• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Lantlollan
    Tjogge skrev 2014-03-29 09:22:53 följande:
    Hej

Jag kan behöva lite kloka ord.

Denna cykel har än så länge tycker jag varit mkt upp o ner. Vanligtvis har jag 36.4-36.6 m mest 36.5. ( sorry kan inte infoga bild)

Cd 30 sjönk tempen 36.3 Cd 31-35 temp 36.5

Cd 32 1 jättetrådig flytning mer än jag sett tidigare alltså flera cm.

Cd 33 jättetydliga ÄL smärta på em, mer ont än jag brukar och glad gubbe på ÄL test på kvällen.

Cd 34 temp 36.7 o lite lite ÄL känning kvar. Tog inget test.

Idag cd 35 sjönk temp tillbaka till vanligt 36.5????? FF har inte märkt ut ÄL ännu..

Vet att jag kan få svar m temp imorgon bitti m jag blev lite paff. Har ont i bröstvårtor som jag brukar få vid ÄL o ett par dagar framåt.

Trot ni ÄL inträffat? Alla symtom utan tempen ...

Man kan få en dipp precis efter äl. Kommer inte på vad det kallas på fertility friend, men det finns en term för det och det är inget ovanligt.
  • Lantlollan
    Hej

Jag kan behöva lite kloka ord.

Denna cykel har än så länge tycker jag varit mkt upp o ner. Vanligtvis har jag 36.4-36.6 m mest 36.5. ( sorry kan inte infoga bild)

Cd 30 sjönk tempen 36.3 Cd 31-35 temp 36.5

Cd 32 1 jättetrådig flytning mer än jag sett tidigare alltså flera cm.

Cd 33 jättetydliga ÄL smärta på em, mer ont än jag brukar och glad gubbe på ÄL test på kvällen.

Cd 34 temp 36.7 o lite lite ÄL känning kvar. Tog inget test.

Idag cd 35 sjönk temp tillbaka till vanligt 36.5????? FF har inte märkt ut ÄL ännu..

Vet att jag kan få svar m temp imorgon bitti m jag blev lite paff. Har ont i bröstvårtor som jag brukar få vid ÄL o ett par dagar framåt.

Trot ni ÄL inträffat? Alla symtom utan tempen ...

Dvs, ja, jag tror att du har haft äl!
  • Lantlollan
    Hur har det gått för dig Tjogge? Steg tempen sen?
  • Tjogge

Jo visst var det ÄL :) o tempen steg :) ÄL+11 idag o tempen håller sig uppe. Sjönk 0.1 idag m jag har sovit dåligt idag så jag hoppas att det var därför den sjönk :)

• Lantlollan
    Tjogge skrev 2014-04-07 17:53:03 följande:
    Jo visst var det ÄL :) o tempen steg :) ÄL+11 idag o tempen håller sig uppe. Sjönk 0.1 idag m jag har sovit dåligt idag så jag hoppas att det var därför den sjönk :)

Härligt att höra, hoppas att tempen håller sig förhöjd och att du får plus!!
  • Tjogge

Tack :) Dessa dagarna är de värsta. Usch jobbigt men bara å vänta å se.

Hur går det för dig???

• Lantlollan
    Tjogge skrev 2014-04-07 19:03:17 följande:
    Tack :) Dessa dagarna är de värsta. Usch jobbigt men bara å vänta å se.
    Hur går det för dig???
    Fick mens igår. :P Så det blir till att gaska upp sig för åttonde gången gillt, andra efter mf. :P
  • Tjogge
    Lantlollan skrev 2014-04-07 21:11:49 följande:
    Fick mens igår. :P Så det blir till att gaska upp sig för åttonde gången gillt, andra efter mf. :P

Tempen sjönk idag så bara å invänta mensen :( I maj har 1 år gått så nu har vi fått en tid för utredning om 3-4 v.
  • Lantlollan
    Tjogge skrev 2014-04-11 06:55:34 följande:

Tempen sjönk idag så bara å invänta mensen :( I maj har 1 år gått så nu har vi fått en tid för utredning om 3-4 v.
    :( Skönt iaf att ni får utredning nu. Hjärta
  • Tjogge

Hur går det för er? Här händer inget, väntar på ÄL cd 36 :(

Min temp är rätt ojämn, någon som vet vad det kan bero på? Dvs den har börjat bli så låg.. Om man sover dåligt osv så blir den väl vanligtvis högre? Min normala 36.4-36.6. Men nu ett par dagar ner mot 36.1/36.2 och inte dagar på rad utan pendlar upp/ ner.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend