Inlägg från: Communitygrodan |Visa alla inlägg
  • Communitygrodan
    joemal skrev 2014-01-10 07:33:38 följande:
    Välkommen Jag tyckte att min kropp betett sig ganska lika varje cykel, men denna gången har jag lägre temp än vad jag brukar efter ägglossning. Har det hänt er någon gång?

Hur mycket lägre ligger du än vanligt? Riktmärke bör vara upp till 0.5 höjning och ultimata tempen 36.7-36.9 om du tempar oralt. Känns som att jag har hört att flera legat så i december/januari. Min ytterst amatörmässiga bedömning ligger på att många har varit mycket lediga, man hållet lägre tempo överlag och äter mer mat!
  • Communitygrodan
    Iskristall skrev 2014-01-10 09:49:50 följande:
    Du är så klok grodan! Och sen tänkte jag att kanske det mörka dec/jan vädret kanske gör sitt till också?! Vi borde utföra forskning på det här grodan Det är spännande!

Iskristall skrev 2014-01-10 09:49:50 följande:
    Du är så klok grodan! Och sen tänkte jag att kanske det mörka dec/jan vädret kanske gör sitt till också?! Vi borde utföra forskning på det här grodan Det är spännande!

Haha ja men vi får göra det Iskristall! Vem vet, kanske utmynnar i en forskningssammanställning! Ja men Sweetie det låter som att du har en väldigt bra temp. Enda som är "dåligt" är om tempen segar sig upp efter ÄL och inte kommer upp i tillräckligt hög temp, det kan vara tecken på hormon obalans. Men tempen du ligger på nu är perfekt så oroa dig inte för det!
  • Communitygrodan

Hej tjejer. Allt för många inlägg för att jag skall organisera mig och svara specifikt just nu. Jag skickar med några länkar som jag tycker är värdefulla och bra när det gäller att tolka temp. isthmusacupuncture.com/wp-content/uploads/2012/10/IAC-connectingthedots-BBT-charting-for-IAC-HANDOUT-w-normal-chart1.pdf www.whitelotusclinic.ca/basal-body-temperature-chart/ bodyandhealth.canada.com/fertility_details.asp&table_id=2&item_id=6364&relation_id=109645 Jag går på akupunktur och tempar samtidigt. Min akupunktör säger att den optimala tempen (oral) är 36.2-36.4 under follikelfasen, 36.7-36.9 under lutealfasen. För låg temp så utvecklas inte ägget optimalt ej heller vid för hög temp. Roligt att det är så många i tråden som tempar!

• Communitygrodan
    Iskristall skrev 2014-01-14 15:37:40 följande:
    Grodan: Tack för länkarna. Du har säkert länkat till dem tidigare också. Men det har jag nog missat eller tänkt att det där läser jag lite senare Men jag började läsa från första länken och fastnade direkt! Jättebra!

Ja jag tycker faktiskt de är jätte bra och skapar förståelse för varför tempen är eller kan vara på ett visst sätt. Hoppar tempen upp och ner i lutealfasen kan det också bero på stress.
  • Communitygrodan
    Lantlollan skrev 2014-01-14 22:44:36 följande:
    Kanon, precis vad jag behövde! Tack för länkarna (och ledsen om jag missat dem tidigare)!!

Vad bra! Du har inte missat dem. Länkade i en annan tråd där Iskristall var med.
  • Communitygrodan
    Lantlollan skrev 2014-01-15 16:06:29 följande:
    Tack igen för länkarna Grodan!! Jag hade inte fattat att det var SÅ petnoga med tiderna för tempen - det förklarar säkerligen min konstiga kurva (de högre och avvikande temperaturerna har varit på helgen då vi vaknat ett par timmar senare)!! Supertack!!

Så lite så! Jag har dragit bort 0.2 i temp om jag tempar en timme senare. Brukar kännas hyfsat ok!
  • Communitygrodan

Har temperaturen stigit så har ÄL redan inträffat. Det vanligaste är att du har en liten tempdipp innan ÄL och höjningen kommer efter.

• Communitygrodan
    Tjogge skrev 2014-02-01 08:10:53 följande:
    Tycker att den steg lite väl snabbt men det kanske är normalt o att ÄL har inträffat. Hmm får väl se vad tempen visar imorn..

Det är bra att den stiger snabbt!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend