Reflexen skrev 2014-03-25 10:55:34 följande:
Jag har också haft en mer hoppig kurva nu jmf med tidigare månader. Jag har också varit/är förkyld, så lite sjukdom verkar påverka ganska mkt.
Hallåkatten: jag tror också att ff markerat "rätt" på ÄL. Dina tidigare cykler var väl också ganska långa/hade lång lutealfas?
Vad händer med kurvan om du inte justerar tempen själv? Kanske kan du testa det nästa cykel för att se om den blir tydligare?
Fladder: vad konstigt att du inte fått nån tempökning! Du har inte mätt på nåt annorlunda sätt eller så?
Vid mina tidigare cykler registrerades det inte någon äl. Denna gång är första äl-registreringen och jag vet inte hur lång min lutealfas är än. Stod på FF att man skulle uppsöka gyn ifall man hade över 18dagar, fast det har jag inte gjort då jag inte är säker på att FF har satt in rätt äl åt mig.
Jag har faktisk varit duktig och skrivit upp mina "riktiga" tempar (innan jag justerat:). Så jag borde kunna justera tillbaka dem nu i efterhand. Fast denna cykel har jag inte behövt justera så mycket, då jag för en gång skull vaknar i "rätt" tid ;)
Hmm... kanske jag kunde testa att ändra temparna och se hur den ser ut då....