Lantlollan skrev 2014-02-28 15:13:04 följande:
Hej och välkommen! :)
Jag har inte vip-varianten, så jag kan inte säga något om pregnancy monitorn. Men jag har läst om att en trifasisk kurva (jo, det kan vara det du har, tycker jag iaf att det ser ut som) inte på något sätt kan säga att man är gravid. Det är ofta gravida har en sådan kurva, men det gäller inte det omvända (dvs det är inget som säger att man skulle kunna vara gravid).
Sedan är det en vit ring kring dina tempar CD15-17. Det betyder att de värdena är något osäkra. Har du vaknat tidigare/senare de morgnarna?
Vad jag har förstått det som är inte en "slow rise" något dåligt (jag har inte heller haft någon jättesnabb ökning). Testa att söka på det på FF och se vad du kan hitta.
Rent generellt tror jag att de undviker att säga för mycket kring om att man kanske är gravid elle inte, men jag kan ha fel. :)
Tack snälla för det uttömmande svaret! Jag har också läst att en trefaskurva syns något oftare hos gravida, men absolut inte är något säkert graviditetstecken. Jag är mest nyfiken på om min kurva kan räknas som trifasisk :).
Dagarna med en vit ring runt temparna är dagar då jag vaknat av mig själv innan min vanliga temptid. Jag ställer klockan på 7 varje dag (även helger) för att kunna tempa på en och samma tid, men vid de vita ringarna har jag vaknat vid 6 och tagit tempen då, eftersom man ska haft minst tre timmars sammanhängande sömn innan (det har jag ju inte om jag skulle somna om och tempa när klockan ringer kl 7). När klockan ringt kl 7 har jag tempat igen för att dubbelkolla, och antingen haft samma temp som kl 6 eller 0,1 grad högre. Så kurvan är nog ganska tillförlitlig ändå :).
Hur ligger ni andra till med ÄL, BIM osv? Själv har jag BIM 6 eller 7 mars.