• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Cina01
    4barnsmamma2014 skrev 2014-02-08 17:37:08 följande:
    Temperaturen brukar ju dippa innan mens. Vet ni när? Är det samma dag eller brukar det vara ett par dagar innan?
    Jag brukar få en  dipp samma dag som jag får mens, någon gång har den börjat dala lite smått redan någon dag tidigare (men även då dippat ytterligare samma dag jag får mens). Men det är säkert väldigt olika!
  • Lantlollan
    4barnsmamma2014 skrev 2014-02-08 17:37:08 följande:
    Temperaturen brukar ju dippa innan mens. Vet ni när? Är det samma dag eller brukar det vara ett par dagar innan?
    Jag tempade ju för första gången den här månaden och för mig dippade det dagen innan mens, sedan ytterligare på BIM.
    33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan december 2013.
  • fladdertanke

Min dipp kommer Dagen innan eller samma dag som mensen men brukar alltid sträcka sig över två dagar.

• Tjogge

ÄL i fredags/ lördags :) Hur mkt justerar ni tempen när ni tagit den 2,5 h senare än vanligt? Jag brukar ta den kl 06 varje dag m glömde i sön så tog den när jag vaknade 08.30. På nätet står det typ 0.4 m det låter mkt! Jag har inte fått temp ökning innan så har inget o jämföra med.

Fre kl 06.00 = 36.5

Lör 06.00 = 36.5,

sön kl 08.30 = 36.8, ???

idag kl 06.00 = 36.9

• Lantlollan
    Tjogge skrev 2014-02-10 08:02:49 följande:
    ÄL i fredags/ lördags :) Hur mkt justerar ni tempen när ni tagit den 2,5 h senare än vanligt? Jag brukar ta den kl 06 varje dag m glömde i sön så tog den när jag vaknade 08.30. På nätet står det typ 0.4 m det låter mkt! Jag har inte fått temp ökning innan så har inget o jämföra med.
    Fre kl 06.00 = 36.5
    Lör 06.00 = 36.5,
    sön kl 08.30 = 36.8, ???
    idag kl 06.00 = 36.9
    Jag har jämfört lite i helgen, för att få en humm... Ställde klockan på 6:15 som vanligt och tog tempen då, somnade om direkt och kollade sedan ny temp när jag vaknade vid 9.

Lördag
    06:15 = 36,26
    09:10 = 36,67

Söndag
    06:15 = 36,21
    09:10 = 36,57

Jag tror att 0,4 på nätet menar i Farenheit. Det blir inte riktigt samma sak i Celcius. Sedan är det nog individuellt också.
    33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan december 2013.
  • Tjogge

Ok, det var en rätt så stor skillnad ändå! Tror jag kör på 0.2

Tack för hjälpen!!

Lantlollan skrev 2014-02-10 18:14:05 följande:
    Jag har jämfört lite i helgen, för att få en humm... Ställde klockan på 6:15 som vanligt och tog tempen då, somnade om direkt och kollade sedan ny temp när jag vaknade vid 9.

Lördag

06:15 = 36,26

09:10 = 36,67

Söndag

06:15 = 36,21

09:10 = 36,57

Jag tror att 0,4 på nätet menar i Farenheit. Det blir inte riktigt samma sak i Celcius. Sedan är det nog individuellt också.

• Kantarellen

Hej tråden! Har tempat sen december och tycker det är superintressant. Har registrerat mig på fertality frend och där sätter de min ägglossning två dagar senare än vad jag trott, har även sett de tendenserna med stickor. Hoppas verkligen det är därför inget hänt på ett halvår, samtidigt känns det lite surt om det gått ett halvår av en sådan "enkel"" anledning. Tänkte höra vad ni säger om min senaste mens då det kom en liten tempsänkning på första dagen och sen en rejäl på andra dagen. "Skall" inte sänkningen komma dagen innan eller samma dag?

• Lantlollan
    Kantarellen skrev 2014-02-10 21:38:15 följande:
    Hej tråden! Har tempat sen december och tycker det är superintressant. Har registrerat mig på fertality frend och där sätter de min ägglossning två dagar senare än vad jag trott, har även sett de tendenserna med stickor. Hoppas verkligen det är därför inget hänt på ett halvår, samtidigt känns det lite surt om det gått ett halvår av en sådan "enkel"" anledning. Tänkte höra vad ni säger om min senaste mens då det kom en liten tempsänkning på första dagen och sen en rejäl på andra dagen. "Skall" inte sänkningen komma dagen innan eller samma dag?
    Jag är inte expert, men jag tror att det kan diffa lite från person till person. Har du "riktig" mens första dagen (med klart blod), eller är det mer åt spotting-hållet? I så fall kanske du ska räkna den andra dagen?

Men visst är det intressant!! Förstår känslan - hoppas att det är det som varit orsaken och att det tar sig nu!!
    Tjogge skrev 2014-02-10 19:30:45 följande:
    Ok, det var en rätt så stor skillnad ändå! Tror jag kör på 0.2
    Tack för hjälpen!!
    Ja, jag blev förvånad! :) Så lite så! :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend