• SaandraR

Tempar/Fertility friend

Hej kikar in här med en fråga..:) jag tempar och fick positivt äl test igår men fick ingen temphöjning imorse.. äl testet är även positivt idag.

När brukar tempen höjas efter positivt äl test för er?

Igår hade jag jätte mycket äl känningar så trodde jag hade det då..

• SaandraR

Efter äl höjs ju tempen, men om man blir gravid måste tempen höjas ytterligare nån vecka efter äl eller kan man va gravid ändå?

• SaandraR
    Lantlollan skrev 2014-03-03 09:23:30 följande:
    Man kan vara gravid ändå!!

Ok:) och hur mycket räknas som ytterligare temphöjning? 0.1 grad eller mer?
  • SaandraR
    Lantlollan skrev 2014-03-04 09:02:18 följande:
    Vad menar du? När alltså? Om du har haft en temphöjning efter äl (har för mig att det ska vara minst 0,2 grader C) och tempen håller sig på den högre nivån behöver du inte ha någon ytterligare temphöjning alls, du kan vara gravid ändå.

Sedan spelar det ju även roll vilken sorts termometer du har, var du mäter och hur konsekvent du är med tiden när du mäter och sömnen dessförinnan.

Äsch strunt samma, jag plussade imorse ändå:D Tack för du tog dig tid att svara :)
  • SaandraR

Fick ett starkt o fint plus på clearblue s vanliga och tog även samma som igår och strecket har ökat sen igår men tempen var 0.2 grader lägre idag :/ska man oroa sig nu?

• SaandraR
    Kantarellen skrev 2014-03-06 07:26:36 följande:
    Hänger på SaarndraRs fråga. Befinner mig lite i samma sitts.

Jag hittade iaf detta svar när jag googlade,som kanske kan lugna oss lite..

" Är nu gravid efter IVF och nu tempade jag i början av graviditeten vilket jag inte skulle gjort. I början hade jag ca 37,1 men någon dag efter plusset sjönk tempen till ca 36,8 och då var jag övertygad att det var mf. Men jag är i vecka 28 idag  Har tjuvkollat tempen lite efter det och jag ligger mellan 36,8 och 37,2 allt som oftast. Men nu spelar det ju ingen roll längre!"
  • SaandraR
    fladdertanke skrev 2014-03-06 09:21:56 följande:
    De enda jag kan säga är Grattis till plusen. Nu är de dags att sluta tempa och testa ;)

Ja men jag har tre dagar kvar till bim så det är därför :p mycket kan hända..
Svar på tråden Tempar/Fertility friend