• Kantarellen

Tempar/Fertility friend

Hej tråden! Har tempat sen december och tycker det är superintressant. Har registrerat mig på fertality frend och där sätter de min ägglossning två dagar senare än vad jag trott, har även sett de tendenserna med stickor. Hoppas verkligen det är därför inget hänt på ett halvår, samtidigt känns det lite surt om det gått ett halvår av en sådan "enkel"" anledning. Tänkte höra vad ni säger om min senaste mens då det kom en liten tempsänkning på första dagen och sen en rejäl på andra dagen. "Skall" inte sänkningen komma dagen innan eller samma dag?

• Kantarellen

Kan nog mycket väl vara så att jag registrerat mensen för tidigt. Förstår det när jag läser brevkursen. Kommer mail varje dag, kämpar med att hinna läsa.

• Kantarellen

Mitt mönster ser verkligen helt olika ut mellan varje månad. Första gången jag trampade så gick temperaturen snabt upp, ner och upp igen. Andra gången gick temperaturen snabbt upp, ner någon enhet och stannade där. Denna gången går temperaturen långsamt upp, har gjort så i en vecka, tempat med en febertermometer och denna gången hade det varit spännande med en mer exakt. Var annan dag har temperaturen stigit med en tiondel. Skumt.

• Kantarellen

Är ganska övertygad om att vi missade timingen denna månaden. Men nu är det snart dags för mens och förra månaden denna dagen hade tempen redan börjat sjunka och i dag mätte jag månadens högsta temp. Visst kan det bero på en massa saker men en orsak kan ju vara att en spermie överlevde längre än de magiska tre dagarna. Känner mig totalt ogravid förståss. Fördelen med tempmetoden för mig är att lära känna kroppen, har skrivit om det tidigare men jag har inte de där 14 dagarna mellan äl och mens vilket förmodligen gjort att vi slutat ha sex för tidigt, men nu vet jag eftersom jag tempat och kan se mönstrena över tid.

• Kantarellen

Åh, jag som varit helt övertygad om att jag intranät gravid. Nu sitter jag på jobbet och kan inte koncentrera mig ett dugg på grund av tempökningen i morse. Torsdag är beräknad mens.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend