• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Reflexen

Vaknade i "rätt" tid idag o fick en ifylld prick

Tempen fortfarande hög och idag är jag på ÄL +13, vilket för mig innebär bim+2... Är så sjukt nervös, men vet inte om jag "vågar" testa. Skulle hellre testa en helgmorgon, men i det här skicket kan jag ju inte koncentrera mig på jobb iaf

• fladdertanke

Nu är det ja som önskar hjälp med minkurva. Jag fattar ingenting. Den verkar gå upp nu, i förgår 36,4 igår 36,5 och idag 36,7 Men äl testen visar nada. Jag blir så trött.

• HallåKatten
    Deflexen skrev 2014-03-12 05:35:10 följande:
    Vaknade i "rätt" tid idag o fick en ifylld prick
    Tempen fortfarande hög och idag är jag på ÄL +13, vilket för mig innebär bim+2... Är så sjukt nervös, men vet inte om jag "vågar" testa. Skulle hellre testa en helgmorgon, men i det här skicket kan jag ju inte koncentrera mig på jobb iaf
    Det låter ju väldigt positivt att tempen är höjd ännu Glad Kanske du kan testa nu om du är på bim+2? Jag skulle inte orka vänta till helgen, fast då får du säkert ett ännu klarare test :)
  • HallåKatten
    fladdertanke skrev 2014-03-12 10:34:30 följande:
    Nu är det ja som önskar hjälp med minkurva. Jag fattar ingenting. Den verkar gå upp nu, i förgår 36,4 igår 36,5 och idag 36,7 Men äl testen visar nada. Jag blir så trött.
    Kanske du haft en kort och intensiv hormonstegring och missat den? Har läst att det kan hända ibland. Och med tanke på att du fått en tempstegring och om den håller i sig, så kan det ju hända att det är det som skett. Fast jag skulle fortsätta mysa ända tills jag skulle vara säker att temphöjningen är ihållande :)
    Fast tråkigt ändå att kroppen inte lever enligt "regelboken"..
  • fladdertanke
    HallåKatten skrev 2014-03-12 20:28:27 följande:
    Kanske du haft en kort och intensiv hormonstegring och missat den? Har läst att det kan hända ibland. Och med tanke på att du fått en tempstegring och om den håller i sig, så kan det ju hända att det är det som skett. Fast jag skulle fortsätta mysa ända tills jag skulle vara säker att temphöjningen är ihållande :)

Fast tråkigt ändå att kroppen inte lever enligt "regelboken"..

Tänkte också de, får väl skaffa mig lite tålamod och se om tempen håller sig uppe :)
  • Reflexen
    HallåKatten skrev 2014-03-12 20:24:51 följande:
    Det låter ju väldigt positivt att tempen är höjd ännu  Kanske du kan testa nu om du är på bim+2? Jag skulle inte orka vänta till helgen, fast då får du säkert ett ännu klarare test :)

Testade i morse, solklart negativt. Och så kom mensen nu på eftermiddagen. Finns inget som så effektivt lockar fram mens som ett gravtest
  • Reflexen

Fladder:

Vad svårt det är när tempen inte uppför sig som man vill/den borde.

Borde du ha ÄL nu, tidsmässigt?

Har också hört att man lätt kan missa ÄL om man testar en gång per dag o har lite otur.

• fladdertanke
    Reflexen skrev 2014-03-12 22:23:19 följande:
    Fladder:

Vad svårt det är när tempen inte uppför sig som man vill/den borde.

Borde du ha ÄL nu, tidsmässigt?

Har också hört att man lätt kan missa ÄL om man testar en gång per dag o har lite otur.

Tyvärr är mitt stora problem att jag har oregelbundna cyklar. Allt mellan 32 till 54 dagar. Så därför försöker jag denna månaden med alla metoder samtidigt att få fatt i när äl sker :) senaste dagarna har jag testat två ggr om dagen just för att jag misstänkte att de va något på G. Men, ah vi får se. Kanske blir de positivt imorgon...
  • Reflexen
    fladdertanke skrev 2014-03-12 22:27:49 följande:
    Tyvärr är mitt stora problem att jag har oregelbundna cyklar. Allt mellan 32 till 54 dagar. Så därför försöker jag denna månaden med alla metoder samtidigt att få fatt i när äl sker :) senaste dagarna har jag testat två ggr om dagen just för att jag misstänkte att de va något på G. Men, ah vi får se. Kanske blir de positivt imorgon...

Hur går det med testandet o tempandet, Fladder?
  • fladdertanke
    Reflexen skrev 2014-03-17 23:21:33 följande:
    Hur går det med testandet o tempandet, Fladder?

Jag har åkt på en rejäl förkylning så de går sådär. Litar inte på tempen nu, äl testerna verkar inte heller vilja ge fullt utslag.. cd 23 :( hur går de för er andra?
Svar på tråden Tempar/Fertility friend