• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Cina01

Hej, 

Jag hoppar in här :)

Jag har tempat i två perioder nu och har sett en tydlig ökning efter ÄL båda gångerna. Har BIM imorgon, hade först tänkt att testa då, men vet inte om jag vågar. Känner inget speciellt o ingen ytterligare ökning på tempen efter att ett ev. ägg skulle ha fäst, så jag är rädd för att bli besviken - tror jag avvaktar någon dag.

• Lantlollan
    Communitygrodan skrev 2014-01-14 18:19:56 följande:

Ja jag tycker faktiskt de är jätte bra och skapar förståelse för varför tempen är eller kan vara på ett visst sätt. Hoppar tempen upp och ner i lutealfasen kan det också bero på stress.
    Kanon, precis vad jag behövde! Tack för länkarna (och ledsen om jag missat dem tidigare)!!
  • Communitygrodan
    Lantlollan skrev 2014-01-14 22:44:36 följande:
    Kanon, precis vad jag behövde! Tack för länkarna (och ledsen om jag missat dem tidigare)!!

Vad bra! Du har inte missat dem. Länkade i en annan tråd där Iskristall var med.
  • joemal
    Cina01 skrev 2014-01-14 20:00:59 följande:
    Hej, Jag hoppar in här :)Jag har tempat i två perioder nu och har sett en tydlig ökning efter ÄL båda gångerna. Har BIM imorgon, hade först tänkt att testa då, men vet inte om jag vågar. Känner inget speciellt o ingen ytterligare ökning på tempen efter att ett ev. ägg skulle ha fäst, så jag är rädd för att bli besviken - tror jag avvaktar någon dag.

Välkommen! Vad jag har hittat på fertility friend så kan man inte se om man är gravid eller inte på temperaturkurvan, man kan bara se om det finns en chans att man är gravid. Så håller tummarna för dig!
  • FruGrävling

Hoppar också in här. Har nu tempat med FF sen november (tempade ett par cykler i slutet av 2006 också)

Såg att ni pratade om att se gamla cykler i mobilappen. I iphoneappen kan se gamla cykler, en i taget, genom att klicka "More" uppe i vänstra hörnet och sen välja "Charts" i menyn. Man kan också jämföra flera cykler i samma diagram. Då väljer man "Data Analysis Tools" i menyn och sen "Chart overlay". Men det kanske inte var det ni frågade efter

• Lantlollan
    Communitygrodan skrev 2014-01-15 07:22:23 följande:
    Vad bra! Du har inte missat dem. Länkade i en annan tråd där Iskristall var med.

Tack igen för länkarna Grodan!! Jag hade inte fattat att det var SÅ petnoga med tiderna för tempen - det förklarar säkerligen min konstiga kurva (de högre och avvikande temperaturerna har varit på helgen då vi vaknat ett par timmar senare)!! Supertack!!
  • Tjogge

Jo precis det! Tack för hjälpen

FruGrävling skrev 2014-01-15 13:42:39 följande:
    Hoppar också in här. Har nu tempat med FF sen november (tempade ett par cykler i slutet av 2006 också)

Såg att ni pratade om att se gamla cykler i mobilappen. I iphoneappen kan se gamla cykler, en i taget, genom att klicka "More" uppe i vänstra hörnet och sen välja "Charts" i menyn. Man kan också jämföra flera cykler i samma diagram. Då väljer man "Data Analysis Tools" i menyn och sen "Chart overlay". Men det kanske inte var det ni frågade efter

• Tjogge

Jo precis det! Tack för hjälpen

FruGrävling skrev 2014-01-15 13:42:39 följande:

• Communitygrodan
    Lantlollan skrev 2014-01-15 16:06:29 följande:
    Tack igen för länkarna Grodan!! Jag hade inte fattat att det var SÅ petnoga med tiderna för tempen - det förklarar säkerligen min konstiga kurva (de högre och avvikande temperaturerna har varit på helgen då vi vaknat ett par timmar senare)!! Supertack!!

Så lite så! Jag har dragit bort 0.2 i temp om jag tempar en timme senare. Brukar kännas hyfsat ok!
  • Cina01
    joemal skrev 2014-01-15 07:27:30 följande:

Välkommen! Vad jag har hittat på fertility friend så kan man inte se om man är gravid eller inte på temperaturkurvan, man kan bara se om det finns en chans att man är gravid. Så håller tummarna för dig!

Tack, men tyvärr kom mensen idag, jag förstod det redan när jag tempade imorse eftersom jag fick en likadan dipp som förra månaden.

Men idag har jag varit och köpt bidrottningsgele, zink och d-vitamin så nu är det bara att hoppas att det går bättre nästa månad :D

Svar på tråden Tempar/Fertility friend