• fladdertanke

Tempar/Fertility friend

Hej tjejer, hoppas de är ok att jag hoppar in här? Jag har tempat sedan oktober, i dec fick jag min första tempkurva som gick enligt skolboken. Åt då ac och rr, vet inte om de hade med saken att göra har långa ojämna cyklat, är idag på dag 31 och äl va någon gång mellan cd 22-25.. kan va kul att följas åt med fler som sover med termometern brevid sängen ;)

• fladdertanke
    Reflexen skrev 2014-02-07 23:44:56 följande:
    Hur vanligt är det att ägglossningen sker olika tidigt i cykeln?

Har iofs bara tempat tre cykler, men i de båda första cyklerna fått ÄL-markering på dag 19. Den här gången kom den redan dag 13.

Brukar du ha regelbunden mens? Jag har oregelbundna cyklar och min äl kan komma när som helst mellan CD 17-38 typ. Tiden mellan mensens första dag och äl kan variera, tiden mellan äl och mensens första dag gör det dock inte. Markeringen i diagramet kan också flytta sig längre fram, ibland är de andra saker som får tempen att röra sig upp och ner, som ex en förkylning. Vilken dag är du på nu?
  • fladdertanke

Min dipp kommer Dagen innan eller samma dag som mensen men brukar alltid sträcka sig över två dagar.

• fladdertanke
    Tjogge skrev 2014-02-12 16:54:44 följande:
    Hej igen! Hittade mina lektioner som fertility friend skickade ut i början. Så nu har jag själv hittat mitt svar!

Jag har inte haft en tanke på att sånt kan stå där! Läste typ igenom ett av dom mejlen resten har jag bara ignorerat, kanske får sätta mig och läsa där idag. Taxk för tipset!
  • fladdertanke
    Tjogge skrev 2014-02-17 08:32:11 följande:
    Hej! Har någon av er erfarenhet av en trifasisk tempkurva?

Tror att min kurva är en sådan nu...

Innan ÄL= 36.4-36.6

Efter ÄL= 36.9 i 3 dagar, sen en dipp till 36.7 då jag även fick ett rejält hugg i äggstocken. Kom plötsligt, aldrig känt detta innan.

Efter dippen= 37.1 i 4 dagar och idag 37.0.

Sannolikheten för att du är gravid med en sån kurva är rätt stor. När har du bim?
  • fladdertanke
    Tjogge skrev 2014-02-19 11:37:38 följande:
    Usch börjar bli nervös, känner efter hela tiden. Bim till helgen.. Tempen idag sjönk från 37.2 till 36.8 m jag trot att det berodde på att maken min kom å lade sig bredvid mig när jag hade tempen igång samt att jag sa ngt till honom m tempen i munnen. Tog 2 st nya temp direkt efter för å dubbelchecka o då visade den 37.1 och 37.2 vilket stämmer mkt bra m veckans övriga temp. Tror ni att jag fick en tillförlitlig temp idag? Börjar bli grymt nervös inför helgen m tanke på dagens temp. Vet att jag kan få svar imorgon m den kommande tempen, m hade behövt vägledning o lugnande idag :S
    nervöst!

min temp ligger aldrig jämnt utan rör sig upp och ner 0,2 eller 0,3 även efter äl. Så jag har inget bra svar på din fråga men eftersom du fick ett högre resultat direkt efteråt så hade iaf jag gått på det.
    Däremot brukar inte min temp gå under 36,8 efter äl så jag vet inte vad som händer. Kanske hade jag inte äl ändå, fast jag kände att tappen var öppen i helgen och det har jag aldrig känt förut. Men i måndags störtdök den till 36,6 igen, Känner mig frustrerad och förvirrad..

här är mina tempningar från förmodad äl tills idag
    36,4 torsdag
    36,5 fredag
    36,7 lördag
    36,9 söndag
    36,6 måndag
    37.1 tisdag
    36.7 onsdag
  • fladdertanke
    Lantlollan skrev 2014-03-02 07:56:20 följande:
    Det var en implantation dip - jag ÄR gravid!! Testade digitalt nyss och jag är så himla, himla glad!!

Wiiiiiie!!!! Grattis!
  • fladdertanke
    Scintilla skrev 2014-03-04 09:35:36 följande:
    Ja, detta är sjukt förvirrande ? jag är på tredje mensdagen och så går tempen upp?! Men nidblödning känns väääldigt osannolikt (tyvärr) eftersom jag blöder i princip som vid vanlig mens (måste ha tampong/binda). Bara att avvakta och se hur tempen utvecklar sig, antar jag 

Tänk på att en topp kan komma av tusen olika anledningar, kanske förkylning på G exempelvis. För egen del gick tempen upp en halv grad på 4e dagen med blödning denna månaden, men jag är inte gravid. Nuvill jag inte vara negativ men de är lätt att man får upp hoppet när man ser förändringar som kanske har en annan förklaring. Självklart hoppad jag att du faktist är gravid. Enda sättet att få veta säkert är nog att ta ett test :)
  • fladdertanke
    Scintilla skrev 2014-03-04 11:42:55 följande:
    Jag har inget hopp alls om att vara gravid egentligen. Tog ett test senast igår som var negativt, och med en så här "stor" blödning kan det knappast finnas något kvar där inne, även om det var ett befruktat ägg från början :(

Jag blir bara så förvirrad när tempen beter sig konstigt när den tidigare har skött sig exemplariskt ;) 

Jag förstår de :) min temp är ju väldigt ojämn, eller så är jag bara så sjukt dålig på att göra rätt. :p
  • fladdertanke
    SaandraR skrev 2014-03-06 07:18:47 följande:
    Fick ett starkt o fint plus på clearblue s vanliga och tog även samma som igår och strecket har ökat sen igår men tempen var 0.2 grader lägre idag :/ska man oroa sig nu?

Kantarellen skrev 2014-03-06 07:26:36 följande:
    Hänger på SaarndraRs fråga. Befinner mig lite i samma sitts.

De enda jag kan säga är Grattis till plusen. Nu är de dags att sluta tempa och testa ;)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend