• Tjogge

Tempar/Fertility friend

Hej! Här är en som också börjat m tempen! Dock bara en cykel men jag har oregelbunden mens så min senaste cykel varade i 86 dagar så blev ett långt diagram ;) tempen gjorde en fin dipp och i samband med det så testade jag positivt ÄL. Dock lossnade inget ägg men det startade heller ingen mens( och ingen ökning alls i tempen) så fick ta läkemedel för å få igång blödningen. I samband med tabletterna så höjdes min temp o sjönk vid mens precis som det ska göra.

Var hittar man det senaste diagrammet på fertility friend? Jag kan inte hitta den (om jag skulle vilja jämföra)

• Tjogge

Jo precis det! Tack för hjälpen

FruGrävling skrev 2014-01-15 13:42:39 följande:
    Hoppar också in här. Har nu tempat med FF sen november (tempade ett par cykler i slutet av 2006 också)

Såg att ni pratade om att se gamla cykler i mobilappen. I iphoneappen kan se gamla cykler, en i taget, genom att klicka "More" uppe i vänstra hörnet och sen välja "Charts" i menyn. Man kan också jämföra flera cykler i samma diagram. Då väljer man "Data Analysis Tools" i menyn och sen "Chart overlay". Men det kanske inte var det ni frågade efter

• Tjogge

Jo precis det! Tack för hjälpen

FruGrävling skrev 2014-01-15 13:42:39 följande:
    Hoppar också in här. Har nu tempat med FF sen november (tempade ett par cykler i slutet av 2006 också)

Såg att ni pratade om att se gamla cykler i mobilappen. I iphoneappen kan se gamla cykler, en i taget, genom att klicka "More" uppe i vänstra hörnet och sen välja "Charts" i menyn. Man kan också jämföra flera cykler i samma diagram. Då väljer man "Data Analysis Tools" i menyn och sen "Chart overlay". Men det kanske inte var det ni frågade efter

• Tjogge

{\rtf1\ansi\ansicpg1252

{\fonttbl}

{\colortbl;\red255\green255\blue255;}

}

Se om jag lyckades skicka en bild.. Vad hände här tro? Om inte bilden syns så är det min temp kurva. Den pendlar mellan 36.4-36.6 men idag så gick den rakt upp till 37.0 ( legat på 36.4 i 2 dagar). ÄL visar neg.

Har bara 1 temp kurva innan men den varar i 90 dagar då jag har en oregelbunden mens o fick ta till medicin för å få mens så denna kan inte jämföras med då jag inte fick nån ÄL den gången.

ÄL på gång eller??

• Tjogge

Tycker att den steg lite väl snabbt men det kanske är normalt o att ÄL har inträffat. Hmm får väl se vad tempen visar imorn..

• Tjogge
    Iskristall skrev 2014-02-01 08:49:38 följande:
    Trist Lantlollan!

Jag fick äntligen äl på dag 27, så nu är jag snart halvvägs till BIM. Hatar oregelbunden mens, blir så sällan försök och så lång väntan

Jag håller med! En helt evighet till äl när man har oregelbundna + långa cykler. Själv mår jag rätt krasst idag så får se om det är ÄL eller sjukdom som höjt min temp.
  • Tjogge

Jag anv digitala ÄL test så tyvärr vet jag inte. Tar bara ett o blir det positivt så tar jag inte fler.

En annan fråga. Min temp gick upp i lördags, (från 36.4 upp till 37.0) men blev tyvärr magsjuk så det var nog det som gjorde att den blev så hög o inte ÄL ( å ÄL test var neg). Dock mår jag bra nu, inga feberkänningar och i morse var den fortf högre än vanligt ( 36.8). Jag är inte så duktig när det gäller flytningar. Idag är de rätt krämiga m när jag kände ( tror ni förstår mig) så fann jag 2 klumpar äggvita som jag kunde dra ut i 1 cm typ. Aldrig funnit det innan. ÄL test visar negativt men med tanke på flytningar a tror ni att ÄL är på gång eller har varit? Mest nyfiken vad ni tror ;)

• Tjogge
    Lantlollan skrev 2014-02-03 15:12:56 följande:
    Hmmm. Nu är jag verkligen rådvill och hoppas att någon kanske kan ge lite klok input. Jag hade tidig äl, på CD11. Testade negativt på gravtest på äl+14. Mens igår (äl+18). Tempkurvan föll som en sten. Så det verkade ju helt enligt regelboken.

Men så idag, CD2 (dvs fortfarande mens), har jag lite klänningar i vad jag tror är ena äggstocken (det kan man ju förväxla med en fis på tvären...). Och dessutom var det lite äggviteaktigt sekret blandat med blodet (ursäkta detaljerna). Så bara för att tog jag ett ÄL-test på sticka. Teststrecket var inte starkare än kontrollstrecket, men förvånande starkt. Väldigt starkt!

Kan äl redan vara på gång?!

Hur många dagar i rad har ni starkt utslag på ÄL-testen innan teststrecket blir starkare än kontrollstrecket?

Jag har tyvärr bara hittat en ÄL på 8 mån så har tyvärr inte några kloka svar. Men håller tummarna att det är det :)
  • Tjogge
    Lantlollan skrev 2014-02-03 15:12:56 följande:
    Hmmm. Nu är jag verkligen rådvill och hoppas att någon kanske kan ge lite klok input. Jag hade tidig äl, på CD11. Testade negativt på gravtest på äl+14. Mens igår (äl+18). Tempkurvan föll som en sten. Så det verkade ju helt enligt regelboken.

Men så idag, CD2 (dvs fortfarande mens), har jag lite klänningar i vad jag tror är ena äggstocken (det kan man ju förväxla med en fis på tvären...). Och dessutom var det lite äggviteaktigt sekret blandat med blodet (ursäkta detaljerna). Så bara för att tog jag ett ÄL-test på sticka. Teststrecket var inte starkare än kontrollstrecket, men förvånande starkt. Väldigt starkt!

Kan äl redan vara på gång?!

Hur många dagar i rad har ni starkt utslag på ÄL-testen innan teststrecket blir starkare än kontrollstrecket?

Jag har tyvärr bara hittat en ÄL på 8 mån så har tyvärr inte några kloka svar. Men håller tummarna att det är det :)
  • Tjogge

ÄL i fredags/ lördags :) Hur mkt justerar ni tempen när ni tagit den 2,5 h senare än vanligt? Jag brukar ta den kl 06 varje dag m glömde i sön så tog den när jag vaknade 08.30. På nätet står det typ 0.4 m det låter mkt! Jag har inte fått temp ökning innan så har inget o jämföra med.

Fre kl 06.00 = 36.5

Lör 06.00 = 36.5,

sön kl 08.30 = 36.8, ???

idag kl 06.00 = 36.9

Svar på tråden Tempar/Fertility friend