• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Vikkan333

Hej!
    Jag hoppar med här om det är okej. Precis börjat försöka få en trea. Har tempat med mina två tidigare och även om jag tror mig ana när jag har äl gillar jag att tempa och "föra statestik". Hade förmodligen äl i onsdags så nu väntar jag på fortsatt höjd temp imorgon så att jag får "krysset". Hade däremot inte någon riktig äggviteflytning men hoppas såklart ändå. =) Hur går det för alla andra?

• Vikkan333
    Finmamma skrev 2014-05-23 13:41:37 följande:
    Jag vet inte om jag lägger detta i fel forum men jag är orolig över att min temp har gått ner lite idag samtidigt som mina symtom inte märks av lika mkt.

Någon erfaren som har varit gravid och tempat i början av graviditet? Kan tempen gå ner vissa dagar utan att det är ett begynnande mf?
    Jag vet tyvärr inte, slutade tempa efter plusset.
  • Scintilla
    Finmamma skrev 2014-05-23 13:41:37 följande:

Jag vet inte om jag lägger detta i fel forum men jag är orolig över att min temp har gått ner lite idag samtidigt som mina symtom inte märks av lika mkt.

Någon erfaren som har varit gravid och tempat i början av graviditet? Kan tempen gå ner vissa dagar utan att det är ett begynnande mf? phpz7w3mv92178.jpg

Ja, tempen kan absolut sjunka vissa dagar utan att något är fel. Jag är gravid (i slutet av vecka 7) och fortsatte tempa de första två veckorna efter plusset. Vissa dagar var tempen ca 0,2 grader lägre än "normalnivån", vissa dagar lika mycket högre. Den hoppade rätt ordentligt, mer än den brukat göra andra månader när jag inte blivit gravid. Så oroa dig inte :)
  • Reflexen

Finmamma: har inte tempat under graviditet, men tror inte du behöver vara orolig

Välkommen Vikkan!

Jag har väldigt olika mängd äggviteflytningar i olika cykler. Hoppas du får ÄL noterad i onsdags!

• Vikkan333
    Reflexen skrev 2014-05-23 21:12:33 följande:
    Finmamma: har inte tempat under graviditet, men tror inte du behöver vara orolig
    Välkommen Vikkan!
    Jag har väldigt olika mängd äggviteflytningar i olika cykler. Hoppas du får ÄL noterad i onsdags! smile1.gif
    Jag med! =)
  • Vikkan333

Jag behöver råd. Jag har två dagar vaknat utan täcke och frusit (och tempen är lägre än vad jag tycker att den ska vara, jag sover oftast inlindad i täcket). Hur hade du gjort med tempen? Låtsas att jag inte tagit den? Registrerat den ändå och hoppas att FF vill sätta mitt kryss i ons trots allt till slut?

• Reflexen

Vikkan: jag skulle ha skrivit i tempen även om den är "för låg". Sen skulle jag ha noterat vad som inte varit som vanligt. Jag är inte så duktig på att justera tempen, men det finns det ju andra som är

• Vikkan333
    Reflexen skrev 2014-05-24 07:31:42 följande:
    Vikkan: jag skulle ha skrivit i tempen även om den är "för låg". Sen skulle jag ha noterat vad som inte varit som vanligt. Jag är inte så duktig på att justera tempen, men det finns det ju andra som är smile1.gif
    Tack! Bär emot för kurvan blir inte lika "fin" men det är ju som du säger. =)
  • Reflexen

Här är det spännande nu. Är på ÄL +8 o tempen hoppade upp 0,1 grad idag... Så hög temp brukar jag aldrig ha!

Får se vart det leder

Svar på tråden Tempar/Fertility friend