• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Reflexen

Kantarellen:

Min tempsänkning verkar sträcka sig över hela mensen. Första dagen sänks tempen m 0,1 grad, sen fortsätter det nedåt och stabiliserar sig i slutet av mensen.

Jag ligger på 36,5 efter ÄL till mens och 36,2 från mensens sista dagar fram till ÄL.

• Tjogge

Hej

Jag har fått en temp höjning nu efter ÄL. 36.9 i 3 dagar i jämförelse m 36.4-36.6 innan ÄL. Idag blev temp 36.7. Är väl för tidigt för att kunna utesluta chansen till en graviditet?? Ni får ursäkta min okunskap! Visst kan man söka info på Google m får massa olika svar o ni kan ju detta så bättre å fråga er!

• Tjogge

Hej igen! Hittade mina lektioner som fertility friend skickade ut i början. Så nu har jag själv hittat mitt svar!

• Lantlollan
    Tjogge skrev 2014-02-12 16:54:44 följande:
    Hej igen! Hittade mina lektioner som fertility friend skickade ut i början. Så nu har jag själv hittat mitt svar!

Vad bra! :) Man kommer också åt lektionerna inne på sajten, men jag tycker att den är lite dumt uppbyggd så det är lite svårt att hitta. :)
    33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan december 2013.
  • fladdertanke
    Tjogge skrev 2014-02-12 16:54:44 följande:

Jag har inte haft en tanke på att sånt kan stå där! Läste typ igenom ett av dom mejlen resten har jag bara ignorerat, kanske får sätta mig och läsa där idag. Taxk för tipset!
  • Tjogge

Hej! Har någon av er erfarenhet av en trifasisk tempkurva?

Tror att min kurva är en sådan nu...

Innan ÄL= 36.4-36.6

Efter ÄL= 36.9 i 3 dagar, sen en dipp till 36.7 då jag även fick ett rejält hugg i äggstocken. Kom plötsligt, aldrig känt detta innan.

Efter dippen= 37.1 i 4 dagar och idag 37.0.

• fladdertanke
    Tjogge skrev 2014-02-17 08:32:11 följande:
    Hej! Har någon av er erfarenhet av en trifasisk tempkurva?

Tror att min kurva är en sådan nu...

Innan ÄL= 36.4-36.6

Efter ÄL= 36.9 i 3 dagar, sen en dipp till 36.7 då jag även fick ett rejält hugg i äggstocken. Kom plötsligt, aldrig känt detta innan.

Efter dippen= 37.1 i 4 dagar och idag 37.0.

Sannolikheten för att du är gravid med en sån kurva är rätt stor. När har du bim?
  • Tjogge

Usch börjar bli nervös, känner efter hela tiden. Bim till helgen.. Tempen idag sjönk från 37.2 till 36.8 m jag trot att det berodde på att maken min kom å lade sig bredvid mig när jag hade tempen igång samt att jag sa ngt till honom m tempen i munnen. Tog 2 st nya temp direkt efter för å dubbelchecka o då visade den 37.1 och 37.2 vilket stämmer mkt bra m veckans övriga temp. Tror ni att jag fick en tillförlitlig temp idag? Börjar bli grymt nervös inför helgen m tanke på dagens temp. Vet att jag kan få svar imorgon m den kommande tempen, m hade behövt vägledning o lugnande idag :S

• fladdertanke
    Tjogge skrev 2014-02-19 11:37:38 följande:
    Usch börjar bli nervös, känner efter hela tiden. Bim till helgen.. Tempen idag sjönk från 37.2 till 36.8 m jag trot att det berodde på att maken min kom å lade sig bredvid mig när jag hade tempen igång samt att jag sa ngt till honom m tempen i munnen. Tog 2 st nya temp direkt efter för å dubbelchecka o då visade den 37.1 och 37.2 vilket stämmer mkt bra m veckans övriga temp. Tror ni att jag fick en tillförlitlig temp idag? Börjar bli grymt nervös inför helgen m tanke på dagens temp. Vet att jag kan få svar imorgon m den kommande tempen, m hade behövt vägledning o lugnande idag :S
    nervöst!

min temp ligger aldrig jämnt utan rör sig upp och ner 0,2 eller 0,3 även efter äl. Så jag har inget bra svar på din fråga men eftersom du fick ett högre resultat direkt efteråt så hade iaf jag gått på det.
    Däremot brukar inte min temp gå under 36,8 efter äl så jag vet inte vad som händer. Kanske hade jag inte äl ändå, fast jag kände att tappen var öppen i helgen och det har jag aldrig känt förut. Men i måndags störtdök den till 36,6 igen, Känner mig frustrerad och förvirrad..

här är mina tempningar från förmodad äl tills idag
    36,4 torsdag
    36,5 fredag
    36,7 lördag
    36,9 söndag
    36,6 måndag
    37.1 tisdag
    36.7 onsdag
Svar på tråden Tempar/Fertility friend