• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • fladdertanke
    Scintilla skrev 2014-03-04 11:42:55 följande:
    Jag har inget hopp alls om att vara gravid egentligen. Tog ett test senast igår som var negativt, och med en så här "stor" blödning kan det knappast finnas något kvar där inne, även om det var ett befruktat ägg från början :(

Jag blir bara så förvirrad när tempen beter sig konstigt när den tidigare har skött sig exemplariskt ;) 

Jag förstår de :) min temp är ju väldigt ojämn, eller så är jag bara så sjukt dålig på att göra rätt. :p
  • SaandraR
    Lantlollan skrev 2014-03-04 09:02:18 följande:
    Vad menar du? När alltså? Om du har haft en temphöjning efter äl (har för mig att det ska vara minst 0,2 grader C) och tempen håller sig på den högre nivån behöver du inte ha någon ytterligare temphöjning alls, du kan vara gravid ändå.

Sedan spelar det ju även roll vilken sorts termometer du har, var du mäter och hur konsekvent du är med tiden när du mäter och sömnen dessförinnan.

Äsch strunt samma, jag plussade imorse ändå:D Tack för du tog dig tid att svara :)
  • SaandraR

Fick ett starkt o fint plus på clearblue s vanliga och tog även samma som igår och strecket har ökat sen igår men tempen var 0.2 grader lägre idag :/ska man oroa sig nu?

• SaandraR
    Kantarellen skrev 2014-03-06 07:26:36 följande:
    Hänger på SaarndraRs fråga. Befinner mig lite i samma sitts.

Jag hittade iaf detta svar när jag googlade,som kanske kan lugna oss lite..

" Är nu gravid efter IVF och nu tempade jag i början av graviditeten vilket jag inte skulle gjort. I början hade jag ca 37,1 men någon dag efter plusset sjönk tempen till ca 36,8 och då var jag övertygad att det var mf. Men jag är i vecka 28 idag  Har tjuvkollat tempen lite efter det och jag ligger mellan 36,8 och 37,2 allt som oftast. Men nu spelar det ju ingen roll längre!"
  • Lantlollan

Jag är också orolig över min temp. Har legat kring 36,9 sedan en vecka (jag plussade i helgen), men igår gick den ner till 36,67 och idag till 36,45. Känns jättejobbigt detta.

• fladdertanke
    SaandraR skrev 2014-03-06 07:18:47 följande:
    Fick ett starkt o fint plus på clearblue s vanliga och tog även samma som igår och strecket har ökat sen igår men tempen var 0.2 grader lägre idag :/ska man oroa sig nu?

Kantarellen skrev 2014-03-06 07:26:36 följande:
    Hänger på SaarndraRs fråga. Befinner mig lite i samma sitts.

De enda jag kan säga är Grattis till plusen. Nu är de dags att sluta tempa och testa ;)
  • SaandraR
    fladdertanke skrev 2014-03-06 09:21:56 följande:
    De enda jag kan säga är Grattis till plusen. Nu är de dags att sluta tempa och testa ;)

Ja men jag har tre dagar kvar till bim så det är därför :p mycket kan hända..
  • Scintilla
    Lantlollan skrev 2014-03-06 09:34:12 följande:
    Nu blöder jag, så jag tror att det är kört. :(
    Åh nej! Rynkar på näsan Vad tråkigt! Men det måste inte betyda något dåligt – det är ju rätt vanligt att blöda i början av graviditeten. Jag håller tummarna för dig!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend