• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Kantarellen

Kan nog mycket väl vara så att jag registrerat mensen för tidigt. Förstår det när jag läser brevkursen. Kommer mail varje dag, kämpar med att hinna läsa.

• Tjogge
    fladdertanke skrev 2014-02-19 12:40:28 följande:
    nervöst!

min temp ligger aldrig jämnt utan rör sig upp och ner 0,2 eller 0,3 även efter äl. Så jag har inget bra svar på din fråga men eftersom du fick ett högre resultat direkt efteråt så hade iaf jag gått på det.

Däremot brukar inte min temp gå under 36,8 efter äl så jag vet inte vad som händer. Kanske hade jag inte äl ändå, fast jag kände att tappen var öppen i helgen och det har jag aldrig känt förut. Men i måndags störtdök den till 36,6 igen, Känner mig frustrerad och förvirrad..

här är mina tempningar från förmodad äl tills idag

36,4 torsdag

36,5 fredag

36,7 lördag

36,9 söndag

36,6 måndag

37.1 tisdag

36.7 onsdag

Tack för svar, kändes mkt bättre å höra att du också tycker att jag ska köra m den högre tempen ???? jag har tyvärr ingen tidigare temp månad å jämföra med.. Hoppas att tempen tar sig för dig eller att ÄL kommer snart! Så jobbigt å inte veta. Jag har aldrig känt efter tappen dock. ÄL test?
  • Tjogge
    fladdertanke skrev 2014-02-17 09:21:56 följande:
    Sannolikheten för att du är gravid med en sån kurva är rätt stor. När har du bim?

:( :( fattar verkligen inte varför. Hade en fin fin kurva o allt men Nix.. :( tempen sjönk helt ner idag så bara å invänta mensen.
  • Iskristall

[quote=72589049][quote-nick]Tjogge skrev 2014-02-23 09:33:45 följande:[/quote-nick]

:( :( fattar verkligen inte varför. Hade en fin fin kurva o allt men Nix.. :( tempen sjönk helt ner idag så bara å invänta mensen.[/quot

Trist Tjogge, men tyvärr är inte en fin kurva allt

Jag hade själv en fin kurva förra vändan, men inte blev det nåt för det. Det är bara att fortsätta att försöka hålla humöret uppe och ta nya tag!

Kram

• Lantlollan
    Tjogge skrev 2014-02-23 09:33:45 följande:

:( :( fattar verkligen inte varför. Hade en fin fin kurva o allt men Nix.. :( tempen sjönk helt ner idag så bara å invänta mensen.
    Iskristall skrev 2014-02-23 12:20:03 följande:
    [quote=72589049][quote-nick]Tjogge skrev 2014-02-23 09:33:45 följande:[/quote-nick]

:( :( fattar verkligen inte varför. Hade en fin fin kurva o allt men Nix.. :( tempen sjönk helt ner idag så bara å invänta mensen.[/quot

Trist Tjogge, men tyvärr är inte en fin kurva allt
    Jag hade själv en fin kurva förra vändan, men inte blev det nåt för det. Det är bara att fortsätta att försöka hålla humöret uppe och ta nya tag!
    Kram
    Trist. :( Jag hade också en fin, trifasisk kurva förra omgången, men det blev inte heller något. Jag läste att man inte kan dra några slutsatser utifrån kurvan. Många gravida har en trifasisk kurva, men förhållandet gäller inte det omvända (dvs att en trifasisk kurva skulle tyda på en graviditet). :(
    33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan december 2013.
  • SaandraR

Hej kikar in här med en fråga..:) jag tempar och fick positivt äl test igår men fick ingen temphöjning imorse.. äl testet är även positivt idag.

När brukar tempen höjas efter positivt äl test för er?

Igår hade jag jätte mycket äl känningar så trodde jag hade det då..

• Iskristall
    SaandraR skrev 2014-02-24 13:23:22 följande:
    Hej kikar in här med en fråga..:) jag tempar och fick positivt äl test igår men fick ingen temphöjning imorse.. äl testet är även positivt idag.

Äl ska väl ske ca 24-48 timmar efter första positiva äl testet. Och när temphöjningen kommer har äl redan varit.

Du får säkert temphöjning i morgon ska du se
  • Lantlollan
    SaandraR skrev 2014-02-24 13:23:22 följande:
    Ja, ingen panik. Förmodligen har du temphöjning i morgon eller övermorgon! :)
    33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan hösten 2013.
  • Lantlollan
    SaandraR skrev 2014-02-25 07:29:37 följande:
    Ni hade så rätt :) tack för svar!
    Skönt att höra! :)
    33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan hösten 2013.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend