• Cina01

Tempar/Fertility friend

Hej, 

Jag hoppar in här :)

Jag har tempat i två perioder nu och har sett en tydlig ökning efter ÄL båda gångerna. Har BIM imorgon, hade först tänkt att testa då, men vet inte om jag vågar. Känner inget speciellt o ingen ytterligare ökning på tempen efter att ett ev. ägg skulle ha fäst, så jag är rädd för att bli besviken - tror jag avvaktar någon dag.

• Cina01
    joemal skrev 2014-01-15 07:27:30 följande:

Välkommen! Vad jag har hittat på fertility friend så kan man inte se om man är gravid eller inte på temperaturkurvan, man kan bara se om det finns en chans att man är gravid. Så håller tummarna för dig!

Tack, men tyvärr kom mensen idag, jag förstod det redan när jag tempade imorse eftersom jag fick en likadan dipp som förra månaden.

Men idag har jag varit och köpt bidrottningsgele, zink och d-vitamin så nu är det bara att hoppas att det går bättre nästa månad :D

• Cina01
    Iskristall skrev 2014-02-01 08:49:38 följande:
    Trist Lantlollan!

Jag fick äntligen äl på dag 27, så nu är jag snart halvvägs till BIM. Hatar oregelbunden mens, blir så sällan försök och så lång väntan

Usch, jag brukar också ha långa och relativt oregelbundna cyklar - väldigt drygt att behöva vänta så länge mellan försöken!

Denna månaden har jag börjat med bidrottninggele och igår fick jag positivt ÄL-test på dag 17 istället för tidigast dag 23. Idag hade jag en liten temp-ökning, ganska liten, men jag hoppas att det ändå är tecken på att ÄL inträffat. Jag kan ju inte säkert säga att det beror på BDG men jag tror faktiskt det, o dessutom känns min hy mycket finare - den biverkningen kan man ju leva med :)

Nu börjar den långa väntan fram till BIM! Tycker att vi tajmade in myset ganska bra denna månaden så nu är det bara att hålla tummarna :)

• Cina01
    4barnsmamma2014 skrev 2014-02-07 22:30:33 följande:
    Jag kunde inte lägga in bilden här men nu ligger den i mitt bildgalleri.
    Ursäkta mitt sena svar, har inte suttit vid datorn förrän nu. Vad var det du ville ha hjälp att tyda? Det är ganska många ihåliga pluppar så det kanske är svårt att veta hur tillförlitlig tempen är? Det vet ju bara du varför de är ihåliga :) Men det ser ju ut att vara en klockren ägglossning, sen är det ju svårt att tolka det ytterligare stegringen ÄL 10-12 eftersom det saknas data och det är ihålig plupp på dag 12. 
    Detta är min högst amatörmässiga tolkning, antar att du kanske inte blev så väldigt mycket klokare av det. Men jag hade iaf hoppats på att den sista stegringen är ett positivt tecken Glad
  • Cina01
    4barnsmamma2014 skrev 2014-02-08 17:37:08 följande:
    Temperaturen brukar ju dippa innan mens. Vet ni när? Är det samma dag eller brukar det vara ett par dagar innan?
    Jag brukar få en  dipp samma dag som jag får mens, någon gång har den börjat dala lite smått redan någon dag tidigare (men även då dippat ytterligare samma dag jag får mens). Men det är säkert väldigt olika!
  • Cina01
    Vikkan333 skrev 2014-07-07 14:48:51 följande:

Wiiii! Jag kan inte tro det!!! Doppade stickan men såg inget på engång, nähä... Tittade tillbaka efter ngr sek och där var det! HELT oväntat, jag som trodde att jag inte hade ngn äl denna månad! phpyrxjo501906.jpg

Åh, grattis! Vad roligt!!
  • Cina01
    E88 skrev 2014-08-31 09:15:04 följande:

När får man upp det röda krysset på diagrammet över tempen?

FF vill se en ökning av tempen i tre dagar innan en ägglossning bekräftas, så krysset kommer tre dagar efter ägglossningen. Lite frustrerande ibland eftersom man vill ha bekräftelsen direkt, men jag antar att det blir ett säkrare resultat nu istället eftersom man ibland annars kan ha enstaka dagar med tempökning utan ngn ÄL.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend