• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • joemal
    Communitygrodan skrev 2014-01-09 18:04:47 följande:
    Hej tjejer! Hoppar in hör efter tips från Iskristall.

Välkommen

Jag tyckte att min kropp betett sig ganska lika varje cykel, men denna gången har jag lägre temp än vad jag brukar efter ägglossning. Har det hänt er någon gång?
  • Iskristall
    joemal skrev 2014-01-10 07:33:38 följande:
    Välkommen

Jag tyckte att min kropp betett sig ganska lika varje cykel, men denna gången har jag lägre temp än vad jag brukar efter ägglossning. Har det hänt er någon gång?

I min förra cykel låg jag lägre i temp efter äl, så ja, det har hänt mig. Men då hade jag också en lite längre cykel så jag vet inte om mina erfarenheter går att jämföra med pga min pco(s)?
  • Communitygrodan
    joemal skrev 2014-01-10 07:33:38 följande:
    Välkommen Jag tyckte att min kropp betett sig ganska lika varje cykel, men denna gången har jag lägre temp än vad jag brukar efter ägglossning. Har det hänt er någon gång?

Hur mycket lägre ligger du än vanligt? Riktmärke bör vara upp till 0.5 höjning och ultimata tempen 36.7-36.9 om du tempar oralt. Känns som att jag har hört att flera legat så i december/januari. Min ytterst amatörmässiga bedömning ligger på att många har varit mycket lediga, man hållet lägre tempo överlag och äter mer mat!
  • Sweetie

Hej hej... hoppar in här.. 

Har tempat en cykel och är idag på DPO 9! 
    Tempen ligger ovanför coverline så att so far so good! Solig

Jag började även smörja med progesterall kräm i förrgår... så vi får se vad som sker... 

Kram på er

(¯`°?.¸ ღ ♥ Min familj är min rikedom ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Iskristall
    Communitygrodan skrev 2014-01-10 09:32:15 följande:
    Hur mycket lägre ligger du än vanligt? Riktmärke bör vara upp till 0.5 höjning och ultimata tempen 36.7-36.9 om du tempar oralt. Känns som att jag har hört att flera legat så i december/januari. Min ytterst amatörmässiga bedömning ligger på att många har varit mycket lediga, man hållet lägre tempo överlag och äter mer mat!

Du är så klok grodan! Och sen tänkte jag att kanske det mörka dec/jan vädret kanske gör sitt till också?!

Vi borde utföra forskning på det här grodan

Det är spännande!
  • joemal
    Communitygrodan skrev 2014-01-10 09:32:15 följande:

Jag brukar ligga på 37.1 eller mer och nu på "bara" 36.8-36.9. Men efter vad ni säger så är det kanske helt normalt och till och med bättre än vad jag brukar!
  • Sweetie

Jag köpte progesterall för att öka min lutealfas samt att jag haft några tidiga mf och skulle det ta sig så kan det kanske hjälpa till på traven så att kroppen inte stöter ut det pga låg progesteronhalt, samt för att lindra min pms.  :D Så en massa goda ting i en liten tub mao. Solig

(¯`°?.¸ ღ ♥ Min familj är min rikedom ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Iskristall
    Sweetie skrev 2014-01-10 11:16:16 följande:
    Jag köpte progesterall för att öka min lutealfas samt att jag haft några tidiga mf och skulle det ta sig så kan det kanske hjälpa till på traven så att kroppen inte stöter ut det pga låg progesteronhalt, samt för att lindra min pms.  :D Så en massa goda ting i en liten tub mao. Solig
    Aha ja, då låter de toppen. Du får uppdatera om du får några effekter av krämen! Så hoppas vi på ett plus som stannar kvar!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend