• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Lantlollan

Det var en implantation dip - jag ÄR gravid!! Testade digitalt nyss och jag är så himla, himla glad!!

• Iskristall
    Lantlollan skrev 2014-03-02 07:56:20 följande:
    Det var en implantation dip - jag ÄR gravid!! Testade digitalt nyss och jag är så himla, himla glad!!

Stort grattis Lantlollan!
  • fladdertanke
    Lantlollan skrev 2014-03-02 07:56:20 följande:

Wiiiiiie!!!! Grattis!
  • Scintilla

Grattis Lantlollan! Det måste kännas härligt! Hoppas att du smittar av dig på oss andra… ;)

Själv är jag ordentligt förvirrad just nu. Jag är på 9 eller 10 DPO (beroende på hur jag räknar, tror nämligen att ägget släppte på natten). I morse hade tempen sjunkit med 0,2 grader och någon timme efter frukost började jag få svag "mensvärk". När jag gick på toa kom det blod! Både i toan och på papperet, rosarött i färgen. 

Jag är bara på cykeldag 22 och har aldrig fått mens så tidigt. Vad tror ni, kan det vara en nidblödning? 

• Lantlollan
    Scintilla skrev 2014-03-02 11:43:44 följande:
    Grattis Lantlollan! Det måste kännas härligt! Hoppas att du smittar av dig på oss andra… ;)

Själv är jag ordentligt förvirrad just nu. Jag är på 9 eller 10 DPO (beroende på hur jag räknar, tror nämligen att ägget släppte på natten). I morse hade tempen sjunkit med 0,2 grader och någon timme efter frukost började jag få svag "mensvärk". När jag gick på toa kom det blod! Både i toan och på papperet, rosarött i färgen. 

Jag är bara på cykeldag 22 och har aldrig fått mens så tidigt. Vad tror ni, kan det vara en nidblödning? 
    Tack!! Känns HELT underbart!! :D Jag hoppas också att det smittar! ;D

Det låter onekligen som en nidis - rätt i tid i alla fall. Håller tummarna för att det är det!!
  • SaandraR

Efter äl höjs ju tempen, men om man blir gravid måste tempen höjas ytterligare nån vecka efter äl eller kan man va gravid ändå?

• Lantlollan
    SaandraR skrev 2014-03-03 07:39:16 följande:
    Efter äl höjs ju tempen, men om man blir gravid måste tempen höjas ytterligare nån vecka efter äl eller kan man va gravid ändå?

Man kan vara gravid ändå!!
  • Scintilla

Det var ingen nidis, det var mensen som kom supertidigt. På ÄL +10, cykeldag 22! Tempen har sjunkit nästan ner till "grundnivå" nu också. Det betyder en lutealfas på 9 dagar. Vad faan liksom?!

• Memmis1

Hej alla! Har inte läst så noga men vill dela med mig av läkares utlåtande.
    Jag har nämligen försökt bli med barn en längre tid och går nu på utredning och har provat många olika metoder för att försöka bli gravid. En av metoderna har varit att tempa.

Jag fick veta på första besöket att jag gjort helt fel när jag tempat.
    Hon sa att det är den semsta metod man kan använda för att bli gravid då man oftast missar ägglossningen totalt på grund av att tempen höjs först efter ägglossningen och då är det försent.

Är det bara ja som varit så korkad å trott att man skall sexa när tempen stiger?
    Eller är det läkaren som har fel?

• Reflexen

Hej Memmis!

Förstår att du undrat, det är inte alldeles lätt att veta vad som gäller

Tempen höjs när ÄL skett. Så läkaren har rätt, då är det för sent att börja ha sex.

Jag gillar temp metoden för att jag har blivit bättre på att notera andra tecken, som flytningar o molvärk, och därför lärt mig när det är dags för ÄL.

(Sen är nog temp metoden väldigt bra om man vill undvika graviditet - sexa på när tempen gått upp liksom )

Svar på tråden Tempar/Fertility friend