• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • joss82
    Zora skrev 2014-11-28 09:01:34 följande:

Vällde svara på den citerade texten ovan. Jag har ibland smygande tempstegring efter Äl, så det kan man ha.

Skönt att höra, då hoppas jag på det.
  • eagle87
    whattha skrev 2014-11-28 07:58:11 följande:

Är nog ute ur leken. Efter dagens temp så ändrades äl till dag 33, och tempen säger att det inte blev nått, mensen kommer nog när som helst.

phpn5Cbor47559.jpg

Ja tror du hade äl på dag 31. Mer logiskt med mens nu isåfall.
  • whattha

Mensen är här nu. Fertilityfriend säger jag hade äl för bara 9 dagar sedan, det kan ju inte va bra att ha en så kort lutealfas när man har en cykel på 43 dagar?

• Iskristall

Eagel87: Det ser spännande ut! Håller tummarna!

Whattha: 9dagars lutealfas låter för kort för att vara bra. Du kan inte haft äl tidigare?

• whattha
    Iskristall skrev 2014-11-28 09:50:05 följande:

Eagel87: Det ser spännande ut! Håller tummarna!

Whattha: 9dagars lutealfas låter för kort för att vara bra. Du kan inte haft äl tidigare?

Möjligtvis på dag 31 eller 33. Man får hoppas på någon av dom dagarna istället. Vänta o se hur det ser ut om en månad när nästa äl är beräknad att komma:)
  • Schatz81
    Mira14 skrev 2014-11-27 22:34:18 följande:
    ÄL-test visar positivt innan ägget släpper så att ha ÄL dagen efter positivt resultat är inte konstigt. Det kan även ha att göra med att du satt ut fertilt sekret den dagen!
    Tack Mira! Då vet jag :) 
  • Minxy
    eagle87 skrev 2014-11-28 17:34:51 följande:

Negativt. Hade så höga förväntningar. Har inga ord hur ledsen jag är.

Åh, jag beklagar :(

Det kan ju vara så att du helt enkelt testade för tidigt?

Jag förstår verkligen hur du känner...förra månaden tempade förvisso inte jag, men jag använde ÄL-tester och visste därför att vi hade prickat ÄL. Jag hade en hel del konstiga symptom så som yrsel, illamående, spända och ömma bröst mm. Trodde verkligen det skulle bli nåt, men icke.

Hur ledsen man än blir så måste man försöka se framåt mot nästa ÄL och BIM! Men jag vet - det är sjukt svårt :(
  • eagle87
    Minxy skrev 2014-11-28 17:43:11 följande:
    Åh, jag beklagar :(

Det kan ju vara så att du helt enkelt testade för tidigt?

Jag förstår verkligen hur du känner...förra månaden tempade förvisso inte jag, men jag använde ÄL-tester och visste därför att vi hade prickat ÄL. Jag hade en hel del konstiga symptom så som yrsel, illamående, spända och ömma bröst mm. Trodde verkligen det skulle bli nåt, men icke.

Hur ledsen man än blir så måste man försöka se framåt mot nästa ÄL och BIM! Men jag vet - det är sjukt svårt :(
    Bim idag. Grejen e att ja har ingen aning om när nästa ägglossning är, detta e 5 i året o som ja skrev innan får ja ju ingen hjälp förräns ja gått ner 7 kg vilket ja inte kan då jag redan e normal. Skrev om de innan.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend