• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Lantlollan
    Charlie40 skrev 2014-01-22 11:36:15 följande:
    Någon som kan tyda/säga ngt om min kurva? Är den bra eller dålig inför ev. Graviditet?

Tycker också att din kurva ser högst normal/bra ut! På FF kan man ju också jämföra sin kurva med andras och filtrera på olika sätt!
  • Charlie40
    Lantlollan skrev 2014-01-22 12:34:44 följande:

Tycker också att din kurva ser högst normal/bra ut! På FF kan man ju också jämföra sin kurva med andras och filtrera på olika sätt!
    Det måste jag kika på, har endast på iphone och det kanske är lättare vid dator? Stämmer det att man ska kunna se när ägget fäste?
  • Iskristall
    Charlie40 skrev 2014-01-22 12:48:32 följande:
    Det måste jag kika på, har endast på iphone och det kanske är lättare vid dator? Stämmer det att man ska kunna se när ägget fäste?
    Ibland kan man se en implantationsdipp när ägget fäster. Alltså en liten tillfällig sänkning av tempen. Som det skulle kunna vara där på din kurva DPO6, den 20:e januari Dock kan sänkningen vara lite större ner mot CL.
    Men alla får inte denna dipp men kan vara/bli gravida ändå.
  • Iskristall
    Lantlollan skrev 2014-01-22 12:31:42 följande:

Du kan ju alltid testa en månad och se! :)
    Jag har inte bestämt mig än... ska fundera lite till
  • Tjogge

{\rtf1\ansi\ansicpg1252

{\fonttbl}

{\colortbl;\red255\green255\blue255;}

}

Se om jag lyckades skicka en bild.. Vad hände här tro? Om inte bilden syns så är det min temp kurva. Den pendlar mellan 36.4-36.6 men idag så gick den rakt upp till 37.0 ( legat på 36.4 i 2 dagar). ÄL visar neg.

Har bara 1 temp kurva innan men den varar i 90 dagar då jag har en oregelbunden mens o fick ta till medicin för å få mens så denna kan inte jämföras med då jag inte fick nån ÄL den gången.

ÄL på gång eller??

• Communitygrodan

Har temperaturen stigit så har ÄL redan inträffat. Det vanligaste är att du har en liten tempdipp innan ÄL och höjningen kommer efter.

• Tjogge

Tycker att den steg lite väl snabbt men det kanske är normalt o att ÄL har inträffat. Hmm får väl se vad tempen visar imorn..

• Lantlollan

Där dog det sista lilla hoppet för den här månaden. Tempen djupdök (BIM-1) och det är bara att invänta tant röd så att vi kan börja om. :(

Hur går det för er andra?

• Communitygrodan
    Tjogge skrev 2014-02-01 08:10:53 följande:
    Tycker att den steg lite väl snabbt men det kanske är normalt o att ÄL har inträffat. Hmm får väl se vad tempen visar imorn..

Det är bra att den stiger snabbt!
  • Iskristall

Trist Lantlollan!

Jag fick äntligen äl på dag 27, så nu är jag snart halvvägs till BIM. Hatar oregelbunden mens, blir så sällan försök och så lång väntan

Svar på tråden Tempar/Fertility friend