inte ens ge mig tips på en privat mottagning, "du får söka på nätet". Det var det jag fick! Inte ens en uns av sympati...kändes mer som "Men! Sluta och ring och stör oss med dina krav"

Ingen hjälp där..... :'(

Symmetrical - det kan mycket väl vara så att vinet spelar in.... Du får känna av ditt sekret under dagen/imorrn. Om äggvitan är borta, ja då har du haft äl.

• Allex

Jag antar att de inte har tid /resurser för "gamla kvinnor".... Jag är ju 41, så de har helt enkelt inte resurser att ta in mig...inte ens på ett vul.

Jag har för mig att de

• Allex

Jag antar att de inte har tid /resurser för "gamla kvinnor".... Jag är ju 41, så de har helt enkelt inte resurser att ta in mig...inte ens på ett vul.

Jag har för mig att det finns en privat gyn i Bjursås här i Dalarna. Ska nog googla på det.

• Allex
    Symetrical skrev 2015-06-26 09:27:36 följande:

Översta från idag:

Ojoj! Mycket lovande
  • Allex
    Iskristall skrev 2015-06-27 06:43:10 följande:

Mens, tempen dök och mensen dök upp, allt i samma veva

Lycka till tjejer!

Men ååh! Suck! Skaka av dig det och upp på hästen igen. Denna gång kommer det de finaste äggen och du får en ny chans. Nya tag nu tjejen.

Vi ligger några dagar ifrån varann. Jag är inne på min fjärde mensdag.

Nu kör vi! Denna gång du! Vi ska vara positiva. Vi mår bättre av att vara positiva. Visst, om det nu skulle inte bli som vi trott så mådde vi iallafall bra eftersom vi var positiva Inte måla faan på väggen. Upp med hakan! Nu gäller det!

Du är med eller hur
  • Allex
    Symetrical skrev 2015-06-27 11:54:58 följande:

Vart nog äl igår som jag misstänkte!

0,3 högre temp idag och svagare äl-test.

Kom igen nu, ägget! Do your thing!

Yeah! Äntligen Come on egg!

Just nu ligger jag (kriiiitvit) ute på altanen och lapar i mig dvitamin... Dvitamin är bra på många sätt, inte bara för humöret utan även för oss som är i bebisverkstaden.

Julimånad, det var då det hände!

Iskristall - hoppa din gube friskar på sig.
  • Allex

Symetrical - läste någonstans att ju äldre man blir, desto längre stannar hormonet kvar och då kan man få utslag flera dgr på ältestet. Kanske är en förklaring?

Pugsnotdrog - vad tråkigt..... Styrkekram!

Emelius - tempa på du så du får fram lite "data", något att tolka på. Har du bim i början på juli ...eller?

• Allex
    Emelius skrev 2015-06-29 07:28:46 följande:

Nu på fredag, 3 juli

På fredag! Ooh, det är ju snart. Läste jag rätt att du hade 36,9 i förrgår. Har den gått upp mer nu eller?
Svar på tråden Tempar/Fertility friend