• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Tjogge
    Lantlollan skrev 2014-02-03 15:12:56 följande:
    Hmmm. Nu är jag verkligen rådvill och hoppas att någon kanske kan ge lite klok input. Jag hade tidig äl, på CD11. Testade negativt på gravtest på äl+14. Mens igår (äl+18). Tempkurvan föll som en sten. Så det verkade ju helt enligt regelboken.

Men så idag, CD2 (dvs fortfarande mens), har jag lite klänningar i vad jag tror är ena äggstocken (det kan man ju förväxla med en fis på tvären...). Och dessutom var det lite äggviteaktigt sekret blandat med blodet (ursäkta detaljerna). Så bara för att tog jag ett ÄL-test på sticka. Teststrecket var inte starkare än kontrollstrecket, men förvånande starkt. Väldigt starkt!

Kan äl redan vara på gång?!

Hur många dagar i rad har ni starkt utslag på ÄL-testen innan teststrecket blir starkare än kontrollstrecket?

Jag har tyvärr bara hittat en ÄL på 8 mån så har tyvärr inte några kloka svar. Men håller tummarna att det är det :)
  • fladdertanke

Hej tjejer, hoppas de är ok att jag hoppar in här? Jag har tempat sedan oktober, i dec fick jag min första tempkurva som gick enligt skolboken. Åt då ac och rr, vet inte om de hade med saken att göra har långa ojämna cyklat, är idag på dag 31 och äl va någon gång mellan cd 22-25.. kan va kul att följas åt med fler som sover med termometern brevid sängen ;)

• Reflexen
    4barnsmamma2014 skrev 2014-02-07 22:30:33 följande:
    Jag kunde inte lägga in bilden här men nu ligger den i mitt bildgalleri.

Jag kan tyvärr inte hitta/se ditt galleri. Jag är inne via mobilen, på (den usla) mobilversionen.
  • Reflexen

Hur vanligt är det att ägglossningen sker olika tidigt i cykeln?

Har iofs bara tempat tre cykler, men i de båda första cyklerna fått ÄL-markering på dag 19. Den här gången kom den redan dag 13.

• fladdertanke
    Reflexen skrev 2014-02-07 23:44:56 följande:
    Hur vanligt är det att ägglossningen sker olika tidigt i cykeln?

Har iofs bara tempat tre cykler, men i de båda första cyklerna fått ÄL-markering på dag 19. Den här gången kom den redan dag 13.

Brukar du ha regelbunden mens? Jag har oregelbundna cyklar och min äl kan komma när som helst mellan CD 17-38 typ. Tiden mellan mensens första dag och äl kan variera, tiden mellan äl och mensens första dag gör det dock inte. Markeringen i diagramet kan också flytta sig längre fram, ibland är de andra saker som får tempen att röra sig upp och ner, som ex en förkylning. Vilken dag är du på nu?
  • Reflexen
    fladdertanke skrev 2014-02-08 00:01:12 följande:
    Brukar du ha regelbunden mens? Jag har oregelbundna cyklar och min äl kan komma när som helst mellan CD 17-38 typ. Tiden mellan mensens första dag och äl kan variera, tiden mellan äl och mensens första dag gör det dock inte. Markeringen i diagramet kan också flytta sig längre fram, ibland är de andra saker som får tempen att röra sig upp och ner, som ex en förkylning. Vilken dag är du på nu?

Jag har ganska regelbunden cykel på 28-30 dagar, därför blev jag så förvånad.

Jag trodde först tempökningen var "falsk", men den ligger kvar på den högre tempen så fint (o jag är inte sjuk)

Hade för övrigt äggviteaktiga flytningar vid dag 11-13, så det stämmer också.

Är på dag 21 i cykeln nu.
  • Cina01
    4barnsmamma2014 skrev 2014-02-07 22:30:33 följande:
    Jag kunde inte lägga in bilden här men nu ligger den i mitt bildgalleri.
    Ursäkta mitt sena svar, har inte suttit vid datorn förrän nu. Vad var det du ville ha hjälp att tyda? Det är ganska många ihåliga pluppar så det kanske är svårt att veta hur tillförlitlig tempen är? Det vet ju bara du varför de är ihåliga :) Men det ser ju ut att vara en klockren ägglossning, sen är det ju svårt att tolka det ytterligare stegringen ÄL 10-12 eftersom det saknas data och det är ihålig plupp på dag 12. 
    Detta är min högst amatörmässiga tolkning, antar att du kanske inte blev så väldigt mycket klokare av det. Men jag hade iaf hoppats på att den sista stegringen är ett positivt tecken Glad
Svar på tråden Tempar/Fertility friend