• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Reflexen

Nä, såklart är det ju ledsamt om det dröjer länge, att månad efter månad passerar utan plus. Då är det nog inte längre lika kul o spännande att leta/känna symptom.

Jag tempar inte samma tid varje morgon eftersom jag inte alltid vaknar av väckarklockan. Dottern kommer ofta o kryper ner i vår säng på morgonen, så jag tempar då helt enkelt. Det kan diffa med någon tiondels grad om jag tempar en timme tidigare. Då brukar jag tempa en gång till vid normaltid, o då brukar tempen hamna "rätt".

• Vikkan333

Jag måste ju bekänna att jag varit otroligt korkad... började tempa med örontermometern men imorse så tog jag i båda öronen och det skillde 0.6 grader mellan mina öron så nu har jag letat fram munhåletempen. Kommer ju iaf kunna jämföra slutet på min kurva nästa månad (eller förhoppningsvis inte).

• Reflexen

Haha, det var ju ganska stor skillnad tempen verkar kunna variera ganska mkt beroende på var man mäter. Jag tar i munnen.

Idag åter 0,1 grad högre temp än vanligt o lite molvärk. ÄL+10 idag, brukar ha 10-11 dagars lutealfas, så det kan mycket väl vara mens på g.

• Vikkan333
    Reflexen skrev 2014-05-26 06:55:29 följande:
    Haha, det var ju ganska stor skillnad tempen verkar kunna variera ganska mkt beroende på var man mäter. Jag tar i munnen.

Idag åter 0,1 grad högre temp än vanligt o lite molvärk. ÄL+10 idag, brukar ha 10-11 dagars lutealfas, så det kan mycket väl vara mens på g.

Men åååå så spännande!!!! Kan du inte länka till din kurva? Låter ju lovande att tempen steg idag igen! :D
  • Reflexen
    Vikkan333 skrev 2014-05-26 10:37:25 följande:
    Men åååå så spännande!!!! Kan du inte länka till din kurva? Låter ju lovande att tempen steg idag igen! :D

Jag vet inte hur man länkar tyvärr

Har haft lika hoppigt en gång förut, då kom mensen någon dag senare. Får lära mig att länka om det blir plus
  • Vikkan333
    Reflexen skrev 2014-05-26 11:32:52 följande:
    Jag vet inte hur man länkar tyvärr

Har haft lika hoppigt en gång förut, då kom mensen någon dag senare. Får lära mig att länka om det blir plus

Absolut!
  • Vikkan333

Mer molvärk och stickningar ikväll och varma bröst... Kommer bli sjukt besviken på mig själv om jag lurar mig själv nu... :)

• Vikkan333

Mer molvärk och stickningar ikväll och varma bröst... Kommer bli sjukt besviken på mig själv om jag lurar mig själv nu... :)

• Reflexen
    Vikkan333 skrev 2014-05-26 19:29:02 följande:

Ja, visst är det så! känner precis lika dant! Undrar hur mycket som är verkliga symptom o vad som är hjärnspöken?
  • Vikkan333
    Reflexen skrev 2014-05-26 22:14:22 följande:
    Ja, visst är det så! känner precis lika dant! Undrar hur mycket som är verkliga symptom o vad som är hjärnspöken?

När vi försökte med barn nummer 2 var jag HELT säker men jag hade så fel. ;)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend