• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Tjogge

Cd 24 o än så länge ingen ÄL. Jag får specifika ÄL känningar så jag testar inte dagligen utan mest som bekräftelse när jag får känningarna. Jag hoppas att ÄL kommer inom 1 veckas tid så att det inte blir en allt för stor cykel. Tråkigt o vänta :( o tempen bollas upp o ner mellan 36.4-36.6 med undantag på en plötslig höjning m som sjönk dagen efter. Jaja snart kan vi få mer hjälp av sjukvården så bara å kämpa på. Hur går det för er?

• HallåKatten
    fladdertanke skrev 2014-03-18 12:02:30 följande:

Jag har åkt på en rejäl förkylning så de går sådär. Litar inte på tempen nu, äl testerna verkar inte heller vilja ge fullt utslag.. cd 23 :( hur går de för er andra?
    Sitter med äl+17, inget plus och tempen fortfarande på stigande...
  • Reflexen

Det är tråkigt när det dröjer länge utan resultat, oavsett om det är ÄL eller plus man väntar på! Jag håller tummarna för bra resultat på alla tester snart!

Här är det lugnt, ÄL om nån vecka, men kommer inte försöka nu. Bara tempa o kolla cykeln ändå

• HallåKatten

Hej, är det nån som kan förklara detta för mig? Tror ni att jag har haft äl nån annan dag än vad FF föreslår, eftersom jag nu skulle vara in på 23DPO? Kan man ha en lutealfas på 23dagar?
  • fladdertanke
    HallåKatten skrev 2014-03-25 09:41:36 följande:
    Hej, är det nån som kan förklara detta för mig? Tror ni att jag har haft äl nån annan dag än vad FF föreslår, eftersom jag nu skulle vara in på 23DPO? Kan man ha en lutealfas på 23dagar?

Lutealfasen föräneras typ aldrig. Så ja, jag tror du hade äl någongångg efter cd 11 för sen går tempen inte under 36, 7 igen...
  • Reflexen

Jag har också haft en mer hoppig kurva nu jmf med tidigare månader. Jag har också varit/är förkyld, så lite sjukdom verkar påverka ganska mkt.

Hallåkatten: jag tror också att ff markerat "rätt" på ÄL. Dina tidigare cykler var väl också ganska långa/hade lång lutealfas?

Vad händer med kurvan om du inte justerar tempen själv? Kanske kan du testa det nästa cykel för att se om den blir tydligare?

Fladder: vad konstigt att du inte fått nån tempökning! Du har inte mätt på nåt annorlunda sätt eller så?

• fladdertanke
    HallåKatten skrev 2014-03-25 09:41:36 följande:

Jag menar dpo 11, cd 23 :)
    Reflexen skrev 2014-03-25 10:55:34 följande:
    Jag har också haft en mer hoppig kurva nu jmf med tidigare månader. Jag har också varit/är förkyld, så lite sjukdom verkar påverka ganska mkt.

Hallåkatten: jag tror också att ff markerat "rätt" på ÄL. Dina tidigare cykler var väl också ganska långa/hade lång lutealfas?

Vad händer med kurvan om du inte justerar tempen själv? Kanske kan du testa det nästa cykel för att se om den blir tydligare?

Fladder: vad konstigt att du inte fått nån tempökning! Du har inte mätt på nåt annorlunda sätt eller så?

Näpp. Men ju mer jag kollar desto mer tror jag att äl va i samband med tempökningen runt dag 15. Isf har jag bim nu typ. Bara så jäkla konstigt att tempwn säger en sak och äl testerna en annan , ska testa och plocka bort testerna från min chart och se vad ff säger...
  • Scintilla

Fladdertanke: Är du säker på att du verkligen haft ÄL? Den kan ju utebli vissa månader, trots positivt ÄL-test.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend